Ik heb nu 2 vrienden ook met een xbox en zat me net te bedenken van hoe ik in godsnaam 4 xboxxen aan elkaar krijg, want ik kan ze niet echt DOOR linken omdat ik maar een in/uitgang heb. Moet ik hiervoor een hub gebruiken of heeft de speciale xbox linkkabel zon optie om wel door te linken?
Hub of Switch... was het niet zo dat alle pakketjes bij alle xboxen aan moeten komen? Want in dat geval kun je alleen een hub gebruiken.
De Xbox verstuurd idd gewoon pakketjes naar ELKE Xbox en in die pakketjes staat voor welke Xbox het bedoeld is.. dus dat netwerk is beetje teveel belast
Wanneer je ook meerdere pc's hebt zou ik een router nemen. Dat werkt bij mij ook prima. Ik heb 2 pc's en de Xbox eraan hangen. Ik heb een repotec router, kostte toen 123 euro. De router heeft een ingebouwde switch. Dat is in principe een Hub, maar dan stuurt hij het informatiepakketje alleen naar de geadresseerde, en niet naar alle aangesloten apparaten, zoals in een hub. Daardoor werkt een switch sneller omdat er minder data op het verkeerde adres wordt aangeboden. Wanneer de Xbox de info altijd naar alle andere Xboxen stuurt, heb je geen voordeel meet van een switch, en zou een hub ook volstaan. Maar met een hub kun je geen internet delen. Ik heb nog niet getest of meerdere Xboxen werken via de router. Maar dat zou gewoon moeten werken.
Nee ik denk dat de threadstarter bedoeld (heb geen zin om te kijken wie het is) wanneer er helemaal geen pc's aangesloten worden dus gewoon direct linken.
MAar als we hem dan verwarren met hubs moet je het wel even uitleggen. Anyway, een UTP Crosscable kopen dus om 2 Xboxen te linken.
ja maar het ging er juist om hoe je meer dan 2 xboxen aan elkaar linkt en dan moet je wel een hub gebruiken.
Ohja, meerdere Xboxen en geen pc's... Ok, dan koop je een HUB met een paar standaard UTP netwerkkabels erbij.
Ik ga misschien binnenkort ook met 4 xboxen linken (hoor ik net over msn). Die jongen heeft een Hub en zei dat ik een linkkabel moest kopen. Vind die van MS nogal duur eigenlijk, dus wat moet ik dan kopen zo'n UTP Crosscable? Of een normale UTP cable?
ik heb nu ook net een ROUTER (zie ander topic) van E-Tech en er staan hier ook 2 PC's , 15 m netwerkkabel erbij en mijn Xbox kan er ook op. en oh oh , wat handig ik heb ook nog een HUB 8poorts liggen . Ik ga dus wel denk ik een Lan Party Houden ! . Iemand interesse .. het zal denk ik wel in de Zomervakantie worden, en mijn (ouders) huis is Groot genoeg !