1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoezo verneuk je het dan? Het is maar hoe je daar in staat.

    'Waar blijft mijn antwoord!'

    'Je spreekt met die en die, ik zit met spanning te wachten op de uitslag want de functie lijkt me super. Hebben jullie al een idee wanneer ik een reactie kan verwachten'

    het is helemaal mooi als je de persoon te pakken krijgt die er ook echt over gaat/waarmee je het gesprek krijgt.

    Pffff rijksambtenaren in 2014 weer op de nullijn. Maar omdat ik onder het ministerie van OCW val; al sinds 2009 op de nullijn.

    Echt heel matig en voor mij alleen te compenseren door steeds een poging te doen om promotie te maken. Beetje tegendraads: inflatiecorrectie door te promoveren.

    En daarnaast natuurlijk ook mensen zat voor wie die mogelijkheden er niet zijn.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad even achter je sollicitatie aan bellen!
    @Kevf: bij de overheid werken is niet altijd een voordeel, dat schiet zo niet op. De inflatie staat niet stil de afgelopen jaar dus stilstaan sinds 2009 is al 8% inflatie meepakken :confused:
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het gaat nu echt hard inderdaad. De voordelen worden ook steeds minder. Wat dat betreft is het wel eens moeilijk om niet spuugzat te worden van alle vooroordelen die er zijn tov ambtenaren.

    Maar goed switchen in deze tijden is in het Noorden iig niet verstanden. En vooralsnog hoeft het ook niet. Maar ik had niet verwacht dat ze er nog een jaar tegenaan zouden gooien. De spaartegoeden van Nederland rijzen de pan uit. Niemand durft meer geld uit te geven.
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    En de bedrijfjes die het nog wel uit durven geven krijgen geen geld meer los bij de bank.

    Mijn baas is al 2 jaar bezig om een nieuw bedrijfspand van de grond te krijgen maar ondanks dat de omzet gestaag groeit ieder jaar is er geen bank meer te vinden die het aandurft..

    Ik moet wel eerlijk zeggen, ik zal nu prive ook niet zo heel snel grote aankopen doen. Ik zal er geen vakantie minder om houden maar op 1 of andere manier ben ik ook wel geneigd wat meer te sparen dan normaal
     
  5. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Momenteel ben ik bezig met m'n afstudeerstage (HBO) en merk ik toch wel dat ik erge twijfels heb om echt door te gaan in de accountancy. Ik zou het zo zonde vinden dat wanneer ik straks met m'n master bezig ben ik er toch achter kom dat ik het toch net niet vind en dat ik dus met een enorme studieschuld zit. De werkzaamheden die ik nu doe vind ik wel leuk maar toch blijft er lichte twijfel of ik dit de komende 10/15 jaar verder wil blijven doen..
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    als je dan dit soort berichten leest vraag je je toch af waarom je zo hard werkt. Eerst mekkeren over dat een bijstandsgezin nog maar 5 euro over houdt totdat je de laatste zin leest

    http://www.nu.nl/geldzaken/3359552/bijstandsgezin-heeft-5-euro-sport-en-uitgaan.html

    Werken in Nederland loont zeer matig.
     
  7. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat gaat wel over 2 volwassenen en 2 kinderen toch? Met minder dan dat word het volgens mij met 2 kinderen ook wel erg moeilijk
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    2 kinderen en 2 volwassen die moeten leven van 1811 euro per maand, is echt geen vetpot hoor :eek: En diegenen die er niet vrijwillig inzitten, daar heb ik het echt mee te doen.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn situatie: 1 kind + studieschuld, daarnaast enkele 100-en euro's duurder huren. Want leuk dat zij die toeslag krijgen (telt in mijn vb mee als inkomen), maar tis niet dat ik voor dezelfde prijs kan huren oid. Verder geen witgoedvergoeding, stadjerspas, langdurigheidstoeslag (die er ongetwijfeld niet bij zit). En dan verdien ik echt een behoorlijk stuk meer dan modaal en toch scheelt dat netto maar een paar 100E. Voor de mensen die minder verdienen dan ik en dat zal zelfs voor tweeverdieners nog wel gelden, scheelt het nog minder. Dat loont dan toch nauwelijks?

    Het zal ongetwijfeld geen vetpot zijn. Maar de prikkel is er hier wel uit. Als je nog een beetje een handige beun bent is het echt hard binnen lopen :)

    edit: ik zeg hier overigens absoluut niet dat er geen schrijnende gevallen zijn (denk aan gehandicapten die chronische zorg nodig hebben, ouderen met alleen AOW etc)
     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    1800 euro voor twee volwassenen plus twee kinderen. Dat is inderdaad geen vetpot. Of gaan we nu net doen of zo'n gezin in luxe kan leven?
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    die ene volwassene maakt niet zo heel veel uit, alleenstaande moeder, 2 kids

    http://www.denhaagtekijk.nl/Bijstand-volkskrant/345 euro overhouden.htm

    persoonlijk vind ik dat voor nul uur per week leven deze mensen behoorlijk luxe leven :)
     
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Maar je mag je toch gelukkig prijzen dat je
    1) Een goed verstand hebt dat heeft geleid naar een goede baan en goed inkomen
    2) Je een stuk beter woont, ook al betaal je meer
    :cool: Je niet 40 uur in de week werkloos thuis zit
    4) Je daarbij ook nog netto honderden euro's per maand meer overhoudt?

    Mensen in de bijstand zullen een moord doen voor jouw situatie :)

    Ik kan wel begrijpen waar je "frustratie" (is het dat, de goede woordkeuze?) vandaan komt, omdat er ook misbruik van gemaakt wordt.

    edit:/

    Ik denk dat jij je ook "stoort" aan het feit dat "ze" denken recht te hebben op een bepaalde luxe (merkkleding, flatscreen)? Terechte klacht imo.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2013
  14. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    1811 euro en papa die nog elke week een klusje doet van 10 à 15 uur waar die 200 euro voor krijgt.

    Zo gaat het in ieder geval ook in veel gevallen.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    er zit idd wel een stukje frustratie. Dat komt voort uit het feit dat ik die mensen die 'moord' doen voor mijn situatie niet echt ken. Wel mensen die er naast bij spijkeren als stucadoor, timmerman, mensen die er ook niet uit willen (zie mijn link), mensen die genieten van een stapel huisdieren, alle tijd hebben voor hun kinderen en ga zo maar door.

    Kom eens een rondje fietsen door de Oosterpark in Groningen, toen ook op dat ene tv programma over kansloze wijken (ik zou je de naam even niet kunnen vertellen, kijk zelden tv). Daar zitten hele gemeenschappen die van haver tot gort weten hoe je in de bijstand komt en blijft.

    De mentaliteit verandert keihard. Vroeger was het not done om je handje op te houden maar dat is al lang niet meer zo.

    Dat vele malen beter wonen valt ook wel mee trouwens, praktisch alle sociale huurwoningen bij ons zijn gerenoveerd met nieuwe keukens, douche etc. Een kameraad van mij woont zelfs in eentje met vloerverwarming op aardwarmte etc. Dat noemen ze dan een sociale huurwoning |:-

    Maar goed om het een beetje OT te houden: De verschillen zijn te klein

    hoeveel verdient een agent

    http://www.vacature.com/blog/hoeveel-verdient-een-politieagent

    Ik vind dat moeilijk om te verdedigen
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Uit die scan van 3 alleenstaande moeders:

    En daar gaat mijn sympathie voor alleenstaande moeders in de bijstand....En ik maar noodgedwongen in mijn eentje huizen zoeken die >700 euro kosten omdat de sociale huur een inkomenseis heeft. |:-
     
  17. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Ben ik helemaal met je eens. Ik heb een tijd gewerkt als Consultant voor de G4 gemeentes waarbij ik veel te maken had met bijstandgerechtigden en ook hun hele financiële plaatje moest bekijken. Wat sommigen opstrijken is echt te gek voor woorden. Daarnaast veel gesprekken gevoerd met ze waaruit blijkt dat een deel zwart werkt en dat ook "gewoon" verteld. Tja zeggen ze dan, mijn bijstandconsulent (voor de goede orde; ik was geen bijstandconsulent) zei ook dat ik het beter niet kon melden en gewoon in mijn zak kon steken. 8)

    En dat mooier wonen? Heb je ook helemaal gelijk in, kom op zeg, ik betaal belachelijk veel geld om te kunnen wonen waar ik woon. Twee straten verderop betalen mensen in de uitkering nog niet eens de helft waar ze dan ook nog eens huursubsidie over krijgen. Ja..daar zit terechte frustratie.

    Edit: Overigens zijn er uiteraard ook schrijnende gevallen en voor hen is het heel vervelend. Het probleem is ook dat het waarschijnlijk meer geld kost om alle fraudeurs en luie honden te identificeren en aan te pakken dan dat het oplevert.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2013
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    en hier gaat het zo keihard mis. Het geld gaat niet naar die personen die het keihard nodig hebben. Alleenstaande ouderen die dag in dag uit alleen zitten en wegkwijnen. Ik zou graag zien dat die mensen de aandacht krijgen die ze verdienen. Ze hebben notabene wel altijd bijgedragen aan de maatschappij. Of direct in mijn omgeving: een timmerman zit na 14 jaar werkloos thuis, zijn ww loopt af en de bijstand nadert. Bijstand? Vergeet het maar, eerst je koophuis 'opeten' en bedankt voor uw bijdrage de afgelopen 14 jaar.

    Voor de mensen hier die net beginnen aan een baan: zorg dat je vaste lasten sober blijven. Een auto, een huis, huisdieren, kinderen en dergelijke zijn allemaal zaken waar je financieel aan vast zit. Zorg dat je het niet alleen kan dragen maar ook een flinke buffer over houdt.

    Van dag tot dag lekker luxe leven is helemaal prima als je het die maand kan hebben, dan maar een paar weken wat zuiniger doen.

    In het geval van een dubbel inkomen is er 1 gouden regel: zorg dat je de vaste lasten ook alleen kunt dragen :) Al kan dat, in het geval van starters en een koophuis, wel moeilijk zijn.
     
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Schrijnend om te zien hoe weinig het verschil is tussen het nettosalaris van een agent en mijn eigen nettosalaris. Lees: ik werk veertig uur per week op inbound klantenservice tegen minimumloon. Hoe je ook tegen het werk van de politie of tegen agenten wil aankijken, het is vreemd dat een baan met zoveel maatschappelijk belang zo weinig loont.

    Wat betreft het hele uitkeringenverhaal; ikzelf heb kortstondig van een uitkering mogen leven nadat ik afgestudeerd was. Ik had als doel om fulltime te solliciteren voor banen die bij mijn zojuist verkregen diploma pasten. Naar mijn ervaring werkt een uitkering behoorlijk demotiverend. Dat verschilt per geval natuurlijk, maar ondanks het geen vetpot was, kon ik van het bedrag prima uit te voeten. Sterker nog: ik betaalde geen huur of vaste lasten en kreeg desondanks zomaar 650 euro per maand.

    Ondanks een sollicitatieplicht vanuit het UWV, kan ik moeilijk zeggen dat deze heel dwingend was. Eens per maand moest ik langskomen met waar ik gesolliciteerd had en dat was het dan. Natuurlijk zouden ze je na verloop van plek toch ergens plaatsen, maar of er nou druk op de ketel stond...nee... Absoluut niet.

    Ik merkte van mijzelf dat ik ook steeds minder zin kreeg om te solliciteren. Ik verveelde me de pleuris tussen de vier muren van mijn huis. Alsof je gewoon geen doel voor ogen hebt. Godzijdank heb ik mij op een helder moment aangemeld bij de post voor de decemberdrukte en zowaar had ik weer dagelijk íets te doen. Deed me bijzonder goed. Vanuit daar ben bijna direct mijn huidige baan ingerold. Het verdient niet bijzonder goed, maar ik kan er mee rond komen en nog belangrijker: je hebt weer mensen om je heen. De mens is toch een sociaal dier immers.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wtf, een agent verdient 1300 euro netto per maand?

    dat kan toch niet?

    daar komen neem ik aan nog allerlei toeslagen enzo bij?
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2013

Deel Deze Pagina