1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Hoe oud ben jij dan? en bonussen zijn best te doen, helemaal als lotto. iets van 6 loten is 7,50 of 1x 4 loten ook 7,50 ofzo dacht ik. Zou zelf ook liever 8-9 euro verdienen en dan bonussen lekker laten hangen, al heb je dan wel een doel.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  2. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben 18. :)
     
  3. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Callcenter werk is neit alleen maar outbound als de lotto hoor, energie bedrijven en telecom providers gebruiken callcenters als marketing. en een verdieping hoger ligt de helpdesk :)

    Ik werk op een als auditor dus, ik let op of alle inkomende gesprekken van top kwaliteit zijn :) Daar waar ik werk heb je op de begane grond een ISP, verdieping hoger Energie bedrijf, verkoop van eerdere ISP en kans spel , Vervolgens postbedrijf, Nog een ISP ( 'concurrent' van de eerste) Nog eens postbedrijf en nog energie bedrijf, wederom concurrent van de eerdere. het zou goed kunnen dat je wordt gebeld door twee energie bedrijven, kans spel en een ISP om lid te worden en vervolgens het zelfde bedrijf belt om anonieme gesprekken te weigeren van het zelfde bedrijf.

    PS, ik denk dat de meeste hier meer geschikt zouden zijn voor het werken op de helpdesk van een ISP.
     
  4. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik weet het, maar bij TTF hier begin je geloof ik altijd met lotto.
     
  5. t0xic Ballz

    t0xic Ballz Guest

    beste medemensen,

    ehm ik heb een vraagje, ik ben nu nog 14 en word pas in Juni 15. maar is er een manier om eerder ergens een baan te vinden met een uurloon? want ik heb een jaar folders gegooid maar dat was nogal een rotwerk en had dr dus geen zin meer in.
    want al mn vrienden werken bij de Albert Heijn, en mn bankrekening raakt weer langzaam op :9. dus als iemand iets weet meld het me alsjeblieft. :)

    alvast bedankt.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Magazijnwerk.
     
  7. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Al gedacht aan afwashulp? :) Valt meestal wel wat te regelen.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb 9 jaar gewerkt bij een forceerbedrijf, als metaalbewerker. Helaas besloot de baas met pensioen te gaan en gaf zijn medewerkers geen mogelijkheid door te draaien. Dus ik ben nu werkzoekende, ik was nog geen dag officieel werkeloos en ik werd gelijk al in een project gegooid genaamd Groningen@work. Dit project zou ervoor moeten zorgen dat je zo snel mogelijk weer passend werk vind, maar het enige wat je inprincipe de hele ochtend of middag moet doen is achter een PC zitten en via Internet soliciteren.

    Mocht je even zat zijn van het soliciteren dan kun je nog altijd gordijnhaakjes gaan maken. Sorry, ik heb 9 jaar vastgewerkt en dan krijg je ineens dit op je bord, ik wil dus echt z.s.m weer aan het werk. Hier zal ik echt niet gelukkig worden. Eigenlijk noem ik dit gewoon fucking triest...ook echt iedereen die ik daar spreek zegt hetzelfde..dit alles kun je gewoon thuis doen. Maar ja...er zijn uiteraard mensen geweest die misbruik van de situatie gemaakt hebben; niet soliciteren, op hun luie krent zitten en/of zwart werken. Tja, nu kunnen ze controleren dat je dat dus niet doet.

    Dus van 12:10 tot 16:10 de hele week soliciteren, en vanaf volgende week van 7:40 tot 12:00 ofzo....

    Het probleem is alleen dat op al die vacaturesites vragen ze naar opleiding-niveaus waar ik niks mee te maken heb. Ik heb IVBO en echt heel hoog is dat niet. Ik heb wel een diploma gehaald van IVBO detailhandel.

    Ik zou graag wat advies of tips of gewoon hulp hierbij krijgen. Vanmiddag ga ik direct naar een paar uitzendbureaus en hoop dat ik een beetje redelijk kan zal vinden op die manier.

    Ik ben 26 jaar trouwens.

    Ook zit ik steeds meer te denken aan het volgen van een BBL opleiding. Ik heb alleen geen flauw idee welke richting, welk beroep. Ik heb 9 jaar bij één bedrijf gewerkt..tja dan weet je eigenlijk niet beter. Als het goed is, is er een competentietest voor mij aangevraagd bij het CWI en met zo'n test kom je er een beetje achter wat voor beroep nog meer geschikt zou kunnen zijn. Maar ja...die test heb ik pas in Februari.

    Wat een teringzooi eigenlijk.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar is er niet ontzettend veel vraag naar (jonge) mensen in de metaalbewerkinkgsbranche met (veel) ervaring? Ik zie geregeld advertenties waar ze mensen met ervaring in de bouwbranche zoeken en ik ben niet eens werkzoekende, daar loop ik toevallig voorbij. Nu heb ik zelf amper ervaring met werken, solliciteren, vacatures etcetera op twee bijbaantjes na, ik moet nog beginnen met een arbeidszaam leven en zelfs dat duurt nog een tijdje. Iig het klinkt als een kutsituatie maar aan de andere kant geeft het je misschien ook weer nieuwe inzichten. Nu ben je nog jong en kan je eigenlijk nog alle kanten op? Stel je voor dat dit op je 51'ste was gebeurd. Dan was je veel verder van huis. Iig sterkte met de situatie en probeer het positief te benaderen, negatief kom je namelijk toch niets verder mee!
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou dat is het hem nou juist, ik heb dan wel 9 jaar ervaring als metaalbewerker, maar de exacte functie die ik uitoefende is allang niet meer van toepassing. Het is zeer ouderwets, een ambacht. Alleen een klein bedrijfje in Amsterdam doet dat nog. Maar goed, ik ben vandaag langs uitzendbureaus gegaan, want mijn contactpersoon bij DSW zei dat ik me bij 3 moest laten inschrijven, prima, graag zelfs.


    Tempo team had alleen maar korte productiewerk baantjes te bieden, en dat ze je konden oproepen wanneer ze wilden. Ik heb besloten verder te kijken...werd uitstekend geholpen bij Randstad, een zeer behulpzame vrouw. Maar ook daar zeiden ze wel dat juist metaal in algemeen echt last van de recessie heeft. Maar ik werd nog gebeld of er echt helemaal niks voor mij was op het moment. (niet eens persé metaal).

    Volgende week bel ik naar het bedrijf waar ik en mijn collegas inprincipe 9 jaar voor gewerkt hebben (mijn collegas nog heel wat jaartjes meer), ik bel dan zo'n inhouse uitzendbureau, want opzich hebben die redelijk positief gereageerd op mijn solicitatiebrief, dus afwachten. Alles beter dan DSW iig, daar word je eeeecht niet beter van.

    Vandaag was het redelijk relaxt bij DSW eigenlijk, ik kwam er om 12:10 en ging aan tafel zitten, krantjes lezen (alle computers waren bezet, en gordijnhaakjes inelkaar zetten? FUCK NO) toen wat praten met de andere mensen daar, al gauw ging het over gaming..nou helemaal goed he.
    Dus in die zin is er dan nog genoeg afwisseling, lol....
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2009
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat is wel raar, hier in Alkmaar heb je meerdere metaalbewerking bedrijven.
    Koks, een bedrijf waar mijn zwager werkt, heeft altijd oren naar open sollicitaties. Juist om de reden wat Danger zegt: Er is ontzettend veel vraag naar metaal bewerkers.

    Als jij bijvoorbeeld je oude chef of baas als refentie kan geven i.c.m. het bedrijf die mogelijk een goede naam heeft moet je toch niet al te veel moeite hebben lijkt mij.
     
  12. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Je werkt bij Ditmeijers :cool: Heb ik ook gewerkt sta er nog steeds ingeschreven :9
     
  13. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, zoek er eentje die niet op basis van bonussen werkt, of kleintjes, maar niet eentje waar je je bonussen moet halen om een mooi salaris te krijgen.
    Ik weet eigenlijk niet hoe het bij jullie zit in de omgeving, maar bij ons is 6,20 gewoon een standaard tarief bij een call center dat op urenbasis werkt.
    Heb zelf 6 maanden gewerkt in een call center, 6 weken als agent en daarna manager geworden en verdiende exclusief bonussen en reiskostenvergoeding 9,50 (als manager kreeg je btw vaker een bonus dan als agent, ook bestaand uit bier, altijd goed :+).
    Het ging mij na een tijdje alleen vervelen en ben toen maar gestopt.
    Nu doe ik even niets, ga deze maand wel even kijken bij een kledingwinkel, restaurant of discotheek, verdient nooit geen 9,50 maar goed, doe het meer voor de lol dan voor het geld, niet gratis voor iemand een grappige opmerking maakt :+
     
  14. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Correct. :+
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556

    Het bedrijfje waar ik voor werkte was niet erg bekend, bekend bij vooral één groot bedrijf, genaamd Muelink & Grol. Juist daar, bij hun inhouse uitzendbureau(Capac) heb ik een solicitatie lopen. Daar moet ik volgende week naartoe bellen voor een afspraak en dan kunnen zij zien of er enig zicht is op een mogelijkheid voor mij om in te stromen daar als medewerker.

    Ik ging vandaag ook even langs mn oude werk (want mijn twee collega's moeten er nog tot eind februari zitten, heeft met de opzegtermijnen van hun te maken) en één van mijn collega's die ook een eigen klein bedrijfje heeft, vertelde dat de modellen die naar een metaalbedrijf in Amsterdam gegaan zijn misschien naar hem toe gestuurd werden, want dat bedrijf wist zich geen raad me de modellen. Kortom...dat zijn dus gewoon persmodellen en forceermodellen(forceren is soort buigen van aluminium) waar ik 9 jaar mee gewerkt heb. Mijn collega liet me weten dat hij zeker weten interesse had om mij dan aan te nemen daar, want er was dan meer dan genoeg werk.

    Maar goed...dat alles is nog even afwachten.
     
  16. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Hej mensen!
    Ik ben op zoek naar een bijbaantje via het internet en ik kwam de volgende site tegen. Niet dat ik in de categorie thuiswerk een baantje zoek, maar ik vraag het toch even.

    http://www.emailverwerkingen.nl/index.html

    Hebben jullie hier enige ervaring mee en is het betrouwbaar?!
     
  17. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het er een beetje.. amateuristisch uitzien, zou het zelf niet vertrouwen maar dat ben ik..

    Verder ga jij mij niet vertellen dat ze dit waarmaken:

    7. Wanneer krijgt ik uitbetaald ?

    U wordt direct voor iedere mail die U verwerkt uitbetaald.

    U kunt dus meerdere malen per dag inkomsten ontvangen.

    Alsof ze op het moment dat jij iets verwerkt élke keer opnieuw 25,- over gaan maken :lol:
    Dan zitten daar echt 40000 mensen alleen geld over te maken naar werknemers.

    en Last but certainly not least moet jij betalen om te gaan werken.. FU :lol:
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  18. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, zo dacht ik het ook.
    Maar dacht; ik vraag het hier even, want misschien heeft iemand er ervaring mee. :)
    Bedankt voor je reactie.
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
  20. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk een scam, je moet namelijk voordat je dat Startpakket download 25 euro betalen.
     

Deel Deze Pagina