1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Web ontwikkelaars Topic [deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Distoration, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik de basis van ;)

    Zal eens kijken, bedankt!
     
  2. ShinjiNL

    ShinjiNL -

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    afgelopen week gehobby-ed voor de lokale wielerclub.. ik heb maar een basis kennis van dreamweaver en nu merkte ik dat de website niet statisch is. Op mijn laptop wordt de pagina goed weergegeven maar op mijn pc klopt de pagina niet..

    iemand enig idee hoe dit te oplossen in dreamweaver??
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    heb je een url voor ons? resoluties verschillen vaak van elkaar. Zelf probeer ik ook alleen iets te ontwikkelen voor lage resolutie beelden.
     
  4. ShinjiNL

    ShinjiNL -

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Heb je met oa. coords="2,-2,277,92" alles nou een voor een, een apart plekje gegeven?

    ik zou gewoon in CSS een apart vakje maken dat tegen de rechterkant van het scherm is geplakt.
     
  6. ShinjiNL

    ShinjiNL -

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb daarvoor een layer gebruikt en daar een tabel ingezet.. wat ik al zei, ik heb maar een basis kennis.. enig idee hoe ik dan die resolutie kan aanpassen?
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    beste wat je kan doen is je site in 2 vakken verdelen.

    [​IMG]

    hiermee zorg je ervoor dat de content in het rechter vak niet meer wordt geplakt op de rest. Als het belangrijk is dat de header, menu en text centraal staat kan je aan de linker kant ook een vak maken, maar die laat je dan leeg.
     
  8. ShinjiNL

    ShinjiNL -

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    dankje wel.. dan ga ik weer verder hobby-en
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    M'n website begint er nu toch echt aan te komen. :eek:

    Volgende obstakel is een rate-systeem. Heeft iemand door hoe ik er voor kan zorgen dat iemand maar 1x een rating kan geven? ALs je oneindig lang op de like knop kan spammen heeft raten niet zoveel zin :+

    Zelf zat ik te denken aan iets met Ip's. Maar uiteindelijk krijg je dan een moeilijk lange lijst met verschillende IP's, volgens mij moet er wel een betere oplossing zijn. :+ Hoe doet bijvoorbeeld dumpert dat?
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Toch niks ergs aan een lange lijst met ipadressen? Gaat toch allemaal automatisch als je het goed inricht. Anders met cookies (server of clientside).
     
  11. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Cookies gebruiken of als je user system hebt gewoon user_id storen in de database, dan laten checken als hij/zij nog een keer wilt stemmen of het user_id niet al voorkomt.

    Mag ik vragen wat voor site je maakt, weet niet of je dat al gemeld had.
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    User_id doen we nog niet. Die volgen later nog wel. We twijfelen tussen IP's opslaan of inderdaad iets met Cookies. Ik denk dat we sowieso met IP's gaan werken aangezien we het ook voor een ander element kunnen gebruiken. Ik weet alleen niet zeker hoeveel value's een kolom in MySQL aankan. Dat ik moet ik nog ff uitzoeken.

    Want als ik het goed begrijp is het idee van een user_id dat de user telkens wordt opgeslagen. Maar zal het niet kunnen dat er uiteindelijk zoveel users zijn opgeslagen dat het hele systeem crasht? En met cookies, wanneer de browser geen cookies wilt opslaan werkt het systeem niet? Ik heb m'n twijfels of cookies wel veilig zijn. Ook al heb ik een paar scripts gezien dat ook met cookies werkt.

    Geduld. XBW is natuurlijk een van de eerste dat m'n site mag uittesten!

    Hebben jullie misschien al vermoedens wat ik aan het uitspoken ben? 8)

    edit:

    hmm, ik heb echt de balle verstand van databases. Ik weet niet eens of hoe ik meerdere waardes in een kolom kan opslaan, laat staan hoeveel. Ach ja, das de reden waarom ik dit niet alleen doe. Maar als iemand toevallig ervaring heeft met heel veel values opslaan hoor ik het graag.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik zou gewoon een cookie laten maken die 1 dag geld byv, dumpert is ook 1 dag. Checken of hij die cookie al heeft zo niet dan mag ie stemmen, wat je ook kan doen is gewoon een database tabel maken met daarin het ip, de timestamp en het id van het item. Niet iedereen slaat namelijk cookies op, dan kunnen ze nog steeds spammen, met dit voorkom je dat.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja daar heb ik ook aan gedacht maar hoe ziet zo'n database eruit? Na een tijdje zitten de kolommen van de database toch helemaal vol? Moet ik die dan om de zoveel tijd leegmaken?
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Je kunt een functie maken die checkt of dat de timestamp van vandaag is, is deze niet van vandaag, dan verwijderen uit de database.

    Maak een tabel met daarin:
    id - ip - time - id van item

    id zet je op auto increment, met primary index.
    IP spreekt voor zich
    time is gewoon time()
    id van item spreekt voor zich
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dit snap ik wel. Maar hoeveel verschillende ip's zou ik kunnen opslaan? of is er geen limiet? Het is de bedoeling dat er maar 1x gevote kan worden maar rows verdwijnen met de verloop van tijd gelukkig.
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Er is geen limiet. Na een tijdje kan het misschien iets langer duren voordat de vote is gemaakt, maar dit zal misschien 0,2 sec schelen.

    Je kunt dus een functie maken die uitgevoerd word op de home of vote pagina, welke checkt naar timestamps van een dag ervoor. Deze laten verwijderen. Zo blijft je tabel up-to-date. en zo leeg mogelijk.
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    hmm, ik ontdenk ff dat als ik via ip's ga werken mensen het lastig maak wanneer ze op openbare plekken gaan zitten. hmm, misschien kan ik iedere user een unieke indentificatie geven en het opslaan in de cookies. En via die indentificatie kan het systeem bijhouden wat de user doet.

    Maar wel nice dat er geen limiet op zit. thx!
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Een database kan oneindig veel rows bevatten, zolang er geneog hardeschijf ruimte voor is.
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    We hadden het ook niet over rows maar over values in een kolom. Daarnaast had Gdzr dit ook al verteld. Echt, waarom post je dit opeens? 8) :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina