Hoe werkt de TV OUT functie met de GFORCE 4???

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ThaBEN, 27 jul 2003.

1. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heejs mensen! Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe PC en heb daar een
    xfx geforce4 mx440se 128mb ddr tv dvi 4x in zitten. Deze heeft een TV-OUT functie dus zou je je pc ipv op je monitor ook op je tv kunnen aansluiten!
    Om bijvoorbeeld films te kijken zou dit veel fijner zijn.

Maar nou heb ik geen idee hoe dit werkt:confused:

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor mekaar krijg?

Ik heb de scartaansluiting en heb zelf ff wat geprobeert!

het verste dat ik kwam was dat ik mijn BUREAUBLAD achtergrond op de tv zag in zwart wit maar daar bleef het ook bij!

Als ik op de pc film opzette ofzo kreeg ik die niet door!

En ook zag ik geen icoontjes zoals deze computer, mijn documenten en dergelijke!

2. JeanV

JeanV Groovy baby!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel voor dat je in de handleiding kijkt!

3. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Jaja! tuurlijk heb ik dat al gedaan!

Maar om de een of andere reden staat dat er niet in! Alleen hoe je de kaart installeert|:-

4. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
  5. ITNL

ITNL Guest

met die gele kabeltjes die in je videokaart zitten als het goed is... Dan stop je een gele in je videokaart en een in je tv (voorkant meestal) Hierna moet het lukken, bij mij wel iig.

6. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of koop anders (net zoals ik) een hub. (ook wel transformatiesysteem genoemd) Dat zijn 2 kleine kastjes, 1 sluit je aan op je pc (zender) en een op je tv (ontvanger). Dus geen gezeur met snoeren door je kamer. Als je een beetje op de aanbiedingen let heb je er voor zo'n 50 euro eentje.

ga op deze eens naar videoproducten. Dan staat ie bovenaan. Deze zal wel wat duurder zijn, maar dan weet je tenminste wat ik bedoel

Laatst bewerkt: 28 jul 2003
  7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb zelf een geforce 2 met tv-out en bij mij doet hij het gewoon als je één tulpstekker in de PC doet en 1 in het scart/tulp verloopstukje van de Xbox (dat nog in m'n TV zat).

Het is natuurlijk altijd een idee om even te checken of er nog nieuwe drivers te downloaden zijn.

8. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat voor aansluitingen heb je op je videokaart? Ik heb namelijk een Asus Geforce 4 MX 440 SE. Daar zat een stekkertje bij die je in de gele aansluiting van je videokaart doet (tv-out). Op dat stekkertje zitten weer 2 aansluitingen namelijk een s-video en weer een gewone gele tv-out aansluiting.

Dus heb ik gewoon een geel tv-out kabeltje gekocht en een scartaansluiting. Het gele kabeltje van je computer achter in de scart doen en effe de NVIEW instellen op clone.

Voor films is dit zeker wel beter omdat het beeld scherper lijkt en je minder blokjes ziet dan op je normale beeldscherm.
    Zo zie je op allebei de schermen hetzelfde beeld. Denk niet dat je alles prima kan lezen(bestandsnamen enzo) als je resolutie op 1024x768 hebt staan. Je kan je resolutie dan beter op 640x480 zetten.

De s-video aansluiting geeft betere kwaliteit dan de tv-out aansluiting, maar is wel duurder en je scart moet ook zo'n aansluiting hebben.

Wat dat grijze beeld betreft heb je denk ik de scart er niet helemaal goed in zitten (had ik zelf ook)

9. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke scart-ingang heeft je tv? Is het een oudere tv? Probleem is soms dat de oudere tv's niet de meest uitgebreide scart heeft. Dan geeft die dus alleen z/w door ipv kleur. Daarnaast is mijn vraag of je niet een rgb of svideo ingang hebt op je tv. Mocht dit het geval zijn dan moet je zo'n kabeltje kopen (10 euro ofzo) en dan daarnaartoe doorzetten.

Ik gebruik overigens al jaren tvtool. Dit is echt een super programma om gemakkelijk van pc naar tv te switchen. Hier kun je ook rgb/scart/svideo instellen.

Soms heb ik ook z/w, maar dan heb ik op mijn tv een onjuist kanaal te pakken, een knopje indrukken en het is toch kleur.

succes.

mX

10. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heejs jongens bedankt! maar ik heb het al! Mijn pc stond op NTCS ipv pal! Heb hem op pal B gezet en nu heb ik kleur!

Deze thread kan dus gesloten worden!

THNX!

11. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Nee niet sluiten

Want ik heb ook een geforce 4 en ik heb het al verschijdene keren geprobeerd om mijn monitor ook op televiesie te krijgen maar ik krijg 'm er dus niet goed op.

Of mijn PC en TV zijn 2 aparte schermen. Dus dat ik bv. Met de muis op het beeldscherm naar rechts ga dan komt hij links op de TV in beeld. Zeg maar een totaal breedbeeld scherm verdeeld over het pc scherm en Tv scherm.

Of mijn Tv scherm laat een kwart van het PC scherm zien.

Ik heb al van narigheid het daarna nooit weer geprobeerd.

Gr. Flamingo

12. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Ok nu heb ik net alles toch nog weer ff geprobeerd en aan gesloten.

Allee nu zit ik nog met 1 probleem, ik heb mijn PC scherm op 1280x1024 staan en mijn TV geeft dus niet het hele pc scherm weer. Ik kan met de muis wel wat heen en weer maar ik wil gewoon mijn PC scherm in 1 beeld op tv hebben. Ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt :confused:.

Ik werk met Nview, dus als iemand iets weet?

EDIT:/ Waarschijnlijk ben ik er zelf al achter maar ik hoop wel dat het anders kan.

Als ik mijn beeldscherm van de PC op 800x600 zet dan zijn wel alle 2 schermen gelijk. Maar als ik de PC scherm op 1280x1024 zet, krijg ik dus op de TV scherm een klein gedeelte van mijn bureablad te zien. Is het dus mogelijk, dat ik mijn bureaublad op 1 scherm krijg op TV, als ik mijn resolutie laat staan op 1280x1024??

Laatst bewerkt: 28 aug 2003
  13. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ja dat kan wel.
    Ik heb dit probleem ook gehad, en je moet het volgende even proberen:

Als het goed is staan bij je twinview(?) instellingen twee plaatjes van een monitor. De ene stelt je gewone monitor voor, en de andere je TV. Als je nu op de TV klikt kan je de instellingen van alleen je TV wijzigen. Zet nu de resolutie van je TV op 640x480 (meer kan een gewone TV nl. niet aan).
    Als je op de andere monitor klikt kan je de instellingen van je gewone monitor veranderen. Deze kan je dan dus op 1280x1024 zetten.

Ik weet niet 100% zeker of dit werkt. Ik kan me ook een keuze-menu herinneren waarin je kon instellen dat het TV-beeld automatisch werd aangepast, maar dat kan ik helaas niet checken omdat ik twinview op het moment niet geïnstalleerd heb.

14. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Ah bedankt Eckie,

Je hebt idd gelijk dat ik de TV apart in kan stellen. Alleen het probleem is dat dat je aan moet vinken om het bureaublad uit te breiden. Dan komt nu dus weer het probleem naar voren dat ik zeg maar naast mijn bureaublad (PC scherm) een klein bureaublad op de TV heb van 640x480 of 800x600. Dus als ik met de muis op 't pc scherm naar rechts ga totdat die uit 't zicht is, dan komt hij aan de linkerkant op te TV weer tevoorschijn. Dus dan is het geen kloon. En ik zie op de TV ook alleen maar het bureaublad plaatje en niet de start balk enzo. Maar als ik 1 of ander venster heb dan kan ik 'm ook gewoon slepen of op 't pc scherm of op 't TV scherm.

Dus: Ik moet gewoon van m'n bureaublad 1280x1024 (PC) een kloon hebben van 800x600 op de TV. Een verkleinde kloon zeg maar.

15. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk zo:

PC: [​IMG] TV: [​IMG]

Das dus best wel verrot :mad:

16. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    niemand?

17. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Je hebt nu ergens ingesteld dat je bureaublad over 2 schermen gespreid moet worden, das nie goed! :eek:

Er is ergens een menu waar je kan kiezen of je een gespreid bureaublad, een enkel bureaublad (óf op je monitor, óf op je tv) of een gekloont bureaublad wilt. Die laatste moet je hebben! (Ik weet helaas niet precies waar die optie staat. :'-()

18. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat heb ik dus ook gehad, echt gekloond

Maar dan krijg ik dus mijn PC scherm ook 800x600 en dan staat hij op 't TV scherm wel goed.

Maar een verkleinde kloon van het PC scherm is volgens mij onmogelijk lijkt het wel.

19. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dan moet je misschien enkel bureaublad kiezen, misschien dat het dan wel goed gaat? :eek:

Deel Deze Pagina