Gamermaker, hier meer info erover. Ik heb met dit programma gewerkt om een game te maken als eindopdracht voor informatica op school (havo). Wel handig om eerst wat tutorials door te nemen.
zijn er ook nderlandse tutorials en is het makkleijk te leren? ik zit in 3 vwo en heb pas 1 jaatje informatica (leren kloten met paint en word etc.) dus daar kan ik niet echt op rekenen...
neem microsoft visual c++. dit is alleen als je het echt serieus neemt en later ook spellen wil maken. dit is de moeilijkste maar ook met de meeste mogelijkheden. (alle spellen van tegenwoordig worden in c++ gemaakt) zelf heb ik hier ook mee gewerkt. je hebt wel iemand nodig die je kan vertellen hoe alles werkt enzo. anders moet je naar handleidingen en tutorials op internet kijken
koop de hl2 engine, pak je toetsenbord, sla hem een paar keer tegen je hoofd met de hoop dat er wat goede codes uitkomen.. en Voilá..
mot je als eerste project een spel maken ofzo? Ik namelijk wel, en wij gebruiken het spel game maker Werkt best makkelijk en je ken er heel veel mee. Mot je maar ff kijke.
hahaha ik ben nu bezig emt game maker alleen snap ik er niks van (oke ik heb maar 1 jaar informatica op school gehad waarin je niks daarover leert maar is er ergens een nederlandse tutorial
Je moet NIET aan de slag gaan met C++, want dit is een ontzettend achterhaalt. Als je een programmeer taal wilt leren, dan moet je Java (Visual J++ of dergelijks => makkelijkst te leren om als eerste te beginnen bij Visual Basic) leren. Maar als je games wil maken, dan kun je beter gewoon een engine gebruiken zoals Game maker, RPG maker of de HL2 engine... Succes ermee..
Java gebruiken voor games?? Alleen handig als je games wilt gaan maken voor mobiele telefoons... Ik zie voorlopig (of nooit) nog geen pc games die in Java gemaakt zullen worden... daar is Java (helaas) nog te traag voor.... Maar idd Visual Basic is het makkelijkst om te leren... Wil je serieus gaan beginnen, dan later overstappen op C++ (en misschien goed leren om 3D te tekenen ) En VB kun je in de winkel kopen of ergens op een internetwinkel vinden (kuch goed kuch zoeken kuch op kuch warezsites kuch)
Ben ik het niet mee eens, als je namelijk C++ kunt, kun je ook java en andere programmeertalen makkelijker onder de knie krijgen en je kunt ook nog eens pointers ed gebruiken en dat is toch zeer krachtig! als je echt games wil maken gebruik zoals hierboven wordt gezegd gamemaker, wil je echt games vanaf de grond opbouwen dan moet je een programmeertaal leren, er handig in worden en veel contacten hebben met mensen die zich ook daarmee bezig houden. suc6!
Wat heeft dit nou weer met het topic te maken....??????????? /Mod bovenstaande reply gedelete, HanTheMan Maar ff ontopic. Je moet klein beginne groot eindiggen dus ik zou eerst maar ff met die rpg maker beginnu dan kan je het nog altijd gaan uitbreiden.
ik heb met rpg maker al een game gemaakt daaar was ik 3 weken mee bezig en hij duurde wel en kwartier!!!!! echt stom om een verhaal te verzinnen daar ban ik slexht in... maar mijn vraag was wat kan ik nu het beste kiezen game maker of meteen visual basics trouwens gamemaker kan je downen (gratis) van www.gamemaker.nl