1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe is het eigenlijk met het online gedoe van de ps2 een succes of een floppertje!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door salva, 18 nov 2003.

  1. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat verdient Sony er dan aan? Ik neem aan dat de kosten van die onlinedienst weer terug moeten worden betaald?
     
  2. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Sony verdient zo'n 5% tot 10% per verkochte game voor alle spellen.
    Aangezien de on-line games grotendeels door de spelers zelf worden gehost (net als op de Xbox) en maar een paar servers nodig hebben (die in 't geval van EA bij EA staan), kost 't Sony niet zoveel.

    Je maakt je bij on-line PC games toch ook geen zorgen over wie er voor betaalt?

    De vraag is nu waar je bij Microsoft dan wel voor betaalt. Waarom zit er nog geen clan support in Xbox Live? Waarom kunnen we geen game preview movies downloaden en afspelen op de Xbox (terwijl we dat wel gratis met de PC kunnen op xbox.com)...

    edit: spelfouten
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2003
  3. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, bij Sony is het dan wel gratis, maar ik vraag me af voor hoelang dat nog zal zijn. Ik ben bang dat ze het nu lekker gratis laten zijn, maar dat straks de developers (bijv EA) geld gaan vragen voor hun diensten. (Correct me if I'm wrong, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat Sony die optie voor de developers open laat :confused: )
     
  4. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    klopt. SOny laat de developers vrij. Zo kan een PS2 game zichzelf Online! noemen, terwijl het niets voorstelt. MS heeft echter zelf alle touwtjes in handen. MS heeft een code opgesteld waaraan een Live enabled game en een Downloadable content game aan moet voldoen. Zo werd in Duitsland KOTOR teruggehaald omdat er Live Enables per abuis was opgekomen ipv DL content. Verder heeft MS zelf wel servers staan voro haar eigen developers meende ik. iig voor RBS3 zijn speciale servers opgezet....correct me if 'm wrong.
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik zie daar weinig voordeel aan. Waarom sluit je dan een playstation aan? Zo is toch het hele gevoel van "met je console online zijn" eraf. Ik neem aan dat het voor de spellen en de controllers wordt gedaan. En als de controllers worden vervangen door muis en toetsenbord is bij mij het gevoel dat er een playstation onder me staat eraf. Oké het is handig met typen en chatten etc maar een headset is veeel leuker...
     
  6. The Forest

    The Forest Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zouden ze dat in Duitsland doen, maar niet in de rest van Eur. Is het trouwens niet zo dat het DC-label verdwenen is vervangen door het live enabeld -logo.
     
  7. ancientsunlight

    ancientsunlight XBOX to the MAX

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik t zo zeggen als je echt ervoor kiest te weten hoe het met PS2 online speelt ga er dan met een online of speel bij iemand die online is. Nu krijg je van die verhalen die of verkeerd geinterpreteerd worden of half verdraaid worden.
     
  8. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Sony biedt simpelweg keuze (beter gezegd, geeft ontwikkelaars de keuze): SOCOM ondersteunt bijvoorbeeld EN headset EN toetsenbord. Voor sommige zaken is chatten handiger, voor andere zaken (berichten voor meerdere gebruikers) is een keyboard handiger.

    Overigens staat toetsenbordondersteuning en on-line gaming los van elkaar. Red Faction I en II op de PS2 (beide niet on-line) ondersteunden al een toetsenbord en muis. Ook biedt de PS2 de mogelijkheid om fatsoenlijke force-feedback sturen aan te sluiten op de USB poort.

    Waarom MS zo kinderachtig (om alleen toetsenbord te ondersteunen in een enkele online RPG) begrijp ik ook niet.

    Onzin. Er zijn richtlijnen voor de box en 't adverteren van PS2 spellen. Deze horen bij de licentie die je moet hebben om PS2 te mogen ontwikkelen.
     

Deel Deze Pagina