Hoeveel bandbreedte heb je nodig per speler in HALO? Ik heb ADSL en heb wel eens een game gejoined, dat werkte ok. Maar hoeveel mensen kan ik hier dan mee laten spelen voordat alles gaat vertragen? Ik heb 512kbps download en 64 (binnenkort 128 ) kbps upload snelheid. Hoe snel moet het zijn om een game te kunnen hosten, en hoeveel mensen kun je dan mee laten spelen? Wie kan er hier een game hosten? En dan zonder vertraging natuurlijk he?!
Minimaal een 128 kbit verbinding nodig, en als je omrekend dat 16kb upload een 128 kbit verbinding is dan weet ik het net zo nog niet. Maar ik denk dat dat gaat over de download en die heb je dus de upload zal wel niet veel nodig zijn hoewel ik dit niet weet
Spelen gaat goed met 512kbit, als je wil hosten heb je per speler die je host 128kbit nodig, als je dus een game met 3 spelers wilt hosten, jij plus 2 anderen heb je dus minimaal 256kbit nodig. Ook heb je pings onder de 100ms nodig om geen lag te krijgen.
Wanneer is dan de upstream en wanneer de downstream snelheid belangrijk? ADSL Basic heeft 128kbps upstream en 512kbps downstream, das nogal een verschil.
Downstream is het downloaden(binnenkrijgen) van gegevens, dit is belangrijk als je speelt in een spel, dus niet host. Dit is omdat je alle gegevens van alle spelers binnen moet krijgen van de server maar deze gegevens maar 1 keer moet versturen. Als je gaat hosten (je bent de server) is het belangrijk om veel upstream(gegevens verzenden) te hebben, je moet naar elke xbox die aan je game deelneemt alle gegevens zenden, wat bij halo neerkomt op 128kbit per speler. Je upstream is meestal veel lager omdat je geacht word je internet te gebruiken om te downloaden en te surfen, niet om te hosten...
Snel genoeg? is downstream 192 kbit/s max. in een gedeeld 8,192 Mbit/s kanaal; upstream 64 kbit/s max. in een gedeeld 4,096 Mbit/s kanaal genoeg voor online Xboxen?
Re: Snel genoeg? Een gedeeld kanaal? je hebt toch gewoon 192kbit?? het zou genoeg moeten zijn denk ik, al zal je soms wel wat lag hebben!