1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto

    Daar kan je dat checken. Ik hou helaas netto een stuk minder over dan bij die check omdat ik nog betaal voor die VUT regeling waar ik zelf geen gebruik van mag maken. Wie dat ooit besloten heeft.....

    het zou mij verbazen als je geen lh-korting krijgt. Of werk je ook nog ergens anders? De check komt op ongeveer 1800 uit. Klopt redelijk toch?
     
  2. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Mogen een gesprek met mijn bedrijfsleider over contract verlenging en toekomst voor mij binnen een groot elektronica warenhuis. Nu heb ik totaal geen twijfel over mijn functioneren maar wel over wat er tijdens een gesprek als deze naar voren kan komen. Zo heb ik nu 2x een halfjaar contract gehad en als ik me niet vergis is er een wet dat je na 2x een halfjaar contract gehad te hebben, je werkgever je dan al een vast dienstverband aan (moet) bieden....?

    Waar ik ook een beetje tegenaan hik is dat stel ze stellen me voor de keuze van: salarisverhoging en verlenging of direct een vast contract maar geen salaris verhoging... Wat is het beste in dit soort situaties?

    Graag ontvang ik wat advies, dan ga ik morgen ook enigszins voorbereid het gesprek in.
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Jij valt nog onder de oude regeling, dus 3x een tijdelijke aanstelling en vervolgens een vast dienstverband :)
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Het zijn er 3, toch?

    Edit: Geert was me voor.
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Vanaf 1 juli nog max 2x een tijdelijke aanstelling (of geldt dit al voor alle contracten die in 2015 zijn begonnen?) Dat heb ik dus helemaal verkeerd. Max 3 tijdelijke aanstellingen en die mogen bij elkaar niet langer duren dan 2 jaar, indien het contract is getekend in 2015.
    Dus dan wordt iedereen er na 2 jaar of 3 tijdelijke contracten uitgeflikkerd. Zoveel beter voor de werknemers [​IMG]
    En dan mag je vervolgens 6 maand niet meer aangenomen worden waar dat eerst 3 maand was
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2015
  6. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Je hebt gedeeltelijk gelijk.
    Ze mogen je inderdaad er na 2 jaar uitstampen maar zullen je dan een ontslagvergoeding moeten betalen. Per gewerkt jaar 1/3 maandsalaris. Helaas zal dit niet snel gebeuren als je werkgever slim is... Als je namelijk een contract krijgt van 6 en vervolgens 17 maanden, hoeven ze dit niet te betalen.
    Daarnaast is het ook nog zo dat een werkgever verplicht is om 1 maand voor het einde van je contract je op de hoogte te brengen van het ontslag of de verlenging. Doet hij dit niet heb je een vast contract in de pocket.

    @Titan 1980
    Als je werkgever je voor zo'n keuze stelt kan je beter meteen stoppen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat doen.
    Als je zelf niet twijfelt over je functioneren en je werkgever is ook tevreden, zou ik gewoon om een vast contract vragen. Ze mogen je in iedere geval nog een tijdelijk contract geven.
     
  7. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Dank voor de reacties
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Als werkgever jou na 1 jaar en 11 maand of een maand voor het einde van je 3e contract schriftelijk mededeelt dat je contact niet wordt verlengd, dan krijg je toch zeker geen vergoeding? Lijkt mij erg sterk.

    Werkgever moet minimaal een maand voor het eind van het contract schriftelijk mededelen dat je correct niet wordt verlengd.
     
  9. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    We bedoelen volgens mij hetzelfde.
    Als je 2 jaar in dienst bent geweest, ongeacht of het in vast of tijdelijk dienstverband was, heb je voortaan recht op een ontslagvergoeding. Mooi voor de werknemer maar iedereen snapt dat dit niet snel gaat gebeuren. Je gaat nu contracten van een jaar krijgen en vervolgens 11 maanden.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.540
    Media Markt?

    hahahahaaa
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Nee man, dan had hij wel gezegd dat hij voor een energiebedrijf werkt. :+
     
  12. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Yep Media Markt, en dat met die energie zit wel goed hoor... hahaha:lol:
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Oei succes....
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Vast dienstverband bij MM, doen ze daar nog aan haha...
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    ... Zeeeeeeeeeer uitzonderlijk.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Haha ja, valt mee. Zelf destijds daar weggelopen toen ze me een vast contract gingen geven.

    Maar als ze nog een tijdelijke kunnen geven, dan krijg je die sowieso.
     
  17. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Weet iemand heel toevallig of er baantjes zijn die je op afstand kunt doen op je computer?

    Zou mij goed uitkomen als ik studeer in Berlijn vanaf September. Weet niet of dat soort baantjes er uberhaupt zijn, ben het zelf nog niet tegengekomen.
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.540
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Inkoppertje mijn God. ;-)
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Poker of Korean pro gamer


    Je kan trouwens ook een serieuze bijbaan nemen thuis als commercieel tekstschrijver/vertaler voor websites(shops).
     

Deel Deze Pagina