Ik heb hier ook direct een toffe aanvulling (en voor de forumnaam van de topicstarter heel toepasselijk
):
Monkey Island Special Edition (Deel 1 en 2)
Beide games zijn remasters van games uit van 1990 en 1991.
Deze games waren vroeger een van de betere uit het genre point-and-click adventure games.
Tegenwoordig zijn ze als live arcade game te spelen op Xbox 360 en Xbox One (BC compatible!).
De games zijn zowel in "nieuwe" remaster stijl als oude stijl te spelen. Aan humor is in deze games geen gebrek! Voor mij waren deze 2 games een no-brainer, omdat ik beide originelen ook gespeeld heb (destijds op een 486.. voor wie het meegemaakt heeft..
)
In de games speel jij een piraat genaamd Guybrush Threepwood.
Eigenlijk vindt iedereen dat je mislukt bent als piraat en op allerlei manieren probeer je (vooral aan de vrouw waarop je verliefd bent) te bewijzen dat dit niet het geval is.
In het verhaal komt ook een (zombie)piraat voor genaamd LeChuck. Deze piraat probeert je op allerlei manieren het leven zuur te maken.
Doordat je telkens in vervelende situaties terecht komt, moet je met allerlei te vinden voorwerpen of personen uit het spel je een weg banen door het verhaal.
Van spuugwedstrijden tot black voodoo magic, alles komt aan bod inclusief a bottle of rum.. Arrrrrrrrrrr
Screen compares:
Trailer Monkey Island 2:
Beide games zijn te koop in de Xbox store voor net geen tientje per stuk.Klik om te vergroten...