1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

hoe formateer ik me pc???

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door crazy_boy_19, 9 mrt 2004.

  1. crazy_boy_19

    crazy_boy_19 Da fOoTiEmAzTaH

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan ik me pc formateren???
    een paar vrienden van me zeiden, de windows xp cd erin doen, en dan zou je formateren kunnen kiezen... niet dusz....

    me opstartdiskette hbe ik ook niet meer|:-

    help!!:9
     
  2. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga naar www.bootdisk.com

    Hier kun je van alle operatingsystems bootfloppy´s downloaden
     
  3. GiovanniG

    GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    idd gewoon xp cd erin doen.
    start vanzelf setup en kom je vanzelf bij formatteren.
    Als cd niet start moet je in je bios je boot-volgorde veranderen en je cd-rom als eerste zetten.
     
  4. SirMarco

    SirMarco SMW

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat gewoon naar je bios veranderd de boot sequence volgens mijn is het het standaard "floppy, harddisk cdrom" maak van die floppy ff cdrom stop xp erin opstarten en dan kan je formatten en installeren.
     
  5. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    eigenlijk zeggen ze het hierboven al, je moet de cd van Windows XP (de legale ;)) voor het opstarten in je cd-rom speler doen. als het goed is laadt je pc hem dan automatisch.
    volgens mij kan je niet gelijk kiezen of je wilt formateren, dus kies je dat je opnieuw XP wilt installeren. dan kan je kiezen op welke partitie je deze wilt installeren. bij dit punt kan je die partitie formateren (FAT32 of NFTS en dat snel of uitgebreid).
    de rest spreekt voor zich :).
     
  6. Als je je PC geformateerd hebt, heb je dan nog iets anders nodg dan XP of heb je ook nog sofware nodig voor je geluidskaart enzovoort.

    (software voor de hardware heb je nodig uiteraard maar voor de interne dingen).
     
  7. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    uuh hardware is intern (of bedoel je met hardware printer etc?) :eek:
    En ja, als xp deze hardware niet ondersteunt heb je die extra software nog nodig.
     
  8. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Je formateerd het met "format c" En daaarna moet je instaleren.
     
  9. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    maar als je je pc formateert is dan alles ervan af?(spelletjes enzo)
     
  10. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, alles van de harde schijf is verdwenen. En is niet meer terug te halen. Een back up is dus aan te raden.
     
  11. GiovanniG

    GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan, als je verschillende partities hebt en je formatteert alleen je c: schijf blijft de rest gewoon staan, alleen programma's en games zal je opnieuw moeten installeren.
     
  12. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    games hebben altijd bepaalde files die ook in de windowsmappen en in de registers van windows voorkomen. wanneer je windows (die op een andere partitie dan je games staat) verwijderd zullen deze bestanden dus ook verwijderd worden. als je meerdere partities hebt zul je dus ook de games die op andere partities staan opnieuw moeten installeren omdat deze niet meer werken zonder die bestanden in windows.

    het beste kan je gewoon gelijk alles formatteren, dan weet je zeker dat je geen narigheid meer op je schijven hebt staan. dat kost achteraf minder tijd dan dat je telkens een beetje doet.
     
  13. crazy_boy_19

    crazy_boy_19 Da fOoTiEmAzTaH

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    grote magneet kopen en hem op je hardeschijf leggen
     
  15. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Bla Bla luister maar niet naar deze ******:mad:
     
  16. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    _O_
     

Deel Deze Pagina