Hoe krijg ik verwijderde bestanden terug?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door r2thed, 15 feb 2008.

1. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist 220GB van mijn C schijf gewist, ik heb Windows Vista.

Iemand idee hoe je dit zo snel mogelijk oplost?
    _O_

2. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Het hangt er van af: Hoe heb je het gewist? Als je het gewoon gedelete hebt, kan je het terugzetten vanuit de prullenbak, maar als je het echt gewoon compleet gewist hebt, zou ik niet weten hoe je het terug moet zetten.

3. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het waren bestanden van gemiddeld 10 GB. Dus die krijg je niet in de prullenmand!

Heb zojuist Recuva gedownload (uiteraad op een andere schijf opgeslagen wegens overschrijven van bestanden. Alleen die vindt ze niet......:x=(

Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2008
  4. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    (Je kan je posts overigens gewoon editen hoor..)

Hoe ben je ze precies kwijtgeraakt dan?

5. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dudee..... Meen je niet! Succes ermee man.

6. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    (I Know ;))

Um Ja dat snap ik dus zelf ook niet, ze stonden in een map op C: schijf, allemaal in mapjes, en daaronder stonden aantal .rar bestandjes die sleepte ik aan en verwijderde ze (weet cker dat ik echt niet alles aansleepte) en toen kwam zo'n irritant schermpje van verkenner dat ie bezig is, vaak een teken dat Vista weer eens vastloopt, en voor ik he wist zag ik een balkje dat hij bestanden verwijderde en dat hij dat wel erg enthousiast aan het verwijderen was......:'-(

Dus snel op annuleren drukken maar toen was eigenlijk alles al weg!

Yup yup! Ach heeft leon weer wat schijfruimte ;)

Vond ie niet mooi!!:eek:

/Mod Gelieve de volgende keer de edit-knop gebruiken - Pegas

Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2008
  7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Kleine bestanden zijn vaak nog wel terug te halen met programma's maar in jou geval lijkt dit me geen optie. De enige optie die ik zie is opnieuw downloaden.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zeker dat ze niet in de prullenbak staan, want als de prullenbak vol is dan kan je normaal niets meer verwijeren dacht ik. Of je krijgt een schermpje waarin je dat moet bevestigen dat alles dan echt verwijderd mag worden.

Of heb je shift delete gedaan?

Als je zo'n recover programma niet werkt dan heb je nog altijd bedrijven die dat kunnen. Maar dat is zeker niet goedkoop en helemaal niet bedoeld voor de gewone particulier, dus je bent beter af ze terug opnieuw te downloaden.

Heb trouwens eventjes de titel duidelijker gemaakt.

9. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Programma's als GetDataBack al geprobeerd?
    http://www.runtime.org/

Ik ben toen met partities maken data verloren, en heb ongeveer alles met dat programma teruggekregen.

10. Pimbech

Pimbech Halo 1 FTW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat ook 2 weken geleden gehad...

Download PC Inspector File Recovery.
    Dat is gratis en werkt prima.

Je moet ff in de Recycled map kijken want sommige bestanden
    krijgen een 'opsom naam' dus. D202 - D203 - D204 etc...

Dus dat is wel kut! Maar iig veel succes ermee!

11. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    wat je ook kan doen is gewoon je pc terugzetten naar een week geleden. maar dan ben je wel alles kwijt wat je in de tussentijd hebt gedaan.

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar dat is toch niet met documenten en afbeeldingen etc.? Alleen met instellingen.

Tenminste, als je systeemherstel bedoeld.

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.729
    Dat is inderdaad enkel met instellingen en, ik geloof, het register. Bestanden blijven kwijt en dingen die na dat herstelpunt geinstalleerd zijn blijven ook geinstalleerd. Daar heb je dus niks aan in dit geval.

14. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had hem toen s'avonds al gterug gezet naar instellingen van die morgen. En dat hielp idd niet.

Intussen al een tweetal software programma'tjes geprobeerd en lukte ook niet. Nou ben gewoon begonnen met alles opnieuw te downloaden O-)

Heb ik iig weer wat te doen!

:+

15. Shizzel

Shizzel Guest

Al hebben jullie de topicstarter misschien niet kunnen helpen, maar mij wel! Heb de foto's van mijn ouders in Rome en het feest van mijn opa en oma teruggekregen met GetDataBack, die eerst allemaal beschadigd waren! Nu alleen ze nog snel laten afdrukken voor de zekerheid, en mijn ouders zijn weer blij :).

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Een paar foto's is wat anders dan 220GB aan data he. Dat moet somehow ergens worden opgeslagen. Die foto's nemen een aantal mb in en worden meestal gecomprimeerd opgeslagen op een tijdelijke locatie voordat ze echt verdwijnen. 220 GB word direct verwijderd omdat een tijdelijke locatie simpelweg niet zoveel data kan opslaan.

17. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou OnTrack Easy Recovery Professional kunnen proberen.
    Ik heb hier zelf volledig een externe harde schijf mee hersteld die volgens Wndows niet meer toegankelijk was.

Ik zou in ieder geval aanraden om de computer zo min mogelijk te gebruiken, aangezien de kans dan steeds kleiner wordt dat je je bestanden terug kan krijgen.

Mijn eigen ervaring is alleen dat zelfs al ben je er binnen een minuut bij, het herstellen van data blijft lastig, vooral met grote bestanden.
    Heel gek, ik kan sommige bestanden van een minuut geleden niet meer terugvinden en van een week terug kan ik zo nog herstellen.

Veel succes ermee in ieder geval.
    Als ik het zo begrijp zijn het veel gedownloade bestanden?
    Anders allemaal opnieuw downloaden.

Verder zou kun je vragen of een computerwinkel het probeert voor je terug te vinden. Sommigen doen dat voor €25,- (als je schijf gecrashd is, of ze ook doen als je per ongeluk data hebt verwijderd geen idee)

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Het antwoord daarop is zeer simpel: Op de plek waar de bestanden stonden die je niet meer terug vindt staat al andere data. Als iets verwijderd (of snel-formateerd) dan verwijder je de data niet van de HDD, maar je geeft die ruimte gewoon terug vrij. Zelfs als het meedere malen overschreven wordt is de data nog niet (volledig) weg, maar dat heeft dan weeral te maken met magnetische enzo.

19. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    simpel zegtie dan...

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Mja, uitleggen is niet altijd m'n sterkste punt :+.

Maar het komt er op neer dat als je iets verwijderd je eigenlijk gewoon toestemming geeft om het te overschrijven.

Deel Deze Pagina