1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Web ontwikkelaars Topic [deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Le Lastpak, 19 mei 2011.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    http://sqlzoo.net/wiki/Main_Page schijnt wel goed te zijn.
     
    Jingga vindt dit leuk.
  2. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Thanks, goede aanvulling!

    Heb een vrij wiskunde economie master gedaan, maar voor veel posities met enige analyse wilt men toch graag enige programmeer ervaring, vandaar :)
     
  3. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Zeg, heeft iemand een tip voor mij hoe ik mijn kennis html/css even mooi up to date kan krijgen en recht te trekken? Ik had net al in de startpost gekeken, want ik zal vast niet de enige zijn met deze vraag ;)
    Ik kan me redelijk redden met zowel html als css, maar bouw nu voornamelijk sites door o.b.v. Wordpress via de editor van alles te tweaken aan de css en php bestanden etc.

    Ik heb in het verleden al eens wat studieboekjes doorgespit maar ik blijf soms het gevoel houden dat, ookal kom ik er vaak wel uit, het allemaal strakker / beter / eleganter kan. Dus een keertje echt de basis aanleren en meer de finesse opdoen, zeg maar, vind ik wel een prettig idee. Vanuit de code dus, en niet via een wysiwyg dreamweaver achtige wijze.

    Heeft iemand een suggestie? Zelfstudie boek is prima, maar evt een goede cursus is ook te overwegen.
    Zolang het maar niet een scheidegger basiscursus webdesign is die ook over het grafische/creatieve deel gaat, dat hoeft niet zo nodig, ik heb al een grafische achtergrond. De meeste cursussen die ik zo snel online kon vinden hebben teveel basis grafisch gedoe, photoshop dreamweaver slicen en iconen ontwerpen etc.
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Tutorials doen.


    Niets meer en niets minder... uiteraard wel op HTML5 en CSS3... responsive... Geen thema's gebruiken maar van de grond opbouwen Wordpress of platte HTML.
     
    captain vimes vindt dit leuk.
  5. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ook een goede optie idd. Ik kwam gisteren uit bij Codeacademy. Begint wel echt bij de basis maar laat het design gedeelte achterwege dus da's op zich okay. Eens kijken hoe diep ze daar uiteindelijk op de materie ingaan...
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ben nu met PHP en Wordpress aan de gang om wat in elkaar te knutselen op een aparte pagina. Dit beschrijft echt perfect hoe ik me voel nadat het gelukt is.
    Eerst wilde het maar niet lukken, toen haalde ik wat code er tussen uit en werkte het ineens. :+
    [​IMG]
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Haha komt mij bekend voor idd. :p Soms zit er echt een heel klein foutje in de code waardoor het niet werkt.
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Tja, herkenbaar. Soms is het ook gewoon 1 kut teken. :+
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Copypasta zeker? :+
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee, die kant-en-klare werken meestal wel. :+
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Misschien een leuke tipje, ik was toevallig gisteren een website aan het testen of het wel goed eruit ziet in IE (ja ja klote dat dat nog steeds moet maarja...) Toen ik ook op een website kwam waar je de mogelijkheid hebt om in je code een meta toe te voegen waardoor een 'prachtige' Tile gecreëerd wordt van jou website sterker je kan er zelfs dan notificaties aan toevoegen als je een rss feed hebt.

    Getest op Windows Phone 8.1, notificaties helaas niet kunnen testen omdat de website waar ik mee bezig ben geen rss-feed heeft.

    Code:
    <!-- windows 8.1 tiles -->
    <meta name="application-name" content="&nbsp;"/>
    <meta name="msapplication-TileColor" content="#1e3565"/>
    <meta name="msapplication-square70x70logo" content="tiny.png"/>
    <meta name="msapplication-square150x150logo" content="square.png"/>
    <meta name="msapplication-wide310x150logo" content="wide.png"/>
    <meta name="msapplication-square310x310logo" content="large.jpg"/>
    Best vet toch? Check het hier...
    http://www.buildmypinnedsite.com/en
     
  12. Mr-Jst

    Mr-Jst New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan wel wat advies van websitemakers gebruiken, dus misschien kunnen jullie me verder helpen. Ik wil namelijk graag een website maken voor het (startende) bedrijfje van mijn broer, maar heb nog niet zoveel kaas gegeten van websites bouwen (het lijkt me alleen wel erg leuk om het te leren!). We hebben op deze site een eu-domein geregistreerd en daar hebben ze dus ook van die sitebuilder-pakketten. Het schijnt dat je dan zonder technische kennis een site kunt bouwen en dat spreekt me op zich wel aan. Heeft iemand van jullie ervaring met dit bedrijf (strato)? Of zouden jullie me andere software aanraden? Het moet dus vooral een beetje simpel zijn! En liefst niet al te duur.
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Als je het niet te duur wil gewoon Strato, Dibbado (grote bedrijven die beide de branche kapot maken maarja...) of een andere (bijna) gratis web-builder doen...
    Wil je echter zelf wat bouwen (wat uiteraard veel leuker is!) dan zijn er genoeg tutorials om in ieder geval de basics te leren.
    Niet gelijk een CMS dan pakken daar is namelijk alles al voorgekauwd maar een basic HTML website maken is het beste om het te leren.
     
  14. Mr-Jst

    Mr-Jst New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor je reactie. Aan de ene kant lijkt het me heel interessant om zelf helemaal te gaan coderen en de site vanaf 0 op te bouwen. Aan de andere kant ben ik wel bang dat het een enorm project gaat worden en dat ik nu omdat het de eerste keer is beter voor iets eenvoudigs kan gaan. Misschien ga ik inderdaad even wat tutorials bekijken en dan zien of ik het aandurf;)
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Antagonist, wordpress installer, theme uitzoeken, content vullen en klaar.
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Yup, dat kan bij Strato ook overigens.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kent iemand een goede plek om HTML templates voor emails te vinden? Gaat om zakelijk, nieuwsbrieven enzovoorts.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Waarom een template gebruiken voor een nieuwsbrief? Mailchimp is daar veel geschikter voor, dit voornamelijk omdat je je daar niet druk hoeft te maken over al die vervelende email programma's hij wordt daar in elk mail programma uitermate goed neergezet. Of het nu gmail, hotmail of whatever is...
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    En het is very easy to use, ux is zeer goed, et een flinke dosis humor en veel support.

    Tel daarbij dat je mail echt wel aankomt en niet als spam wordt gezien, plus alle extensies die je eraan kan koppelen.

    Geweldig.
     
    Excess-Denied vindt dit leuk.
  20. maksimg

    maksimg New Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina