Hoe maak je een FTP?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Scoutmaster, 14 nov 2003.

1. Scoutmaster

Scoutmaster Guest

hoe maak je een ftp?

ik ben n00b in dat soort dingen

kan iemand mij het uitleggen en wat ik moet downloaden om een eigen ftp server te krijgen

2. Daniel NL

Daniel NL Guest

Kijk hier is:

http://www.tweakzone.nl/tutorials/24/1

Stap voor stap, word er uitgelegd, hoe je een ftp-server opzet.

Succes!

3. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Ander simpel programmaatje is serv-U. Ook erg makkelijk om een ftp-server met accounts/passwords op te zetten.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb dat geprobeert via tweakzone maar lukt me niet om mensen van buitenaf op ftp te laten komen. Waarschijnlijk door router.

5. Scoutmaster

Scoutmaster Guest

kheb dat tweakzone gevolgt maar hoe kan je jou ip adres linken naar het programma?

want als ik mijn ip adres invul in mijn internet browser krijg ik wel files te zien maar ik kan geen files uploaden

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Je moet dan opgeven bij groep dat je ook kan writen, dacht ik.
    Maar wat ik wel beetje minder vind (op het feit dat het bij mij nog niet werkt na) is dat je niet meer kan zien welke directory bij een groep hoort. Als je bijv. schrijfbaar wil maken of andere map wil tonen moet je een nieuwe groep maken.

7. Scoutmaster

Scoutmaster Guest

nee ik krijg files te zien van mijn modem (denk ik)als ik mijn ip adres in vul(met ftp:// ervoor)

zoals

mount.cmd
    startup.cmd
    map active
    dl
    GV8AAA1.000

beetje vaag:confused:

hoe kan je dat veranderen zodat ik mijn aangemaakte mappen kan zien en een welkomboodschap

en ook dat ik een wachtwoord kan intoetsen

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    als je ftp in browser opent krijg je files te zien die erop staan en geen boodschap. Het moet volgens mij ook kunnen om je server je site op te laten draaien, zodat je op een inetpagina komt met boodschap en vandaaruit linkt naar ftp. Als je ftp opent moet je aanmelden als doen en dan kan je wachtwoord etc invullen anders krijg je geen toegang, tenzij je een anoniem toegang kan krijgen. Zag iig wel in turtorial iets staan over als je een inbelmodem hebt. Misschien dat is proberen, verder lukt het mij ook nog niet erg.

edit: ik heb ip adres van provider, maar dan kan ik dus geen toegang tot krijgen:confused:

Laatst bewerkt: 15 nov 2003
  9. Scoutmaster

Scoutmaster Guest

heb je een router nodig om een ftp server te draaien?

en ja ik heb een inbelmodem

krijg mijn ftp ook niet echt aan de praat:confused: |:-

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    je hebt geen router nodig, maar ik zit wel achter router en daarom krijg ik hem volgens mij niet aan de praat.

11. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Als je achter een router zit moet je eerst poort 21 doorlinken.
    Dit doe je door naar de router instellingen te gaan en dan door te linken naar jou netwerk ip.

Deel Deze Pagina