1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe maak je een Playstation 2 open?

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door iMark 007, 21 jan 2007.

  1. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    We hebben al sinds de launch een Playstation 2 in huis staan. De laatste maanden valt er niet echt meer op te spelen doordat spellen nogal snel vastlopen. Ik weet zeker dat dit te maken heeft met de 10 kilo aan stof die in de Playstation 2 zit. Ik wil dat dus even netjes schoonmaken, maar hoe krijg je dat ding open? Ik zie geen schroefjes ofzow. Bestaat er soms een manier om die PS2 op een handige manier open te klikken? Alvast bedankt voor eventuele reacties.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan ook zijn dat de laser van de dvd-speler is versleten, of opnieuw gekalibreerd moet worden. Ook al is de fabrieksgarantie voorbij, ik zou hem niet openmaken. Bel eerst even met de Playstation klantenservice.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    En vervolgens proberen die je een gereviseerd model aan te bieden, voor de prijs van €110,-.
    Althans, zo was het. Hoe het nu is weet ik niet, maar 't zal vast niet veel schelen.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zou goed kunnen, dacht dat het nu rond de €85,- lag. Maar even proberen kan geen kwaad, je kunt er altijd nog van afzien. Mja, alle kosten bij elkaar genomen voor een eventuele reparatie....ben je goedkoper uit om een gereviseerde te kopen of een nieuwe. :)

    Of je maakt hem open en gaat zelf op onderzoek uit. Met behulp van de link die LangeJan geeft, kun je wel vooruit. :)
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Iedereen, bedankt voor de reacties. Ik had ook zo'n link gevonden die LangeJan gaf. Ik heb de boel open gebroken en daarna netjes schoongemaakt. Daarna de grote test: God of War. Bij het laden van een filmpje liep die altijd vast. Uberhaubt liep dat spel voor geen meter. Nu liep die lekker, geen enkel probleem met de tussenfilmpjes. Ook Soul Caliber 3 liep goed zonder dat die vastliep tijdens de laadschermen. Mijn schoonmaaksessie heeft gelukkig positief uitgepakt. Dan kan ik tenminste volgende maand Final Fantasy 12 in huis halen :)
     
  7. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt dan een kleine zilvere met controller voor €80 :)
     
  8. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    569
    das tot nu toe mooi nieuws :D
     
  9. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hè..... :confused: :{
     
  10. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoelt waarschijnlijk dat het mooi is dat zijn schoonmaak heeft geholpen ;)
     
  11. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik maak mijn PS2 om de zoveel tijd open om de lens te reinigen wat m'n PS2 nu al een 5 jarig bestaan heeft gegeven.

    Als je hem open wilt maken moet je eerst de rubberen dopjes van de onderkant halen. Hieronder bevinden zich de schroefjes.

    Edit: o laat maar je had het al gezien...
     

Deel Deze Pagina