1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Hoe snel moet je verbinding zijn voor HALO?

Discussie in 'Games' gestart door BounceMeister, 8 apr 2002.

  1. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoeveel bandbreedte heb je nodig per speler in HALO? Ik heb ADSL en heb wel eens een game gejoined, dat werkte ok.
    Maar hoeveel mensen kan ik hier dan mee laten spelen voordat alles gaat vertragen?

    Ik heb 512kbps download en 64 (binnenkort 128 ) kbps upload snelheid.

    Hoe snel moet het zijn om een game te kunnen hosten, en hoeveel mensen kun je dan mee laten spelen?

    Wie kan er hier een game hosten? En dan zonder vertraging natuurlijk he?!
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2002
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Spelen gaat dan wel, hosten weet ik niet.
     
  3. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Minimaal een 128 kbit verbinding nodig, en als je omrekend dat 16kb upload een 128 kbit verbinding is dan weet ik het net zo nog niet. Maar ik denk dat dat gaat over de download en die heb je dus de upload zal wel niet veel nodig zijn hoewel ik dit niet weet
     
  4. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik denk je dat wel 2 spelers kan hosten. Dus jijzelf + 2 anderen.
     
  5. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Spelen gaat goed met 512kbit, als je wil hosten heb je per speler die je host 128kbit nodig, als je dus een game met 3 spelers wilt hosten, jij plus 2 anderen heb je dus minimaal 256kbit nodig. Ook heb je pings onder de 100ms nodig om geen lag te krijgen.
     
  6. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Wanneer is dan de upstream en wanneer de downstream snelheid belangrijk?

    ADSL Basic heeft 128kbps upstream en 512kbps downstream, das nogal een verschil.
     
  7. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Downstream is het downloaden(binnenkrijgen) van gegevens, dit is belangrijk als je speelt in een spel, dus niet host. Dit is omdat je alle gegevens van alle spelers binnen moet krijgen van de server maar deze gegevens maar 1 keer moet versturen. Als je gaat hosten (je bent de server) is het belangrijk om veel upstream(gegevens verzenden) te hebben, je moet naar elke xbox die aan je game deelneemt alle gegevens zenden, wat bij halo neerkomt op 128kbit per speler.

    Je upstream is meestal veel lager omdat je geacht word je internet te gebruiken om te downloaden en te surfen, niet om te hosten...
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2002
  8. BenjiWL

    BenjiWL B00b

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Snel genoeg?

    is downstream 192 kbit/s max. in een gedeeld 8,192 Mbit/s kanaal; upstream 64 kbit/s max. in een gedeeld 4,096 Mbit/s kanaal genoeg voor online Xboxen?
     
  9. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Snel genoeg?

    Een gedeeld kanaal? je hebt toch gewoon 192kbit?? het zou genoeg moeten zijn denk ik, al zal je soms wel wat lag hebben!:eek:
     
  10. Jree

    Jree Guest

    Ik heb 1024/256 down/up dus in mijn host kunnen er dus 2 mensen komen right?
     
  11. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    2 xdozen mischien wel meer mense
     

Deel Deze Pagina