Hoe exclusive is exclusive?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Bidle, 5 jun 2003.

1. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Ik las in OXM:

Een exclusive game voor de XboX houdt in dat, dat voor enkel min. 3 maanden is. Als er daarna een goed bod komt kan het zijn dat de game uitkomt op andere platformen.

Dit vind ik dus niet echt exclusive!??

Jullie wel?

ps. Vond er nog niet een thread over.

Laatst bewerkt: 5 jun 2003
  2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Verplaatsd naar algemeen/discussie

3. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nee het is idd niet erg exclusive, en dat is zeker wel jammer. :mad:
    Maar het is wel zo dat de game in eerste instantie voor de Xbox gemaakt wordt, dus meestal eerder uitkomt en dan met betere gfx, sound etc. Het is dus niet (zoals sommige multiplatform games) hetzelfde als op een ander platform.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    3 maanden

5. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Neem SOF2.....bestaat op de pc! Is speciaal nu voor de XboX ontwikkelt.

Ze noemen toch SOF2 ook niet exclusive??

Ik ben van mening dat deze term misbruikt wordt! Tuurlijk is er een voordeel. Om dit voordeel nou onder de noemer "exclusive" te plaatsen......hmmmm

6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Echt exclusief is dat niet nee.. meer delayed multiplatform :)
    Maar ja ik denk dat je dat wel steeds vaker zal zien.. Omdat het voor een developer eigenlijk niet echt intressant is om een spel puur exclusief te maken voor een console.. Tenzij ze niet anders kunnen vanwege de hardware. (b.v. onze HD)

7. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.101
    Ik denkd at die 3 maanden een soort minimum is wanneer ze zeggen dat het 'exclusive' is.
    Persoonlijk heb ik weinig problemen als een game voor verschillende systemen uitkomt, als de makers het spel maar wel proberen zo goed mogelijk te optimaliseren voor ieder systeem.

8. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Als die maar "geoptimaliseerd" is voor de X-box , dan vind ik het wel best O-)

9. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Vind ik ook.

Alleen het is dus niet exclusive.....of wel?

10. toen ubi soft nintendo en sony zag flapperren met de groene papieren, toen waren ze gelijk verkocht. DIt is niet goed, want dit komt de xbox alleen maar tegemoet met moeilijkheden. mensen zeggen dan: splintercell is nu ook ps2 en gc, dus waarom een xbox? (misschien betere graphics, maar veel mensen denken niet zo makkelijk en logiech na)

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    aah maar dat kan 2 kanten op werken.. als GTA Vice City of deeltje 4 op de xbox is kunnen mensen ook zeggen .. hmm waarom een verouderde PS2 als een betere versie op de xbox is ;).
    Het gaat dus 2 kanten op..

12. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Iedere console moet het van exclusieve games hebben. En ik vindt een game pas echt exclusief als het maar echt op 1 platform uitkomt. Deus Ex2 en Thief3 en Doom III etc noem ik geen exclusieve games. Tenzij er natuurlijk een hele tijd tussen het verschijnen van de xbox en PC versie zit, kijk halo is 2 jaar lang alleen op de te spelen, dan is het natuurlijk wel exclusief.

13. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    yep, maar ze kunnen van te voren niet aangeven hoe lang die alleen voor de XboX verkrijgbaar is. Dus zijn ze allemaal "exclusive"

14. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste Xbox exclusieve games zullen niet op andere consoles verschijnen omdat er steeds meer gebruik gemaakt wordt van de harde schijf. Hoogstens op de PC.. Andersom is het dan ook een stuk makkelijker een game te porten, vandaar dat het ook meer gebeurt.

15. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Daardoor krijgen wij relatief minder goede spellen!?

16. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant wel. We krijgen tenslotte ook veel rotzooi van andere developers, maar aan de andere kant hebben we wel meer exclusives die meestal beter zijn dan games die op alle consoles uitkomen.

17. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Halo is eigenlijk een PC game, de game werd namelijk oorspronkelijk ontwikkelt voor de PC. :)

Zoals al gezegt word, als een game 3 maanden late2r al op een ander platform te spelen is is iets niet echt exclusief :mad:

Die 3 maanden geld alleen voor andere consoles, als bijvoorbeeld een game op de xbox en de PC tegelijk uitkomt, is hij nog steeds xbox exclusief :)

18. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Juist door de aanwezige harde schijf had ik meer uitsluitend Xbox games verwacht. Denk dat ik nog geduld moet hebben wat dat aangaat.

Door die harde schijf zou het mogelijk moeten zijn om toch meer uit het geheugen te halen. Strategiegames voor consoles. Niet zo'n stupidegevecht zoals uit bijvoorbeeld de Ceasar reeks (Ceasar III kan je voor PC kopen voor EUR 5,-tot 7,- en is erg grappig) op PC, maar juist ook de gevechten bij deze games kunnen dan eindelijk tot consoleniveau worden verhoogd.

Lijkt mij een echte uitbreiding, mixen van genres.

19. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    Ceasar door sierra, oftewel het begin van de city building reeks die daarop volgde en waarvan ik nog op het moment van emperor zit te snoepen?? Je bedoelt die spellen die ik jarenlang heb gespeeld en jij noemt die spellen grappig?!?!?

Weet je wat ik met de xbox heb??? En dan voornamelijk qua exclusives wachten en wachten en wachten!!! 3 maanden is lang, in de media wereld is het vaak een gevecht om de primeur. Ik denk dat dit ook zo wordt in de consolewereld, een bepaalde console krijgt de primeur van een spel en trekt daarmee kijkers (kopers) aan, maar vervolgens wordt dat spel ook aan andere media (consoles) verkocht om zo veel mogelijk winst te behalen.
    Winst het sleutelwoord in deze tijd!!!

Deel Deze Pagina