1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    /Mod Zeer ongepast ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2016
    Tyrant, L.A. en White Hawk vinden dit leuk.
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Wauw, echt sneu zeg.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    What the fuck!? Uhm, I don't know dude... Sterkte in elk geval. De tering 8)
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Bizar, hoop dat het goed gaat
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik heb een alibi.


    Nee serieus, echt heel kut. WTF :mad:
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Godverdomme wat kut!

    (en toch vind ik het niet netjes dat iemand anders het meld, dit zijn prive zaken waar een paar pubers op een forum niets mee te maken hebben tenzij het slachtoffer er zelf voor kiest om het te melden)
     
    AnubisNefer, L.A. en Tyrant vinden dit leuk.
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Oh maar dat zit wel goed hoor. Komt ook wel op. Weet alleen op dit moment even niet wat ik er nu het beste mee kan doen.

    Woon relatief goedkoop (450 p/m), heb nu 5 jaar lang een goed betaalde baan (40 uur p/w) en een eigen zaak die steeds beter gaat lopen. Ik lever er ook wel veel vrije tijd voor in. Ben blij als ik 2 uur kan gamen in de week en series kijken gaat al helemaal niet. Maar verder weet ik het ook niet. Leef niet bepaald zuinig (rijdt 40.000 kilometer per jaar met een benzine auto en doe vaker thuisbezorgd.nl dan dat ik zelf achter het fornuis sta), maar heb wel lange tijd geen vriendin gehad haha. Ohja, en niet luxe en/of lang op vakantie gaan. Ben de laatste jaren alleen maar cheap ass een paar dagen op wintersport of nog cheaper naar het oostblok op vakantie gegaan.

    Maar vooral niet bij de Appie werken ;)

    Ziek om te horen van De Neus trouwens. Maar wat @Kimi NL zegt... nog niet heel netjes om het erover te hebben.
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Voor iemand die zo weinig tijd heeft en veel werkt zit je wel veel op dit forum :p :p :p

    (ja ik mag dat omdat ik maar 200,- stagevergoeding krijg per maand ;D)
     
  10. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Weinig tijd voor series/films/games ja haha. Maar ik heb gewoon een browser op m'n vaste baan hoor :+ Betaald forumsletten. Heerlijk toch?
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Blijft ziek hoor. Ik ken echt niemand die zoveel doekoes op zn rekening heeft als jij op zn 26e.

    Heftig van de neus trouwens. Maar laat die berichtgeving aan hem zelf over, mocht ie daar uberhaubt behoeft aan hebben.
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    of je kent niemand van 26 die er zo open over is?
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je weet dat je nu vermogensbelasting moet betalen? Zonde van a dat geld dus.

    Heftig van De Neus. Hopelijk knapt hij weer helemaal op.

    Het is wel 1 van de redenen dat ik ook nu al minder werk. Ik wil nu een plezierig leven. Daarnaast denk ik persoonlijk dat het helemaal niet zo fijn is om je eerst helemaal kapot te werken tot je 50e en dan ineens stoppen en in een groot gat te vallen. Het contrast is dan te groot. Want wat ga je doen? Tijd voor vrienden en vakantie had je nooit en je hebt je nooit ontwikkeld in een hobby van het 1 of ander. In andere woorden je staat daar met een bak aan tijd en geld maar weet nauwelijks wat de wereld te bieden heeft of zelfs wie je zelf bent.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Jup, is inderdaad zonde. Maar ook weer niet zo astronomisch veel dat ik denk "snel, alles in een kluis!". Al blijft 2,9% betalen (vanaf 2017) tegenover 0,3% ontvangen (of lager) natuurlijk knap lullig.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat zou je normaal ook denken dat hij het zelf moet melden, maar zowel hij en zijn vriendin zijn nog in shock. Ik had het aangeboden om het te melden en zei vonden het wel best, juist vanwege de eerdere discussie over werk in het algemeen.

    Belangrijker is dat hij er weer bovenop komt. :)
     
  16. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Lol, jj bent dan de enige bij wie een vriendin dan waarschijnlijk meer zou opbrengen dan zou kosten. :+ (Aangezien ong 50k vermogen heffingsvrij is met een fiscaal partner.)
     
    Garrett vindt dit leuk.
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Sorry hoor, en ik zal vast spijt krijgen dat ik met jou in discussie ga, maar je biedt aan om een triest voorval te gaan melden op een forum waar niemand (behalve jijzelf blijkbaar) op zit die hem persoonlijk kent? Los van het feit dat ik het vreemd vind dat ze je dat soort dingen vraagt terwijl ze (volgens je eigen informatie) in shock zijn, zie ik de toegevoegde waarde er echt niet van in voor hem en zijn vriendin.

    Mits deze vriendin is ingeschreven op zijn adres of ze een samenlevingscontract hebben of getrouwd zijn.
    vanaf €24.437 of meer wordt er pas belast. Dus met 50k moet je vermogensbelasting(2,9%) betalen over de resterende 25,5k wat neerkomt op €741,- belasting

    Als hij dus een vriendin neemt (en daar een geregistreerd partnerschap mee aangaat, of gaat samenwonen) levert hem dat dus €741,- euro op(die hoeft hij dan niet te betalen)
    Ik ken best wel wat goedkope dames, maar ze moet wel heel goedkoop zijn om er dus op vooruit te gaan. (in geldzaken dan he!)
     
    L.A. vindt dit leuk.
  18. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Die 2,9 was verkeerd gezegd trouwens. Vermogensheffing gaat van 4% x 30% naar 2,9% x 30% in de onderste schaal. Kortom, jouw berekende €741,- wordt dan €222,-. En ja, goeie vriendin als je dat eruit haalt haha

    Je betaald dus 0,87% belasting en krijgt 0,3% terug van de bank, met andere woorden: het kost je 0,57% om het op de bank te laten staan vanaf 25k.
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    en uit bovenstaande verhaal kunnen we opmaken dat je helemaal geen vriendin nodig hebt, want thuisbezorgd.
    en aan je pik sjorren, dat kun je helemaal zelf. dus eigenlijk is een vriendin gewoon onnodig en duur.

    moeten we alleen nog een doel voor dat geld vinden........................
     
  20. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ik weet gelijk weer waarom ik talen en later rechten ben gaan studeren. Als het om cijfers gaat haak ik echt gelijk af.

    Moet ik mijn vriendin nu wel of niet wegdoen?
     
    Tyrant, Dex en Kimi NL vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina