1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Werkt er iemand in het buitenland? Ik ga volgende maand verhuizen naar Zwitserland. Je probeert met alles rekening te houden, maar je doet het uiteraard voor het eerst. Ik ben op zoek naar de valkuilen en de "heb je daar aan gedacht?" van het expat/emigreren.
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Niet een antwoord op je vraag, maar ik ben toch nieuwsgierig; vanwaar het plan om te verhuizen naar Zwitserland? Ga je daar heen voor o.a. school of ben je van plan om daar een aantal jaar te gaan wonen (en werken)? :)
     
  3. Red Dagger

    Red Dagger Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik woon en werk in München sinds maart dit jaar. Wat zou je nog willen weten?
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wilde promoveren, maar ik heb op de TU alles bereikt wat ik kon bereiken. Daar zit geen groei meer, dus op naar een betere universiteit en grotere uitdaging!

    Nou, je persoonlijke ervaringen. Wat waren nou echt valkuilen in al het regelwerk? Ik snap dat het een 'vage vraag' is, maar ik probeer te ontdekken wat ik mogelijk over het hoofd zie. :)
     
  5. Red Dagger

    Red Dagger Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de late reactie, ben 5 dagen onderweg en slaap in hotels met slecht of geen internet :x

    Ik vond het regelwerk in principe meevallen, zijn natuurlijk wel dingen die geregeld moeten worden maar dat was in mijn geval niet zo veel moeite. Weet niet of je al een zorgverzekering hebt uitgezocht? In Duitsland heb je voor de aanmelding bij een zorgverkering namelijk een E104 formulier nodig wat je bij de Nederlandse zorgverzekering moet opvragen en soms redelijk op zich laat wachten.

    Ik weet niet of je uberhaupt je hoofdadres daar gaat hebben? Weet ook niet precies hoe het daar belasting technisch zit (en of je uberhaupt gaat werken?) Ik had in begin toen ik nog in Nederland woonde en in Duitsland werkte een speciaal formuliertje van de belasting nodig wat ik aan mijn werkgever moest geven.

    Zo zijn er nog een paar kleine dingen die me nu even niet te binnen schieten. Hoop dat je hier vast wat aan hebt mocht je nog wat anders willen weten stuur me een PM!
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2012
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Thanks.

    Mijn situatie is denk ik erg gunstig.
    Ik kan pas in maart officieel aan mijn PhD beginnen (en dat is werknemerstatus). Daarvoor zit ik op een tijdelijk stage-contract. M.a.w. ik blijf nog 2 maanden ingeschreven in NL alvorens ik me uitschrijf. Ruim de tijd om alles ter plekke te leren kennen. :)
     
  7. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Waar ga je onderzoek naar doen?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Leuk ga je naar Cern? Mijn zus woont in Amerika. Ik zal straks even kijken of ik wat info heb over expats
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ik neem aan dat hij z'n PhD in Zurich gaat doen? Die Technische Universiteit staat enorm hoog aangeschreven in ieder geval.
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Zo zie je maar, als je je een beetje inzet voor de Huiswerk draad op XBW is een hoop mogelijk :+

    Respect voor wat je bereikt hebt Matrix....had ik maar 10% van je inzet en motivatie, dan was ik allang klaar geweest :+ :D
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Matrix _O_
     
  12. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat maakt ook over het algemeen het verschil tussen succesvolle mensen en de average joe ;)
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Een goed stel hersenen is ook niet geheel onbelangrijk.
     
  14. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    True, maar de meeste mensen met een goed stel hersenen beseffen niet dat ze dat hebben, omdat ze er niks mee doen vanwege hun luiheid.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    En nu aan het werk, luie flikkers! :+
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee en nee.

    École Politechnique Federale de Lausanne
    in Lausanne.

    ETH is beroemd, maar EPFL doet kwa rankings daar niet voor onder. In mijn specifieke vakgebied zitten daar gewoon net wat betere mensen dan in Zürich. Terwijl Zürich weer in andere gebieden excelleert. :)


    Geen idee. ;) Alles is daar zo vrij en makkelijk gefinanciert. Het is echt de bedoeling dat je al gaande je eigen weg definieert.
    Het kader is in ieder geval het volgende: Alle communicatie in de wereld is gebaseerd op point-to-point. Een mobiele mast, bijvoorbeeld, stopt zijn vingers in zijn oren en doet net alsof alle andere mobiele telefoons er niet zijn om zodoende alleen met jou te communiceren. Uit de kroeg weet je maar al te goed dat als je in een massa elkaar wil verstaan, dan moet je luider praten. Dat is natuurlijk een enorme verspilling van energie! Maar we kunnen niet anders, want we begrijpen enkel de theorie van dat point-to-point model van één zender en één ontvanger.
    Maar zouden we niet kunnen profiteren van het feit dat we eigenlijk één groot netwerk zijn? In het voorbeeld van de kroeg: Alle mensen zeggen eigenlijk vaak hetzelfde ("ik", "en, "de", etc.). Waarom zou iedereen dat opnieuw moeten zeggen? Kunnen we niet delen in elkaars effort?
    De fundamentele vraag hoe informatie zich in een netwerk gedraagt en hoe we dat kunnen gebruiken, is een beetje de scope van mijn onderzoek. Dat is heel erg hooggegrepen en het is maar de vraag of er een antwoord is, maar daarbinnen ga ik aan iets kleins werken.
     
  17. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben vrij _0/
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Juist dan! :+
     
  19. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe reageren jullie meestal als jullie voor een functie hebben gesoliciteerd maar nog geen reactie hebt gekregen na ongeveer 10 dagen? Wil deze baan echt graag hebben alleen wil het nu niet verneuken door opdringerig over te komen.
     
  20. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Meestal krijg je alleen maar bonus punten als je actief er achter aan gaat. Dan laat je zien dat je assertief bent en gemotiveerd ben om deze baan te krijgen.

    Gewoon opbellen en vertellen dat je gesolliciteerd heb voor een functie, en vragen hoe het er voor staat en wat de gang van zaken is.
     

Deel Deze Pagina