Ik wist al dat er verschillen waren tussen de beide versies, maar meestal is het een compleet ander plaatje, in dit geval zijn er echter een heleboel details anders, het word een soort zoekplaatje! Mijn vraag dus: "Waarom zit er verschil in het artwork?" Ik kan me voorstellen dat er in de US geen bloed ofzo in mag zitten (fictief voorbeeld) maar als je kijkt naar de de helm van de linker personage dan klopt dat dus niet, er zit wel minder op maar het zit er wel, dus wat ligt er aan ten grondslag? Ook is de arm van het rechterpersonage gewoon heel anders getekend, dat de consument in een ander werelddeel een andere voorkeur heeft van artwork kan ik inkomen maar ze hebben toch geen voorkeur voor de positie van een arm? Verder zijn de kleuren ook nog eens anders en zijn er nog meer dingen verschillend, wie kan dit raadsel oplossen?
Als je goed kijkt, is het hele plaatje anders. Waarom weet ik niet, maar het zijn 2 totaal verschillende plaatjes
Klopt, kijk maar naar het vuur op de achtergrond, of de schaduw op de borst van het middelste personage.
zien jullie ook dat lettertype van "online enabled" bij het bovenste plaatje???? dat is niet wat standaard gebruikt wordt.
- de helm van de rechterkerel.. - de bolletjes onder arm middelste kerel.. - de gun.. Maar dat is beetje offtopic.. Ik zou het ook niet weten.. alleen dat ze misschien een andere uitgever hebben? of maken die de boxart niet? Maar ze hebben iig voor de Pal boxart meer tijd (die komt toch later uit).. of scheelt dat ook niet?
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ze in verschillende drukkerijen gedrukt zijn , en dat die niet op de zelfde inktwaarde gedrukt zijn en dan krijg je kleur verschil
Ik kom er net achter dat de onderste geen NTSC is, maar goed feit blijft wel dat veel hoesjes vaak verschillend zijn.....
ja de één is namelijk groter dan de ander. maar het blijft vreemd dat 2 dezelfde covers toch eigenlijk wel verschillend zijn..
Ik denk dat de kleine verschillen "het hem doen", anders krijgen ze misschien gezeur dat ze in bv. de us veel mooiere boxarts hebben en visa versa. Dus ik denk dat ze toch een verschil willen houden zonder het probleem te krijgen van dat de een mooier is dan de ander oke, deze zijn totaal verschillend (beetje kleine plaatsje's) boven is ntsc onder pal
De voorkantjes hebben in Amerika bijv. meer succes tot verkoop dan een andere. Neem jouw bijv FFX US en FFX Pal. De Europese plaatjes zijn gewoon saai, terwijl de Amerikaanse kleurrijk zijn.
Vaag, dan is de ntsc mooier, dan weer de pal. Het zal wel met de verkoop te maken hebben. Maar welke aap gaat nu een game kopen omdat het plaatje mooi is ?
genoeg mensen. ik ben er al heel wat tegen gekomen hoor die een game kopen om het hoesje of omdat ze reclame hebben gezien, de meeste mensen zijn gewoon erg vat baar voor dingen die worden vertelt. Zulke mensen nemen gewoon alles voor waar aan.
Een game koop je niet alleen door de buitenkant, maar die buitenkant heeft wel veel invloed, heel veel, stel: De nieuwe MOH waarin je met de Duitsers kan spelen tegen de gealieerden: -Voorkant 1 heeft een hakenkruis met anti-semitisch onderschrift -Voorkant 2 heeft een plaatje van een slagveld. Ik denk dat mensen voorkant 1 sneller laten liggen, voorkant 2 leid tot meer verkoop ook al is de inhoud van het spel hetzelfde.
welke boxart krijgen we van dead or alive4,met (de meeste)personages op de voorkant of alleen met kokoro,ik heb ze allebei op internet voorbij zien komen.
ja, maar dat heeft niets met verschil in ntsc cover en pal cover te maken. Vaak brengen de covers precies hetzelfde, maar zit er verschil in de kleuren etc. En natuurlijk kopen mensen niet zo snel een game met een hakenkruis en wel met een slagveld maar dat heeft niets met het verschil in pal en ntsc te maken.