1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Waar liggen je interesses ?
     
  2. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Folderwijkje misschien? Aanmelden bij Netwerkvsp want volgens mij zoeken ze zeker in de zomer periode bezorgers die een extra wijk willen doen.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is wel vreselijk werk.
     
  4. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Mensen, wil graag jullie advies over hetvolgende. Ik werk op het kantoor. De regeling bij ons is, overwerken word niet betaald. Moet je toch overwerken heb je zelf, of iemand in jou team iets fout gedaan. Dit is nou eenmaal zo en dat is niet anders. Maar ik werk van 8 tot 4. Daar komt 45 min reistijd bij. 45 heen en 45 minuten terug. Nu heb ik al vaak genoeg gehad dat ik voor de baas nog iets moest doen naar 4 uur, heb dagen gehad dat ik 23 uur maakte, 19 uur maakte, 16 uur maakte enzovoort. Dit krijg ik niet betaald en was ook niet mijn schuld. ( waren extra klusjes voor hem )

    Nu zei die laatst ineens, tegen mijn collega ( die is er altijd tot half 6 maar begint pas rond 10 uur ofzo ) dat het geen mentaliteit is om al om 4 uur weg te gaan:confused:. Ik vind dit niet leuk en zit hier ook mee. Ik zeur nooit, ik doe wat er van me gevraagd word, werk over wanneer nodig ook al is het voor anderen. Ben zelfs 3 a 4 keer op dezelfde dag naar Engeland en terug gegaan, zelfde geld voor frankrijk wat 4,5 uur rijden is.

    Kan ik dit gewoon bij hem aangeven? Gewoon zeggen van naja vind het niet leuk dat je er zo over denkt omdat blablabla. Of zal ik het laten rusten?
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik zou een andere baas zoeken
     
  6. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt niet echt als een redelijke man. :+
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Absoluut aangeven.

    Klinkt alsof jij structureel onbetaald overwerkt.

    Als ik zelf iets verneuk werk ik ook door zonder compensatie maar als het op verzoek van de baas is staat daar op zn minst tijd voor tijd compensatie tegenover

    Zo nee, dan zit ik om kwart over 5 gewoon in de auto, ben geen liefdadige instelling :+
     
  8. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Het is inderdaad niet echt een redelijke man. Maar ik ben afgestudeerd voor elektricien, en heb hier de kans gekregen om IT te gaan doen. Dit doe ik nu al eventjes, ook auto van de zaak etc dus ben er wel flink op vooruit gegaan. En dat wil ik eigenlijk niet kwijt, heb gewoon vast contract etc dat wel.

    Maar het kan dus gewoon om dit aan te geven bij hem? Want ik doe alles voor de zaak... ook meegemaakt dat ik om half 7 werd gebeld om nog wat te doen op een vrijdag en dat ik dan pas om half 1 snachts thuis ben, zulke dingen doe ik wel gewoon als het echt moet zeg maar. En naar frankrijk en terug rijden om half 4 smiddags en half 4 smiddags thuis zijn terwijl ik er al een hele werkdag op had zitten..... Ik vind het allemaal niet erg maar dat die dan zegt dat het geen mentaliteit is om al om 4 uur naar huis te gaan terwijl ik er al om 8 ben...
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Je kan toch gewoon rond solliciteren? Wat doe je precies?

    Zie op GoT in het salarissen draadje genoeg mensen met een nieuwe baan in de IT voorbij komen.
     
  10. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja alleen ik ben ook bezig met een huis te kopen, tegewoordig krijg je overal half jaar contract of 0 uren contracten. Het is in deze tijd lastig een vast contract te krijgen... En als ik hier stop kan ik geen huis kopen... dan krijg ik nooit een lening bij de bank....
     
  11. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon gaan aangeven bij de beste man. Als jij zo structureel aan het overwerken bent en zulke lange dagen maakt gaat het nergens over. Helemaal niet als het niet bij je functie hoort en niet door jouw toedoen is.

    Zoals Delphiki zegt, je bent geen liefdadigheidsinstelling.
     
  12. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Nee is ook zo. Maar het overwerken is niet zo heel erg, het is niet altijd even leuk maar kan wel. maar dat die dan gaat mauwen als ik op een *normale* dag maar 8 uur werk dat kan ik niet hebben.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Het feit alleen al dat hij dat tegen jouw collega zegt doet mij indenken dat het geen fijne baas is om voor te werken.

    Daarnaast zijn dagen van 23 uur natuurlijk achterlijk zonder enige vorm van compensatie. No Offence, maar ik had vrolijk geweigerd: Wij (consultancy) hebben ook geen tijd voor tijd regeling, maar ik kreeg na 3 weken 70 uur maken en een deadline halen 300 euro aan dinercheques ter compensatie.

    Just sayin'
     
  14. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.772
    Eerst netjes melden, zeggen 'dat je het gevoel krijgt dat'. Dan zeg je het wat minder hard.

    Mocht dit niet werken zou ik het later harder aangeven, en zou sowieso gaan rondkijken dan. Niets zeggen moet je echt niet doen, dan wordt het alleen maar erger.

    EDIT: Mijn overwerk wordt ook niet betaald, en werk vaak 50 uur in de week. Maar bij sommige beroepsgroepen en salarisschalen wordt dit nu eenmaal als normaal gezien. Maar je tekent een contract voor 40 uur, dus je kunt er altijd iets van zeggen. Enige probleem wat je hebt is dat ze dan kunnen zeggen: 'prima, neem ik een ander' .
    Maar vind jouw voorbeelden wel wat extremer dan 'normaal' , zou het dus melden.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  15. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Alright thanks =) heeft me zeker geholpen. Ik laat nog weten als ik mijn baas gesproken heb! zal morgen zijn als die er is =).
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dude, meer opkomen voor jezelf. Ook op jet moment dat je baas zegt 4 UUR? WAT IS DAT NOU VOOR MENTALITEIT? Ga zsm een gesprek met hem aan en vertel alles wat je kwijt wil en wat je onredelijk vindt, om hem duidelijk te maken dat er niet met je valt te sollen.

    Los van je wens om een huis te kopen, was ik als de situatie na een gesprek niet veranderde, gewoon verder zoeken. Structureel overwerken en niet betaald krijgen is in mijn wereld NOT DONE!

    Heb nu al een hekel aan die baas van je en ken hem niet eens, dat gezegd, ligt het ook deels aan hoe JIJ je opstelt.

    Succes!
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Het had gescheeld als je counterde dat die collega van je uitslaapt en om 10 uur binnen komt :cool:
     
  18. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja als hij het tegen mij had gezegd was ik er ook gelijk tegenin gegaan. Alleen zei hij het niet tegen mij maar mijn collega. ga zeker zsm een gesprek met hem voeren alleen moet die daarvoor wel eerst aanwezig zijn hier...
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nope, nooit ''en publiek'' iets negatiefs vertellen over een andere collega, het gaat om jou en niet de ander.
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dan stuur je hem alvast een mailtje met je ''Request'' en een lichte toelichting.... Hij kijkt vast zijn mail van tijd tot tijd ;)
     

Deel Deze Pagina