Ik zou graag een clan oprichten en er een mooie site bij maken. Maar hoe doe ik dat? Heb ik een speciaal programma nodig?
eerst moet je een (gratis) server vinden, je kunt bijvoorbeeld naar google gaan en free web space intoetsen, dan vind je vast wel wat. www.digitalzones.combijv. Dan moet je of een programma kopen/downloaden om je site te ontwerpen, je kunt hem ook in html gaan typen maar dat is veel werk. Daarna kun je naar www.dot.tk gaan en daar je adres van je digitalzones website invoeren waardoor je een site naam krijgt als: www.jouwclannaam.tk. Veel succes!
Voor beginnede web bouwwers zou ik Geocities aanbevelen, Daar krijg je 15 MB gratis webruimte en je kan gebruik maken van een tool waarmee je je websites maakt zoals je werkt in MS Word. Daarna kan je een .TK domein aanvragen via dot.tk Als je al wat HTML ervaring hebt en een goede tool wilt gebruiken om tijd mee te besparen zou ik Dreamwaver aanraden.
die kan je gewoon overslaan, heeft in ieder geval niks te maken met een gratis domein waar jij je waarschijnlijk voor aanmeld
Wat een onzin Waarom moet je eerst een server hebben? Een website kan je gewoon offline op je pc bekijken terwijl je hem nog aan het maken bent, dus als eerste een server hebben slaat echt nergens op. Als eerste moet je dus html gaan leren of een programma hebben waarmee je sites kan maken. Dreamweaver, Homesite, Adobe GoLive zijn een paar uitgebreidere programma's. Frontpage is wat eenvoudiger Voor Dreamweaver kan je een trial downloaden die 30 dagen te gebruiken is enwel op www.macromedia.com Een adres voor je site is totdat je site klaar is overbodig. Ik raad aan eerst je site helemaal af te maken, dan pas online te zetten, op b.v. de webruimte die je hebt gekregen van je internet provider, gratis & zonder reclame. Lycos is 3 keer niks, veelste veel reclame troep. Daarna kun je altijd nog gaan bedenken over wat voor url je wil, wat voor domein enzo www.pc-extreme.nl is b.v. heel goedkoop en je krijgt veel webruimte. Geloof voor €1,50 een 50MB ofzo, FUP (Fair USer Policy) dataverkeer, kan niet precies uitleggen wat dat is maar in principe onbeperkt dataverkeer. Een .nl domein kost €12,95 per jaar, dus voor nog geen €3,- per maand kun je je site al online zetten.
als je er echt niets niet van kent zou ik gewoon naar www.freewebs.com gan en daar kiezen voor een beginnersite...kun je max 7 pagina's en heb je keuze uit een paar layouts...als je er een beetje van kent kun je al naar frontpage gaan...voor dreamweaver moet je al redelijk goed zijn...en naargelang jou post denk ik niet dat je er veel bestand van hebt...hosten van frontpage / dreamweaver sites gaat ook gratis op freewebs.com... maar dan wel dat je max 50 files kan uploaden, gratis hosten gaaat ook op graffiti.net ...hier heb je 10 of 20 mb...weet niet juist meer... ook gratis... suc6 verder
je kan freewebs of flashbuilder.net neme ut voordeel van freewebs vind ik da ut makkelijk voor beginners is maar je kan ut ook voor gevorderde gebruike met html input hier is een voorbeeld van mijn clansite www.freewebs.com/europeankillersquad
@dioga: Je moet daar voor (voor een gratis .tk domein) eerst je site op een andere server hebben staan, anders moet je betalen:
eh, nee hoor, hij wil alleen het URL van je website hebben. Je .TK domein zal dan een soort snelkoppeling zijn om naar dat URL te gaan. Als je dat URL nog niet hebt kan je altijd gewoon iets intypen. http://archief.xboxworld.nl bijvoorbeeld
Gewoon naar een webadres dat nog niet bestaat. Maar dat maakt niet uit als je op voorhand het adres weet waar je je site gaat neerzetten EN zelfs als is dat anders dan je hebt opgegeven bij dot.tk kan je mbv je registratiegegevens nog altijd het te-linken adres veranderen op hun site hoor..
http://www.freewebs.com/murena/ Gebruik freewebs is mijn raad, zoals je ziet is het toch wel een zeer deftige site, en dit gratis en zonder er iets voor te moeten kennen. Hun systeem die je gebruikt om de site op te bouwen is zeer gebruiksvriendelijk.. dusja oordeel zelf, en bedenk wat je met je site wil maar aangezien je niks kent van html of progs als dreamweaver en het slechts voor clan is.....-> freewebs.com
frontpage is butt jongens, als je beetje professioneel bent gebruik je dreamweaver, of een ander programma waarmee je tags makkelijk kunt toevoegen is de editor. niet de WYSIWYG mode. maar de script mode dus. WYSIWYG is niks, leer html. en daarna een scripting taal als PHP of ASP. misschien ook nog meer opmaak met javascript... ASP en PHP zijn lastiger als html maar zijn ook zeker te doen als je het wilt!