Bij mij komt hij telkens op 3 of 4 master te staan, en pas na de dvd speler.... Het sata snoertje zit in de primary sata, dus daar ligt het niet aan. Heeft iemand een suggestie?
primary master bedoel je dan dat ie dat dan als eerst de harddisk moet opstarten (dat moet in de bios) als je primary master dat kan je je zelf niet regelen omdat sata dat zelf regeld. als je er ook nog een ide harddisk in hebt zitten dan moet je die op slave zetten
Ik heb maar 1 harddisk en dat is een sata, die krijg ik dus niet op primary master. Maar maakt dat eigenlijk wat uit (nu staat hij als 3e master en de dvd speler staat als secundary master)?
Volgens mij komt dat gewoon doordat een S-ATA HD los staat van andere drives. Je deelt overigens de kabel niet met andere HD's. Het is denk ik zo dat de Master 1 & 2 gereserveerd zijn voor P-ATA drives. Er zit overigens wel een verschil tussen de boot-volgorde, en de volgorde van het kanaal. Volgens mij worden deze twee met elkaar verward nu?
Het heeft idd niks te maken de bootvolgorde, dat is iets anders. Maar mijn vraag is dus eigenlijk: maakt het iets uit dat de hd niet de primary master drive is? Uit de vorige reactie maak ik op dat dat niet zo is...
Nee, dat maakt niets uit Hier hebben ze het er ook over, het schijnt aan de 'native' of 'compatible' mode te liggen. Je kan het even nakijken, maar zolang alles goed werkt, zou ik er lekker van af blijven