1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Was Reck niet volledig afgekeurd?
     
    schijterwt, Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  2. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Mijn cv bestaat uit zo'n 4 kantjes inmiddels :+ Matroos is er niet een van trouwens. Wel overwogen om naar de zeevaartschool te gaan :9

    Het duurde een tijdje om uit te vogelen wat ik leuk vond om te doen. Toen ik dat eenmaal wist en de bijbehorende studie had gedaan bleef ik nog een tijdje hoppen tot ik ook de juiste plek had gevonden.
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik ben nog steeds zoekende dus daar zou ik dan ook wel 4 kantjes voor over hebben :+
     
    lwn vindt dit leuk.
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Yeah same.

    Still no idea what im doing.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  5. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Dat hoort ook gewoon bij onze generatie.

    Ik heb bij m'n vorige werkgever, waar ik wel in bezit was van het gekoesterde vaste contract, uiteindelijk zoveel tijd verspild.

    Beter een jobhopper en zoeken naar een werkgever waar je het naar je zin hebt dan iets blijven doen wat je niet gelukkig maakt.

    #tegeltjeswijsheid
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2020
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    En als je van jobhoppen niet gelukkig wordt? Raar paradox wordt 't dan.
     
    Reckuuza en Scarlett vinden dit leuk.
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Veel goede bedrijven willen dan weer geen jobhoppers
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  8. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Als je het goed kan uitleggen is er niks aan de hand. Als je van jobhoppen zelf gelukkig wordt, dan moet je overwegen om zzp'er te worden - interim rollen vervullen. Ik denk dat de meeste mensen die "jobhoppen" dat doen omdat ze op zoek zijn naar werk en een werkgever die bij hen past. De tijd dat het echt als negatief werd bestempeld is mijns inziens al voorbij.

    Daarnaast, wat is jobhoppen? Elk jaar iets nieuws? Elke 2 jaar? Elke 3 jaar?
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ligt ook heel erg aan je leeftijd imo. Als je in het begin van je carrière wat vaker van baan switched zegt dat natuurlijk iets anders dan mensen van 35+ die nog steeds om de 2 jaar van baan wisselen. Kan mij goed voorstellen dat in het laatste geval dit nog steeds niet positief overkomt bij een nieuwe werkgever
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Het hangt natuurlijk ook af van de functie/sector waar men op zoek is, of men iemand echt dedicated long long pensioen term wilt (wie wilt dat uberhaubt nog tegenwoordig, alleen government), etc etc. dan vind ik niet dat om de 2/3jr van werkgever switchen iets negatiefs is.

    Om dan vervolgens meteen vacature prostituee genoemd te worden whatever is dan ook weer erg kort gedacht. Boeit allemaal geen fuck meer tegenwoordig.

    Lang bij je werkgever zitten is echt nog iets voor boomergeneratie.
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het ligt aan de reden. Als je zwangerschapsverlof opvangt of in branche waar bijna geen vaste contracten voorkomen is het normaal dat je meerdere werkgevers hebt.

    Het is zeker iets van de Babyboomgeneratie om heel lang bij dezelfde werkgever te zitten. Maar het is voor de jongere generatie ook normaal om wel 3 tot 5 jaar bij een werkgever te zitten.
     
  12. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Ik ben dit op een andere manier gaan bekijken. In plaats van dat ik van werkgever naar werkgever hop, ben ik aan het 'projecthoppen'. Ik zie mezelf als iemand die op projectbasis een tijdje voor iemand anders werkt (Of mijn eigen projecten doe). Dat presenteer ik ook op die manier op m'n CV. Ik vermeld de projecten waar ik aan gewerkt heb, en dan in de kleine lettertjes voor werk bedrijf dat was. Zodoende krijg ik alleen maar credits voor een enorme bult werkervaring en geen vragen over de duur ervan.

    20 jaar geleden kwam ik er al achter dat een vast dienstverband nietszeggend was. Ik werd toen wegbezuinigd tijdens een reorganisatie. Onder het motto van een 'sociaal plan' met een schamele afkoopsom, was dat feest snel voorbij. Nee. Zekerheid heb je niet. Hetgeen wat nog het meeste zekerheid biedt is jezelf. En de skillset die je gedurende je leven leert. Daarmee kun je altijd wel ergens geld binnenharken.
     
    Tim vindt dit leuk.
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Klopt idd wat je zegt. Je moet jezelf gewoon een skillset aanleveren waarmee je blijvend money kan maken.

    Kijkend naar mezelf is dat op dit moment precies helemaal niks.
     
  14. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Hoezo, jij hebt toch meerdere diploma's?

    En daarnaast werkervaring
     
  15. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Eigenlijk dus jezelf en je CV profileren als Interimmer terwijl je regulier in dienst bent, handig inderdaad. Wellicht switchen naar interim opdrachten? Kan een stuk lucratiever zijn, zeker in de IT sector.
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ligt er ook beetje aan hoe je job hopt. Vriend van me heeft ook elke 1.5/2 jaar nieuwe werkgever maar gaat er altijd op vooruit qua functie en salaris.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ben zelf intercedent geweest. Het ligt heel erg aan de branche.

    In veel branches waarvoor een opleiding vereist is heeft de werkgever ook een inwerkperiode tot een jaar voordat iemand goed kan werken.

    Het gaat dan om het leren kennen van vaste klanten, uitzonderingen kunnen oplossen in je vakgebied en collega's goed kunt opvangen die met vakantie zijn. Dit is anders dan een echt vak. Een lasser kan altijd aan de slag. Lassen is lassen. Hetzelfde met een chef kok.

    Mensen die op hun 23ste van school kwamen en 30 jaar zijn met meer dan 5/6 werkgevers moeten dit wel kunnen uitleggen. Anders lijkt het alsof ze moeilijk in de omgang zijn of dat werkgevers ze niet goed genoeg vonden om meer dan een jaarcontract te bieden. Nogmaals afhankelijk van werkgebied en branche.

    Dit is anders voor interim klussen, opvang zwangerschapsverlof of ZZP klussen. De crux is: waarom kreeg je 5 tot 6 keer geen vast contract bij een baan waar wel uitzicht was op vast contract? Of waarom ging jezelf steeds weg?
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2020
    Marty NL en lwn vinden dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Haha waar slaat dit op dan?

    Goed op je plek zitten, leuke collega's hebben en dichtbij wonen is alleen iets voor boomers?
     
    Cyndris, Marty NL en Jorrie vinden dit leuk.
  20. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Das dus ook precies wat ik doe, alleen switch tussen dienstverbanden, ZZP en DGA. Sommige plekken/klussen vereisen een dienstverband. Voor de centen wat minder handig, maar vaak wel een stuk relaxter.

    Klopt! Heb je absoluut een punt.

    Wat vind je (los van werk) leuk om te doen?
     

Deel Deze Pagina