Hoe Dolby Digital???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Sam Fisher Jr, 5 apr 2003.

1. Ik heb al een tijdje een set van Phillips (niet duur: € 250). Nu zag ik in treads dat je geen dolby digital hebt als je het zaakje met tulpstekkertje hebt aangesloten. Ik heb het setje met mijn TV verbonden d.m.v van rode en een witte tulpstekkertjes.

Mijn setje kan op een Gameconsole, DVD speler, TV en PC aangesloten worden. Nu ik het met die witte en rode tulpstekker heb aangesloten, heb ik mooi geluid maar heb volgens mij niet geregeld geluid (dus dat ik dingen die achter mij gebeuren ook achter mij hoor).

Mijn subwoofer is levert de stroom, is de versterker enzovoort.

Ik heb een advanced scart cable, maar geen kabeltje dat daar in past. In mijn subwoofer zit alleen een rood/witte ingang (genaamd stereo 2), zo'n ronde ingang met gaatjes (genaamd 5.1) en een klein groen gaatje (genaamd stereo 1)

nu is mijn vraag:

Wat voor een snoer moet ik kopen, hoe krijg ik dolby digital.

2. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    de enigste manier om bij de xbox mooie goede surround sound te krijgen is doormiddel van de advance scart kabel, daar dan een optical kabeltje in en dat optical kabeltje in je sorround setje, maar aangezien je daar geen ingang voor hebt wordt het moeilijk. Misschien kun je ergens een converter vinden ofzo, ik weet alleenn niet of dit echt bestaat.

3. Puschkin

Puschkin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is maar de vraag of je setje een dolby digital decoder heeft, die heb je namelijk wel nodig.

4. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Er zien er al duizenden post over, gebruik de zoekfunctie nu is!

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet achterop de Philips speler kijken.
    En kijken als hier een Optische Ingang op zit.
    Als die er niet op zit , dan heeft het kijken naar een passende kabeltje ook geen zin.

Als ik het goed heb lopen er 6 kabels met tulp-stekkers
    van de speler naar de subwoofer.
    In de Subwoofer mag dan wel de versterkers zitten ,
    maar in de speler zelf zit het belangrijkste namelijk de decoder.

6. Heb ik gedaan en ik weet dat er veel post over dolby digital zijn, maar niet over mijn probleem.

7. Junior04

Junior04 JUNIOR EL PADRINO...

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik heb een vraag:

Ik heb een Soundblaster Live! 5.1 soundkaart in mijn pc zitten en ik heb de FPS1600 4 point surround van creative en een paar standaard JBL speakers die met de pc kwamen.
    Als ik fps1600 aan de kaart plugd en de jbl speakers als center op mijn soundkaart zet dan een dvd zet dan krijg ik dolby digital 5.1 en klinkt goed vind ik.
    Maar mijn vraag is als ik een andere soundkaart koop die wel optische ingang heeft kan ik dan de speakers op het zelfde manier inpluggen als ik ze aan de soundblaster heb aangesloten en dan een optische kabel van de PS2 of van XBOX naar de optische ingang van de kaart plugd krijg ik dan dolby digital op mijn PS2 en mijn XBOX?
    Ik zat aan deze kaart te denken: http://www.trust.nl/products/product.htm?artnr=12950

Bedankt...

8. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zou dat wel moeten werken, maar je kan geen Dolby Digital op je PS2 krijgen.

9. Roberius

Roberius Hero of Nazaroth

Leuk Bevonden:
    0
    Ey Stef: long time no see :D
    Anyway: simpele vraag: ik heb een Xbox (duh) en een dolby digital decoder (eigenlijk een DVD speler maar er zit de benodigde input/output op)
    OK: ik koop dus een advance scartkabel:
    1 Hoe duur is zo'n ding
    2 moet ik de optische kabel er appart bijkopen???

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Je vraag is in feite gewoon "Hoe krijg ik surround?" en dat is genoeg gepost :)

11. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
  12. Ik heb een setje van de medion.

Er kan geen Dolby Digital uitkomen met mijn Xbox maar ik wil wel surround geluid hebben.

Ik heb een gewone scartkabel die ik achterin de tv stop. Ik heb een rode en een witte tulpstekker die ik voor in de tv doe naar mijn 5.1 set.
    Mijn set moet telkens ingesteld worden waar je hem voor gebruikt. Wil je DVD afspelen druk je DVD. Wil je radio luisteren enzovoort.

Ik stel hem dan in op AUX maar ik hoor geen geluid. Wie weet wat ik moet doen?

PS: Ik heb ook mijn scartkabel gesplitst zodat ik drie kleuren apart heb. De rode en de witte stop ik dan in de 5.1 set. De gele blijft gewoon in de scartblokje in de Tv. Maar nog steeds geen geluid...

Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2004
  13. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    je zult sowieso geen surround sound krijgen zonder een advanced scart kabel (tenzij je dubbel stereo surround sound noemt)
    en weet je zeker dat er voor in je tv een audio uitgang zit en niet een audio ingang?
    dit moet gewoon werken tenzij je de verkeerde ingang in je 5.1 set gebruikt of hem verkeerd hebt ingesteld. staat de volume op je 5.1 wel aan?

Laatst bewerkt: 24 aug 2004
  14. Maar op wat zou ik hem moeten instellen? De enige mogelijkeden zijn DVD, radio, AUX..

15. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    dat is afhankelijk van welke ingang je hebt gebruikt. check ff op je dvd speler welke ingangen je daar hebt en post dat hier.

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Sam Fischer

Met een tulp en een 5.1 set krijg je wel surround, namelijk Dolby Pro Logic. Zet dus je Xbox op surround sound in het dashboard en zet Dolby Digital uit. Als je een Pro Logic Decoder hebt (en dat ligt voor de hand bij vijf speakers met slechts één tulp ingang) dan komt het goed. Zo'n optische kabel met convertor is complete onzin, omdat er via die optische kabel een ander signaal gaat, dat niks met een tulpstekker te maken heeft. Ik raad je dan ook aan een minder dure second party scartkabel te kopen, met daarop een tulpuitgang waar je zelf een tulpstekkertje in kan doen die naar je stereo loopt. Of heb je ook een COAX ingang?

Dat is mogelijk, maar bedenk het volgende:
    a.Je PC moet altijd aanstaan als je speelt.
    b.Is de afstand tussen beide haalbaar?

17. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    met "een"(lees 1) tulp gaat het niet lukken jongens.

pro logic is een bewerking van een "stereo" signaal en die heeft 2 kanalen nodig dus 2 tulpjes.

18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Als hij een coax ingang in zijn setje heeft (ook een tulpaansluiting) dan werkt zo'n converter goed...is het meteen opgelost en dolby digital.....de meeste dvd spelers hebben een coax ingang (en niet altijd optisch) en ik nam aan dat deze wel op zijn setje zou zitten en wat ik over die second party kabels heb gelezen is ook niet altijd positief....

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Haha, ik bedoelde met een tulpstekker, een rood witte met twee uiteinden. Ik vergeet soms dat een ook gelzen wordt als één ;)

20. Roberius

Roberius Hero of Nazaroth

Leuk Bevonden:
    0
    Ey vraagje: zijn die optische outputs op DVD-spelers met Dolby Digital decoder ook als inputs te gebruiken zodat je er een advanced scartkabel op aan kan sluiten?

Deel Deze Pagina