1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe een mening compleet kan omslaan [Zeehondenjacht]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Aart, 16 apr 2004.

  1. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe een mening binnen 3 minuten kan omslaan wat betreft politieke stemkeuzes....

    Eerder deze week werd in het nieuws al uitgebreid de hervatte zeehondenjacht in Canada aan de kaak gesteld, waarbij men met verbazing reageerde. De dieren worden namelijk niet alleen gedood, nee.. het gaat vooral om de wijze waarop. Een kogel van een cent is blijkbaar teveel om het leed enigzins te verzachten, hoewel er wel wordt beweerd dat dit nu verplicht is. Menig organisatie heeft namelijk de jagers betrapt op het nog steeds beestachtig vermoorden van het dier.

    Nu heb ik qua poltieke kleur een voorkeur gehad voor de "rechtse" partijen, dat is... de meer op de markt gerichte partijen ipv de verzorgingsstaat partijen zoals de PvdA. Echter, na het zien van het volgende filmpje ben ik compleet omgeslagen. Ik kan nog steeds moeilijk bevatten hoe iemand in godsnaam zo een dier kan afslachten en te lui is om een kogel te gebruiken.

    Nee, ik stem voortaan met prioriteiten... al wordt het hele land communistisch en wordt 80% belasting geheven...... als dit soort praktijken (de jacht dus) zou stoppen heb ik het er voor over. Bah... er zou iemand moeten opstaan met geld en er wat mannetjes op af moeten sturen, kijken hoe die knapen daar genieten van een bijl in hun kop.
     
  2. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Soms schaam ik me vanwege het feit dat ik een mens ben.
     
  3. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmmm heel toevallig hadden we het er op IRC ook over, wat een gruwelijk... gruwelijk filmpje...

    Laat dat in een reclameblok zien na de voetbal en je krijgt een nationale beweging volgens mij.

    Dit zijn dan ook een van de weinige momenten waarbij ik denk: nu zou ik dus in staat zijn een mens te vermoorden. No remorse, gewoon paf, en nou gvd KAPPEN.

    Zeehonden doden ok
    zeehonden doodknuppelen OK
    maar knuppel ze dan godverrredomme ook wel DOOD voordat je ze gaat villen ongelofelijke zoon van een *bliep* die je bent. Dit is gewoon TE erg...
     
  4. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Iedereen moet gewoon voortaan zijn eigen koe of kip slachten als hij vless wil vreten. WOPPAAA opeens 80% vegetarisch.
     
  5. Opheodrys

    Opheodrys Allround gamer

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu zijn het de zeehondjes...maar wat dacht je van walvissen,honden,katten,konijnen,olifanten enz enz

    Uhm,Koraal...en al het andere zeeleven...enz enz.
    En hoe graag we ook willen dat het stopt....ze gaan gewoon door,wie of wat er ook wat van zegt.

    Dieren(wilde) doden om te eten, voor kleding enz enz..vaak word dan ook echt alles van het dier gebruikt....dat is prima,al is het een klein lief zeehondje of wat mij betreft een walvis.
    Maar puur om de centen?...vraag me af hoe je in godsnaam in slaap komt als je de hele dag dieren die kop in hebt lopen hakken.
     
  6. XbOx RuLeZzZ

    XbOx RuLeZzZ counter-strike

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    als zo iemand recht voor mij komt staan en zegt dat hij dat doet dan zal ik hem eens kapot vegen :mad:
     
  7. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt gruwelijk gewoon, als je zoiets doet lijkt me toch echt dat je geen gevoelens kan hebben ofzo. Hoe zet je je daar in godsnaam overheen. Zulke mensen kan ik dus echt wel afschieten.
     
  8. Kepler

    Kepler Waiting for a Xbox

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    en het ergste is nog dat ze die beesten niet doodschieten omdat er dan geen gaatje in het bond komt :'-(

    of vergis ik me nu? En is dit een broodje aap verhaal
     
  9. Rmeijer

    Rmeijer Regime Life!

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0

    Bij deze "mensen'' (eerder beesten) doet het leed van een dier er totaal niet toe. Als er een kogelgat in de pels zit levert dat minder op.
    Ik heb een hekel aan mensen die bont dragen (geen nep bont natuurlijk). Tenzij je in een pool gebied woont. Zij weten hoe dat product tot stand is gekomen. En toch pronken met je shit. Kan ze niet uitstaan!

    Oh ja, in Canada zeggen ze dat ze het ook(?!?) uit ecologisch motieven doen. De zeehonden eten al het kabeljauw op. Dat het kabeljauw opraakt komt door overbevissing en niet door zeehonden. Maar als ze het op de zeehonden schuiven doen ze zogenaamd iets goeds?! Lekker de zee leeg halen en het dan op deze diertjes schuiven zodat je ze legaal mag knuppelen. Wat zijn we toch hypocriet. Help de dieren in hun strijd tegen de beesten.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2004
  10. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou toch zo die kerel zun klote deraf willen snijden.....
     
  11. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Doodknuppelen zou ik zeggen, echt walgelijk. Maar dit is niet het enige, wat dacht je van proefdieren, iedereen zegt dat die nodig zijn, maar er zijn ook andere manieren om producten te testen. Dat die wat duurder zijn moeten we dan maar op de koop toe nemen.
     
  12. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies een beetje bij konijnen enzo cosmetica opsmeren en spuiten om te kijken wat [allergische] reacties het geeft.
    Doe het ff lekker bij jezelf.
     
  13. Hit `em hard

    Hit `em hard gimme one of those!!

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    3
    hmzz... leuke discussie......

    Als het doodknuppelen van een zeehondje je politieke mening in een keer kan omgooien...

    wtf? ik denk dat je dan een beetje wereld vreemd bent, er gebeuren zo veel gruwelijke dingen hiero , waarvan sommige het daglicht niet kunnen verdragen.. begrijp me niet verkeerd: ik vind die slachtingen het gruwelijkste wat er is, maar wat denk je dan van communisme??? duizenden mensen zo niet meer die gruwelijk onderdrukt worden en je je mening niet kan verkondigen...

    Ik ben het met je eens dat die gasten gewoon viezerikken zijn en ze het zelfde lot verdienen, maar denk wel ff na voordat je meteen gaat zeggen dat je hierom je politieke mening gaat veranderen........
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    OMG, dit is echt te erg voor worden.Doodknuppelen vind ik al erg, laat staan er lol in hebben om de beesten omstebeurt een slag te geven en er lekker met een mes in gaan lopen snijden en met de beesten aan je haak gaan lopen rennen. Die jagers mogen van mij levenslang gemarteld worden. In levende lijve hun het huid van de botten schrapen, kunnen ze eens zien hoe hun het vinden. Ik ben geen vegetariƫr, maar ik vind wel dat als we dan een beest vermoorden, dit wel op normale wijze doen en niet zoals dit of als proefbeestjes laten gebruiken.
     
  15. Hit `em hard

    Hit `em hard gimme one of those!!

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    3
    @ [2k] --> AMEN!
     
  16. picht

    picht XBW ADDICT

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan me niet voorstellen dat ik mij van mijn min of meer rechtse standpunt laat afbrengen omdat ze canada ofzo een zeehond dood martelen.

    K'snap wel wat ie bedoelt maar om nou gelijk die linkse partijen te gaan ondersteunen.

    Ben benieuwd of de mensen die in de linkse partijen ook allemaal rekening houden met wat voor een soort schoenen ze kopen en kleding en of ze ook vegetarier zijn.

    Zometeen zie ie hele ie die mooie reclame over die zeehond (dat ie uit zo'n houten kist het stand op komt en vrij wordt gelaten) en dan veranderd weer z'n standpunt.
     
  17. Rmeijer

    Rmeijer Regime Life!

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0

    iig meer dan iemand van rechtse aanhang.
     
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat je uberhaupt naar zo'n filmpje kunt kijken, ik wordt dus gewoon echt niet goed van dat soort zaken

    Maar even ontopic: Milieu activisten zijn anders ook geen lieverdjes hoor (Volkert ;) ) En wat die gasten achter het IJzeren gordijn allemaal uitspookten wil je ook niet weten. Je ken naar mijn mening beter dieren mishandelen dan mensen...
     
  19. Rmeijer

    Rmeijer Regime Life!

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    ?
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2004
  20. Rmeijer

    Rmeijer Regime Life!

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0

    Wat heb jij een rare kijk! Wat jou betreft kan je liever slaan dan geslagen worden. Liever stelen dan bestolen worden? Weird!
     

Deel Deze Pagina