Hoe in router geraken (telenet)?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door AnklyosoR, 1 jul 2008.

1. AnklyosoR

AnklyosoR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren ben ik dus overgeschakeld naar telenet, samen met digitale tv, welke echt aan te raden is! Internet gaat nu echt sneller ook!:)

Maar ik geraak dus niet meer in mijn routerinstellingen. Vroeger moest ik dus simpel 192.168.1.1 ingeven (Standaardgateway) maar nu lukt dit niet meer. Ik ben ook al gaan kijken (start>uitvoeren>cmd>ipconfig/all) om naar mijn Standaardgateway te gaan kijken, welke nu dus verandert is. Maar geraak er dus niet in, heb ook nog andere geprobeert, maar helaas.
    Alles is aangesloten op mijn Philips[​IMG]router.

Is het omdat dit geen Linksys/D-Link router is?

Ik hoop dat iemand kan helpen!

thx

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Heb ook die modem en daar is het inderdaad 192.168.1.1. Maar werkt je internet via die modem want dat is een ADSL modem en Telenet is kabel, geen ADSL. Dus als jij niet de kabel versie hebt (waarvan ik niet eens weet of die bestaat, denk van niet) zul je een andere modem/router moeten kopen.

3. AnklyosoR

AnklyosoR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, heb ik ook al aan gedacht. Alles werkt perfect, maar het is een adsl router. En misschien dat het daardoor niet gaat.
    Is het ook niet zo dat telenet met switches werkt en adsl met routers. Of maakt dit niet echt uit?

Of, is misschien belachelijk ofzo, maar mijn adsl-abonement eindigt pas officieel op 31 juli. Maar kdenk niet dat het daardoor is...:p

4. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
  5. AnklyosoR

AnklyosoR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar die lukken allemaal niet:p
    Heb er al veel geprobeerd, en ik denk gewoon omdat het een adsl router is. En omdat ik nu telenet heb.

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Wat heb je als inlog gegevens bij je router? Als die nog niet veranderd zijn zit je nog je op ADSL abbo hé :+.

7. AnklyosoR

AnklyosoR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik zit echt al op telenet. (Heb al getest en snelheid is van 3800kbps naar 9600kbps gegaan) en kan het ook zien in mijn cmd: staat telenet.be

Maar welke inloggegevens bedoel je? Heb ik nog niet bij mij weten moeten gebruiken als ik in mijn router wou gaan. Is het toevallig dit dat je bedoelt: http://www.compucor-pcdokter.nl/images/inlogscherm Linksys.JPG

8. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt naar je router door:

Start > uitvoeren > cmd

ipconfig /all

Dan wat daar uit komt kijk je bij default-gateway (ex: 192.168.*.1 of 10.0.0.1)

Typ dit adres in in je browser in hups je bent er.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    als je eerst is ff leest. Dan zie je toch dat hij dat al heeft gedaan.

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik bedoel dit:

Die snelheid zegt niets, want normaal gezien is de snelheid en downloadlimiet van Belgacom ADSL (neem aan dat je dat er voor had) gestegen naar 12 Mbps en xxGB (denk 25). Welke abbo van Telenet heb je? Als jij geen Expressnet hebt dan zou die snelheid ook wel kunnen, maar als je Turbonet hebt is die snellheid veel te laag (tenzij je op een drukke lijn zit).

11. AnklyosoR

AnklyosoR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @berendhaan
    Ja ik zeg, die gaan niet.
    Bij men default gateway staat er nu geen 192.168.1.1 meer. Maar een ander, en die gaat dus Ook niet.

@Gdzr: Klopt:)

Ja dus ik kreeg (ongeveer) dezelfde interface als jou als ik 192.168... intypte.
    Download limiet bij belgacom Adsl GO is 12Gig en snelheid 4mb, en heb nu Expressnet van Telenet ook 12Gig en dubbel zo snel met 10mb.

Niet dat het echt zo een groot probleem is dat ik niet ingeraak. Maar zou graag men Wifi terug willen aanzetten voor men PSP

/Mod De edit-knop niet vergeten ;) - Pegas

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Vanaf 1 juli is dat alle bij Belgcam naar boven gegaan (al heb ik gehoord dat de bestaande gebruiker er voor moet bellen en activeringskosten betalen, schande!) naar 12 Mbps en 25GB voor ADSL Go.

Maar heb jij die inlog gegevens veranderd of niet? En het is de kabel van Telenet die er insteekt?

13. AnklyosoR

AnklyosoR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niets veranderd van inloggegevens. De technicer van Telenet die alles is komen instaleren is een vriend van ons. En hij zei dat het geen enkel probleem moest zijn door die Philips router te gebruiken. Er zijn namelijk ook geen problemen buiten dit dus.
    Anders zal ik hem is bellen straks, hij weet mischien een oplossing.

Ja er zijn 4 ingangen op die router. Lankabel van men PC gaat er naartoe, dan de Lan kabel van men PS3 en ook die van de 360 (wel moet ik nu altyd van lan-kabel switchen tussen men consoles), kabel van uit de muur, kabel van de digibox.
    Dus dat zijn 5 dingen.

Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nja, of je nou of Telenet of Belgcam surft maakt eigenlijk niets uit. Als je binnekort geen internet meer hebt weet je waar aan het ligt :+.

Maar waarom je niet meer in je router geraakt is me een raadsel want via de LAN verbinding is er geen enkele beveiling die je zou kunnen tegen houden. En als ze er was dan zou je zeker niet op het internet mogen geraken.

Als eens geprobeerd om met je PS3 er naar toe te surfen? :+

15. AnklyosoR

AnklyosoR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad. Het kan misschien aan een heel klein dom dingetje liggen.

Ja met PS3 ook al geprobeerd, zelfde resultaat.

Ik zal straks is bellen naar degene dat alles heeft gedaan. Hij weet vast wel oplossing.
    Ik zal je dan iets laten weten.

Bedankt voor je medeleven en hulp;)

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hoop voor jouw dat het opgelost geraakt. En als je de oplossing vind, zou je ze hier dan willen posten? Want ben wel benieuwd wat de oorzaak is :eek:.

17. AnklyosoR

AnklyosoR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb de oplossing:D

Ik kan dus niet tegelijk op mijn routerinstellingen en inernet tegelijk.
    Hij zei me dus dat ik naar netwerkverbindingen moest gaan, dan bij eigenschappen (op mijn lanverbinding) dan naar Internet Protocol en daar stond automatisch een ip-adres laten toewijzen aangevinkt, voor dus naar men router te kunnen gaan moet ik op de aanduiding eronder klikken (Het volgend ip-adres gebruiken) en daar dan manueel alles in zetten. En toen ginghet:) Toen kon ik dus alleen in men router. En aals dan terug op internet wou, simpelweg terug automatisch een ip-adres laten toewijzen aanvinken

Maar kan dus niet tegelijk in router en op internet.

Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  18. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Kan wel, kwestie van je DHCP range en het router ip op hetzelfde subnet zetten.

Deel Deze Pagina