Hoe Zip je dood?...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door jermain, 5 sep 2004.

1. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb een zipfile van iemand gekregen.. die ongeveer 3 mb is...
    maar in die zipfile.. zit een rar bestand... van 4 mb...
    en daarin... zit een bin file van 400 MB
    ik geloofde het niet.. maar ja het is echt zo..
    als je het niet gelooft HIER!!!!

ik hoop dat iemand hier bekend is met deze manier van zippen... want dit is geen zippen meer... dit is DOODzippen...
    PleeZ help...

2. Metal_Wolf

Metal_Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    website is under construction..

anyway vet, ik wil het ook wel weten :p

3. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, 400mb kan echt niet. Er zit waarschijnlijk in de BIN (Soort .iso, wat bekender?) files van 5mb, en dan 395mb buffer, wat dus niks is. Ik denk dat je gefaked bent..

4. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    No way, als dat kan wil ik dat programma ook! FF de site checken!

greetz wooly

5. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan natuurlijk niet.... Al kunnen ze wel verder inpakken... (dus zip in rar) maar dan wordt het niet zo klein dat hij 400mb naar 5mb kan verkleinen....Ik denk dus dat wat je wilde downloaden een beetje nep is..

6. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Moet wel.

7. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat die file van 5 mb een file is waarmee je die 400 mb kan downloaden. Je download een file van 5 mb, die doe je openen en dan kun je daarmee die 400 mb downloaden.
    Dit is wat ik denk, dus correct me when i'm wrong.

8. the predator

the predator Vliegent frietje

Leuk Bevonden:
    0
    Hier stond relevant doch illegaal geblaat.

/Mod Lees de [FAQ]FAQ[/FAQ] nog eens door. :{ - Orcrist

Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2004
  9. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Het 400mb bestand is waarschijnlijk een .bin. Dan kan je de gekste dingen uithalen hoor. Stel dat dat bin bestand alleen maar bestaat uit 010101010101 enz. In principe (moet winzip het wel snappen natuurlijk) hoef je dan alleen maar in het rar bestand iets te zetten als 01 en dan een getal dat zegt hoe vaak er 01 in staat. Dan heb je zo een flink groot bestand. Winrar maakt dan ergens een bin bestand aan met alleen maar 0101010. Of wie weet zit er wel een optie in waarbij hij gewoon allemaal random dingen aanmaakt.
    Maar deze optie moet dan wel in winrar/zi9p ingebouwd zijn, misschien een verborgen test optie?

10. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    doet die .bin het ook dan?

11. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    'Doen' ? Bin files kan je niet executen. Het wordt gebruikt als een image, maar ik denk niet dat dit een image is. Het is gewoon een hoop data dat niks vormt behalve complete onzin. Webhosters gebruiken dit meestal ook. Een bin file van bijvoorbeeld 10mb. Dan kan je die downloaden om de snelheid te testen van de server. De bin file zelf doet niks...

/EDIT
    I stand corrected. Ik heb net dat bestand gedownload (het bin bestand is bijna 300mb, geen 400mb) maar het is volgens hen wel een image voor een of ander psx spel. Wie wilt het uitproberen? Als je hem ook wilt downloaden dan moet je gewoon in de adresbalk (nadat je bent doorgelinkt) achteraan Rockman 1.zip invullen. Dan download ie 'm.

Laatst bewerkt: 5 sep 2004
  12. FabianNL

FabianNL Guest

wazig, zit idd een bestand in van bijna 300mb, maar ergens klopt het volgens mij niet hoor...dat kán namelijk gewoon niet, toch? *word erg onzeker*

13. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan niet, check mijn post...

Dan zal toch elke releasegroup voor bijvoorbeeld games, ze 5mb maken? Heb je ooit een complete ISO van iets of iemand gedownload, van 10mb dan (dubbele van 5mb, dus dan zal 10mb 600mb moeten kunnen zippen)

Onzin dus, staan gewoon 01010101's in als buffer.

14. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel handig om te weten hoe compressie werkt misschien :)
    Meestal is het zo (grofgezegd) dat wordt gekeken naar een veelvoorkomend patroon van 1én en 0én en daar wordt vervolgens gekeken hoe andere delen van de file daar vanaf wijken en dat wordt vervolgens opgeslagen in de zip/rar/arj :)
    Als een file uit louter 1010101010 bestaat is het mogelijk hier een heel klein zipfiletje van te maken, maar die 10101010 zal dus niks voorstellen, slechts loze bytes....

15. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    als je wil kijken wat er IN de bin zit: Daemon tools/Winiso (winiso om uit te pakken, Daemon tools om te proberen)

16. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ik had het al met winiso geopend
    en als ik die files extract...
    komen er toch een aantal files van rond de 100 mb...
    en nu??????.....

17. FabianNL

FabianNL Guest

een aantal files van rond de 100mb, dus in totaal de 300mb of totaal de 100mb?
    en dan is ie toch zowiezo goed ge-zipped

18. odebeijer

odebeijer A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    het is zeker wel mogelijk.. kan me nog herinneren dat een bepaald spel in zip maar 27 mb was als je hem uitpakte dan werd ie 450 mb. Waarschijnlijk is dan het spel opzich niet echt zo groot, maar zit er een hoop "lucht" tussen oid...

19. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    meerdere bestanden van elk rond de 100 mb.. dus in totaal rond de 3 a 4honderd mb

20. hutkofer

hutkofer Guest

had ik ook, maar toen was het programma lang niet kompleet..:)

Deel Deze Pagina