had ff een maitje gestuurd naar xbox team van MS over hoe ze de betaling in europa gingen aanpakken aangezien er hier weinig tot geen gebruik word gemaakt van credit cards. zie hier het "blijmakende" antwoord: Thanks for contacting the Xbox Customer Care Team with your query. There are two different billing cycles for Xbox live, one is using a credit card and the other one is buying a code, similar to the mobile phone service. We have no plans to change the billing procedures in Europe, we are aware that in some countries in Europe people has a bank card with a Visa or MasterCard logo. This bank card acts the same as a credit card for this process; even though it acts different since the money is not "borrowed" but it does come out of the account directly at once. If the credit card options is not good, the activation codes can be purchase in stores, in the same way that you buy minutes fro mobile phones now. ---NNEX---
Ik had al zoiets in gedachten, ik hoop dat je dan gewoon 1 keer per jaar zoiets moet kopen, anders moet je om de maand naar de winkel... Maar dat zal wel niet zo zijn...
jaarlijks hoogstwaarschijnlijk zul je gewoon weer een jaar erbij moeten kopen ja, want als je het in amerika via je credit card verlengt is dat ook 1 keer betalen voor een jaar erbij. maybe moet je gewoon weer zo'n disc kopen met een nieuwe upgrade code ofzo. ---NNEX---
huh ik dacht dat er gewoon per maand geld van je rekening werd afgehaald door microsoft. of heb ik het nu mis?
dezznuts denk dat je het mis hebt. MS zal wel direct geld afschrijven(of per maand) als je content download. ---NNEX---
das wel vaag, betaal je je het helemaal lazerus voor een paar upgrades. maar ik dacht wanneer xbox live pakket alles in 1 was (xbox live game, headset, code )
Re: dezznuts Nope.. Tis gewoon die 60 euro voor het gehele pakket, no extra charges! Stop met dit soort domme geruchten verspreiden, je ziet het, mensen trappen er nog in ook.
waar haal jij je info, wouter??? waar haal jij die info vandaan dat 60 euro aankoopkosten de enigste kosten van xbox live zijn???????????????????? microsoft heeft in verschillende interviews duidelijk gezegd dat hun kosten 60 euro zijn, maar dat developers zelf dus wel extra kosten kunnen graan vragen voor bijvoorbeeld extra levels of dergelijke. of zoals bij MMORPG's dat je voor een lidmaatschap moet betalen. ga dus ff niet lullen over valse geruchten, maar check eerst even of de geruchten misschien niet gewoon kloppen. ---NNEX---
Microsoft zal voor hun games geen extra centjes vragen, MMORPG's kunnen wel een extra abonnement vereisen maar of dat echt gefundeerd is, je betaald immers als aan het XBL abonnement en het spel (70 euro)
Geruchten blijven geruchten totdat er een officieel bericht is. Het enige wat op dit moment officieel is, is dat je met je live-pakket, dat ongeveer 60 euro gaat kosten Xbox-live kan gaan gebruiken. Zolang er niks is bevestigd is het gewoon 60 euro, maar laten we gewoon wachten tot het zover is dan zien we het vanzelf.
? wat wil je nog meer voor bewijs dan? als microsoft zelf zegt dat je voor sommige data zal moeten gaan betalen(ook voor microsoft games zelf) bijvoorbeeld voor extra levels, characters en andere data. lees die interviews maar op xbox.com en dergelijke sites ---NNEX---
Voor sommige spellen zal betaald moeten worden idd, voor downloadable content. Maar zolang niet bekent is bij welke spellen en hoe veel dat gaat kosten kan je ook niet zeggen dat het per definitie al meer gaat kosten.
jep volgens mij per jaar OF per maand dat weet ik niet? maar in ieder geval niet per uur dat is nou het voor deel dacht ik
12 maanden. je betaald per jaar. xbox live koop je als een spel. je krijgt een cd met installatie. 2 demo games (!whacked en MotoGP) en een activeringscode. die activeringscode is 12 maanden geldig.
bron: xbox.com Credit Card You need to use a credit card to sign up for Xbox Live. You may have been able to use a debit card to purchase your Starter Kit, but you will need a valid Visa, MasterCard, or American Express for Xbox Live. Yes, you already paid for the first 12 months of service when you bought your Starter Kit, but your account must be linked to a valid credit card. Your card will not be charged for any additional charges without your explicit consent for the duration of the 12 months of service. At the end of the 12 months of service, your subscription will automatically be renewed for another 12 months (unless you cancel it, and why would you ever want to do that?).