1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe trots ben jij eigenlijk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mr. E, 4 mrt 2006.

  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag stond er een interessante test in het Algemeen dagblad, met deze test kan je zien hoe patriottistisch je eigenlijk bent. Voorafgaand stond een artikel over het feit dat een hoop nederlanders niet meer openbaar trots durven te zijn op hun land. Stiekem is er veel meer trots in ons verscholen. Ook stonden er 9 punten waarin Nederland goed in is:
    1. Sterrenkunde: Nederlandse astronomen zitten in de top 3 van de beste ter wereld.
    2. Mooie meisjes: "Nederlandse meisjes zijn populair omdat ze in het bezit zijn van lange benen, ranke halzen, symmetrische gezichten, maar vooral: de X-factor" ook zouden Nederlandse modellen een "ongrijpbare schoonheid" hebben.
    3. Watergeuzen: problemen met water? Nederlanders zijn deskundig. Dijken bouwen, inpolderen, onder water zetten van gebieden om overstroming te voorkomen, kanaliseren, berging of plaatsing van grote instrumenten op zee, opruimingen etc. Verder heeft Nederland een van de grootste havens ter wereld. Ook is het het enige land waar schoolzwemmen lange tijd verplicht is geweest.
    4. landwinning, landbouw, landbewerking: Nederland is een van de grootste netto-exporteurs van landbouwproducten ter wereld.
    5. Van Nijntje tot Rembrandt, Nederlandse kunst en Dutch Design is wereldwijd bekend.
    6. Gulheid: relatief gezien, is Nederland na Denemarken de grootste armoedebestrijder ter wereld. Er wordt ongelofelijk veel geld uitgegeven aan goede doelen.
    7. Voetbalgoden: 4 coaches op het WK en een hoop voetballegendes komen uit Nederland.
    8. Eten: Nederland is best een culinair land, maar veel van die culinaire tradities zijn verloren gegaan. Dat wordt nu langzamerhand weer teruggehaald en we krijgen steeds meer Michelinsterren. De koks van Willem van Oranje waren vroeger trouwens wereldberoemd.
    9. Uitvinders: veel belangrijke uitvindingen worden in Nederland gedaan, het zijn er teveel om op te noemen. (anders moet ik nog meer typen :p )

    En dan nu, de test:
    [​IMG]
    en de resultaten:
    [​IMG]

    hoe trots ben jij op jouw vaderland? moet je er wel trots op zijn? dit en meer kan je in deze thread neergooien :)
     
  2. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had 70 punten en ik ben daar best wel trots op!!

    natuurlijk moet je trots op nederland zijn, we hebben echt zoveel bereikt in dit kleine landje!
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2006
  3. gizzydawizzy

    gizzydawizzy 'cause yer worth meh

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    27 punten, prachtig emiel.
     
  4. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    65 puntjes, een ware patriot :p
     
  5. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    62 punten, klopt wel beetje voor mijn gevoel:)
     
  6. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ik heb 62 punten en denk ook wel dat dat redelijk klopt.
     
  7. Lord Voldemort

    Lord Voldemort Tom Marvolo Riddle

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    82 punten, een _O_ ''Volbloed Nederlander'' _O_
     
  8. 47% wat denk ik wel ongeveer correct is. Want zulke lieverdjes waren wij niet altijd.
     
  9. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    45 punten, meer dan genoeg vind ik zo. Nederland is namelijk zo'n foeilelijk land....helemaal laag en kaal en als er een dijk doorbreekt is de helft ook nog eens weg.
     
  10. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    43
    maar zo trots ben ik nou ook weer niet
    nederland heeft een belangrijke geschiedenis maar om daar nou weer zo trots op te zijn
    ik ben eerder trots op dingen die ik heb gedaan
    het is niet zo dat als een nederlander een pilletje tegen een ziekte uitvind dat ik dan trots ben en overal ga verkondigen dat dat een nederlander is
    als hij in amerika was geboren waren zei weer de helden
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    70 punten, je mag best trots zijn op het land waar je in leeft, geboren en getogen bent, toch?
     
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    57 Puntie's
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    19 punten....tja :+
     
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn de "trotse" of "patriottistische" mensen nou ook echt overduidelijk trots?
    ik vraag me af hoe de gemiddelde forumbezoeker hierover denkt.. het komt veel vaker voor in Frankrijk, of Duitsland. Wat buitenlanders dan ook opvalt is dat niemand bijzonder trots is op Nederland. Een schrijver zei in dat artikel trots te zijn, op de mate van niet-trotsheid op Nederland..
     
  15. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat klopt, ik heb daar zo'n hekel aan... tegenwoordig vindt men het stoer om te zeggen dat ze niet trots zijn op nederland.. slaat helemaal nergens op... Ik ben wel trots op mijn land! ik vind ook dat dat normaal is. Als je niet trots ben op dit land waarom zou je dan blijven?
     
  16. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    80 Punten.


    Je moet toch wel een beetje trots zijn op je eigen land. :)
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    42. Trots durf ik me ondertussen niet meer echt te noemen met oa het huidige beleid, en de verharding van de sameleving..
     
  18. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    40 punten had niet meer verwacht:)

    Ik ben niet trots op het huidige Nederland maar ik ben trots in het kwadraat op het Nederland van de Middeleeuwen. Ik bedoel wij waren toch het meest welvarende land ter wereld en ook het grootste handelland, wij hadden de VOC en die andere (:+).

    Wij hebben Marco van Basten met zijn wondergoal, wij hebben de Soldaat van Oranje. Wij hadden Bernhard de dierenliefhebber. Wij hebben Rutger Hauer en Famke Janssen die het goed doen (deden) in Hollywood.
     
  19. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    59 punten, klopt ook wel, redelijk trots op nederland
    maar ook aantal dingen waar ik absoluut niet trots op ben...
     
  20. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    kleine correctie; de Middeleeuwen waren rond 1500 zo'n beetje wel weer afgelopen en begonnnen met 500 na Chr. Jij bedeolt de Gouden Eeuw. De 17e eeuw was dat. Nederland was toen het machtigste land ter wereld.
     

Deel Deze Pagina