1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Web ontwikkelaars Topic [deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Le Lastpak, 19 mei 2011.

  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Deels mee eens. Midden staat wel beter! Maar die schaduw is slecht. Waarom niet gewoon alleen wat in de rondjes staat?
     
  2. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik vond alleen het rondje er niet tof uitzien.

    Ik wil nog een soort schaduw-achtige horizon toevoegen onderaan het plaatje waar ik nu nog word afgeknipt. Beetje zoals het 360 dashboard:

    [​IMG]

    Maar nog even kijken hoe ik dat in Photoshop voor elkaar krijg.
     
  3. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf gefixed.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2011
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik probeer een simpel scriptje te koppelen aan een character in flash maar ik loop vast bij punt 8 en 9. WTF is een Project panel? Waar vind ik die in CS4? Ik heb de Nederlandse versie per ongeluk geïnstalleerd trouwens. Ik geloof dat er wel een paar flash kenners hier ronddwalen.

     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja maar hoe vind ik die shit? Ik zweer het je, heb gezocht en ben die site ook tegen gekomen maar ik snap het niet. 8)
     
  7. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil eigenlijk met Wordpress aan de gang.
    Maar mijn huidige website moet wel online blijven.
    Oplossing? In een submap of offline maken?
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    maak gewoon een subdomein aan
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Fuuuuck, mijn php programmeur is er volgens mij mee gekapt. Ik hoor niks meer van hem en hij gaat nu continue naar feesten. Hij zegt dat hij het druk heeft maar volgens mij heeft hij geen zin meer. Anders zou ie ook niet de partyboy uithangen.

    Anyway, het is doodzonde om dit project te laten liggen en ben zelf technisch gezien niet in staat om zelf het harde programmeer werk te doen. Ik ben dus op zoek naar iemand die voor mij de klus zou kunnen klaren. Het is een leuk innovatief project, tof om op je cv te hebben en de hosting plus designs zijn al geregeld. Over het financiële gedeelte valt over te discussiëren. Ik twijfel momenteel over de programmeur een vast bedrag te bieden of mogelijke winst delen.

    Echt zwaar klote dat ik nu met een half project achterblijf en ben hopeloos. :mad:

    Neem please contact met me op als je me kan helpen!
     
  10. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Staat die dude onder een contract bij jou?

    Kan je niet helpen overigens..
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nee man. Zo zakelijk zijn wij niet haha.

    Wel een goed idee trouwens, afspraken op papier zetten en ondertekenen.
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik ben nu bezig met een website voor mijn moeder. Ze wil graag dat haar portfolio op deze manier wordt getoond. Dus bij een mouseover, wordt er automatisch een video getoond, de video is dan boven of onder de muis te zien. Is er iemand die de script kan vinden op de website?

    Oh wacht, het is volgens mij deze. Nu moet ik uitvogelen hoe ik de juiste video kan laten zien. Hier staat het allemaal wat duidelijker uitgelegd. THX boys :+
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Sorry voor de triplepost :emo:

    Ik ben nu zelf aant klussen in php. Ik ben bezig een knop aan het bouwen waarmee ik een row uit een database kan vernietigen. Nu wilt dit helaas niet lukken.

    if($_POST['destroy'])
    {
    mysql_connect("localhost", "database", "password") or die(mysql_error());
    mysql_select_db("database") or die(mysql_error());
    //echo $ID;
    mysql_query("DELETE FROM grabbelton WHERE ID = '$ID' ") or die (mysql_error());
    mysql_query("UPDATE images SET removes = (removes + 1) WHERE ID = '$ID' ") or die(mysql_error());
    //unset($ID);
    }

    Ik vermoed dat het probleem ligt bij $ID. Wanneer ik $ID bijvoorbeeld in 18 verander, zie ik dat de row met een ID van 18 uit de database wordt gegooid. Mijn vraag is of ik kan zien of $ID wel werkt? Bij AC bijvoorbeeld kan ik op ieder moment opvragen wat de value is van een var, kan ik zoiets ook testen in PHP? Als ik echo $ID doe zie ik de juiste ID staan iig, voor mij is php momenteel nog erg vaag.

    edit:

    Lama, problem solved

    edit2:

    Aha, nu weet ik weer waar ik als eerste op vastliep. Oke, ik wil graag een row verwijderen op basis van een value in een kolom. NU is mijn probleem dat er meerdere rows zijn met de zelfde waarde in de kolom en ik wil er maar 1 verwijderen in plaats van allemaal. Kan dat?

    edit3:

    Fuck Yeah, consider it done. "Limit 1" got it.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2011
  14. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    hallo

    ik heb absoluut geen html kennis.
    ik ben zelf bezig met een programmaatje te maken.

    Nu moet ik de actuele gegevens van de ns site hebben. ik gebruik daar http://m.ns.nl/actvertrektijden.action?from=putten voor.

    Nu wil ik deze gegevens graag in een online tabel als een csv bestand.

    Hoe moet dit?
    Of kan iemand een scriptje schrijven .
    Ik hoor het graag.
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Hier was je al achter gekomen: '".$ID."'

    Gebruik ook `grabbelton`, waarom weet ik niet meer, maar zo heb ik het geleerd op mn stage.

    @edit 3
    Maar verwijdert hij nu de goede? Als je nu op de laatste klikt, dan verwijdert hij de eerste die hij tegen komt.
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja, het was origineel niet mijn code dus ik wist niet precies wat ik aant doen was. Nu bleek dus dat $ID stond voor een ID uit een andere database. 8)

    Geen idee, zal er ff naar kijken.

    Ik ben nu vastgelopen met de cookies.

    Ik wil in de cookies een lange lijst hebben van verschillende ID's om te voorkomen dat een pagina met de zelfde ID wordt opgevraagd. Weet iemand hoe ik zo'n array van ID's kan opslaan? Ik kan het momenteel niet vinden op internet.

    Het zal er ongeveer zo eruit moeten zien:
    cookienaam[1] 61
    cookienaam[2] 57
    cookienaam[3] 24
    cookienaam[4] 33
    cookienaam[5] 21
    cookienaam[6] 40

    Hieruit kan je dus zien welke 6 pagina's al bezocht zijn en wat de ID van de pagina's zijn. Hierna kan ik dus gaan zoeken op select random row <> cookienaam om te voorkomen dat de zelfde pagina wordt gevonden.

    edit:
    Oh wacht, ik heb een denkfout gemaakt, ik moet de imagelink(content) opslaan en niet de ID. Anders selecteer ik rows met een andere ID maar wel met de zelfde content. :+

    edit2: okay, ik kan nu de imagelink in de cookies opslaan en oproepen via echo $clink. Maarre ik wil dus een lange array van imagelinks in plaats van maar 1 imagelink die iedere keer wordt overschreven. Wie kan me helpen?
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2011
  17. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat ik me echt afvraag is het volgende: hoe zorg je ervoor dat als je het browser venster groter maakt, dat de tekst en al het andere mee gaat en in het midden blijft?
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Alles in de <center>site</center> zetten denk ik.
     
  19. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad ja, maar ik ben bang dat als iemand niet de juiste grootte heeft met zijn venster..dat alles door elkaar staat. Of zie ik dat verkeerd?
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Vandaar dat de meeste van ons ook altijd voor kleine monitors ontwerpen. Nadeel is dat je site echt verschrikkelijk eruit ziet om zo'n tv monitor. :+
     

Deel Deze Pagina