1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW Pokerden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rego, 7 mei 2006.

  1. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Eeey,

    Ik kon via de la zoekoptie nergens een topic vinden over poker. Het lijkt me toch dat er genoeg enthousiastelingen zijn op dit forum dus vandaar dat ik maar even een topic heb aangemaakt voor ons.

    Sinds kort (2 weken ofzo 2 avonden gehad :p) ben ik ook begonnen met pokeren en het bevalt mij echt super. Ik ben met 6 vrienden voor de grap begonnen om te kijken hoe het was. Dus ik en een vriend zijn het internet op gegaan voor wat uitleg en ik kwam die zondag voldaan thuis van mijn eerste Texas Hold 'm avond. Het leuke aan het spel vind ik de overvloed aan verschillende tactieken die je kan gebruiken, je ziet sommige spelers waaronder ik ook nu al kijken om het slim aan te pakken, wanneer doe je wat, kan je wat 'tells' vinden bij anderen, bluff of niet? Ook al kunnen we er allemaal niet zo veel van, je ziet nu gelijk de mogelijkheden al. Natuurlijk hielp het ook wel dat ik van mijn E2.50, E11,60 wist te maken de eerste avond :D (we hadden geen fiches dus we hielden lekker wat we hadden.) Sindsdien speel ik bijna elke dag wel een uurtje op everest poker en daar weet ik meestel ook mijn mannetje te staan. (Hoewel dat natuurlijk allemaal tegen beginnelingen is.) Daarnaast hebben we voor de verjaardag van 1 van die vrienden gister een mooi koffertjes met kaarten en fiches e.d. gehaald dus ik denk dat ik nog veel leuke avonden voor de boeg heb.

    Wat zijn jullie ervaringen met poker? Hoe lang doe je het al? Al eens veel gewonnen? Wat voor 'gear' heb je zelf? Alles kan, alles mag, zolang het maar over poker gaat. Ik heb ook nog wel wat specifiekere vragen maar die komen wel als het hier wat gezelliger is geworden.
     
  2. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Het xbw pokerDen?:p

    heb zelf nog nooit gepokerd:eek: *schaamt zich*
    iemand die het mij kan leren?
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik wil eerst weleens weten wat pokerden is..
     
  4. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Pokerden is het vervolg op Pokemon, als je het mij vraagt :), of een vorm van een pokerface
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    of een denneboom die het vermogen heeft poker te spelen
     
  6. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel de laatste weken ook heel veel poker met vrienden. Echt een zeer vermakelijk spelletje. We spelen nog niet om de echte 'flappen', maar een bescheiden met blinds van 5 cent en maximum inzet van 20 cent, het moet wel leuk blijven natuurlijk he.
     
  7. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    En ook ik speel laatste tijd veel poker met vrienden.

    Hij zei is een x dat ik Pokerstars moest downloaden, het leek mij maar niks maarja even proberen dan maar. Vond het toch erg leuk en een paar weken geleden heb ik met een vriend een pokerset gekocht voor zijn verjaardag en sindsdien pokeren we zo'n beetje iedere vrijdag :). (Vooral Texas Hold 'Em maar ook wel Omaha Hold' Em.)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2006
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik poker ook wel is online voor fun, texas hold em. Grappig spelletje al lijkt het vooral een rage momenteel
     
  9. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Het getuigt weer van een hoog baggeruser gehalte waneer de TS niet eens de moeite neemt de TT in correct nederlands te schrijven:{ .
     
  10. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Balen...

    Maar om het over poker te hebben.

    De naam PokerDen komt eigenlijk gewoon van een programma op de maandag avond. Maar het staat gewoon voor de poker Hang-out zeg maar.

    Wat vraagjes die ik had wat betreft poker:

    Zijn dit (legale) straights: A-2-3-4-5 en V-K-A-2-3

    En kan iemand me uitleggen hoe sidepots werken. Dus stel er zijn 3 spelers of meer 1 iemand gaat All-in en 1 van de ander raised nog, wat gebeurd er dan aan het eind van de pot?



    Voor mensen die het willen leren, ik heb zelf de info >hier< vandaan. Dit zou ik even rustig doornemen tot je het een beetje snapt. (Beginnen met texas hold 'm, later kan je de rest ook leren.) Vervolgens heb je keuze uit verschillende online pokerrooms waar je het een beetje kan uitproberen. Ik vind Everest een erg makkelijk programmatje (gewoon googlen) maar veel spelen het ook via paradise poker.
     
  11. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    A-2-3-4-5 is een legale straat zou maar zeggen, want de aas kan als 1 worden gebruikt zou maar zeggen maar ook als hoger dan de koning.
    V-K-A-2-3 is geen legale straat. (Omdat die niet doorloopt, maar weer bij het begin begint zou maar zeggen)

    Stel dat iemand 200 chips heeft, hij gaat all in.
    De volgende raised hem met 100, en zet dus uiteindelijk 300 in, en de volgende called hem en zet dus ook 300 in.
    Dan wordt de side-pot: 600 (hier maakt de gene ook kans op die all in is gegaan)
    De main pot wordt dan: 200 (hier maakt de gene die all in is gegaan geen kans op)
    Anders zou je als je bijv. 5 chips hebt en je gaat all in, de andere zetten 200 in, dan zou jij kans maken op heel veel geld terwijl je zo weinig inzet. Dat is dus niet zo...

    Hoop dat je het nu snapt ;).
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2006
  12. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel al een aardige tijd poker via internet, nooit echt veel maar weet wel precies hoe het werkt. Deze vakantie heb ik met mijn maten een pokerset gekocht, toen heb ik het hun ook even geleerd, machtig!

    De regels zijn het makkelijkst te leren als je het zelf op internet speelt.
     
  13. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Al een tijd op internet gespeeld en nu ongeveer anderhalf jaar bij vrienden thuis. Met z'n tienen hebben we toen een koffer van $170 gekocht. Elke week zitten er nu wel een paar gasten te pokeren dus ik kan elke week wel ergens terecht.

    Op internet heb je vaak ook sites die je gratis geld geven om te pokeren. Ik heb het op 3 sites gedaan, namelijk betroyalpoker, royalvegas en dreampoker. Bij alle 3 kreeg je $10 om mee te beginnen. Bij dreampoker en betroyalpoker was ik 't na een tijdje kwijt, maar bij royalvegas heb ik er no $80 van weten te maken wat ik nu overigens weer kwijt ben. Je zet toch wat makkelijker grote bedragen in als je weet dat 't gratis was.
    Maargoed. grootste bedrag op een avond gewonnen was ongeveer €50. Toch lekker om mee naar huis te gaan.
     
  14. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel het ook af en toe, al een paar avondjes gehad dat we met z'n vijven speelden ofzo. Toernooivormpje gedaan vorige keer, dat is het leukst. Iedereen 5 euro inleggen, de winnaar krijgt 20, de nummer twee z'n inzet terug. Elke 10 minuten de blinds verhogen en spelen maar :) Ik vind het echt geweldig leuk. Ben nog niet zo bezig met mensen lezen enzo, maar het is zonder ook gewoon cool...
     
  15. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    absolutepoker.com is ook wel een goeie site. Moet je wel iets downloaden
     
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    moet eigenlijk ook es gaan pokeren met wat vrienden, lijkt me wel gezellig :cool:
     
  17. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Binnenkort op xbox live arcade texas hold em, gratis te halen. Kunnen we dan poker nachten houden :9
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    ja man, met een sigaar erbij, en wat pinda's! dan lijkt het net echt! 8)
     
  19. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik speel op de oude xbox af en toe nog World Championship Poker. Hou sowieso wel van kaartgames.
    [offtopic]
    Dus als je 360 hebt met Hearts of Spades moet je me toevoegen. Ben online nog maar 1 nederlander tegengekomen.
    [/offtopic]
     
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    tja.. dan vind ik dan weer afbraak van het spel. Het is toch veel leuker om met paar vrienden op een avond te doen. Pokeren gaat ook veel om bluffen, dan moet je iemands gezicht wel kunnen zien, Beetje een knopje indrukken met een rode kop kan iedereen..
     

Deel Deze Pagina