Hoelang zal Live er nog zijn ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mars15, 28 mrt 2005.

1. mars15

mars15 Guest

Hoelang denken jullie dat xbox live er nog zal zijn voor de xbox 1. Aangezien over tijdje 2 uitkomt, hoop ik wel dat live er blijft voor de xbox 1

Wat denken jullie

2. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk blijft er gewoon L!ve bestaan voor de Xbox1, alleen zullen er misschien wat minder mensen zijn als de Xbox2 uitkomt... maar er zullen genoeg mensen zijn die nog een tijdje wachten met het kopen van de Xbox2, dan kun je dus nog gewoon L!ve-en :) Maar het zal zeker niet verdwijnen ofzo, denk ik...

3. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, mischien na een hele tijd als MS er geen geld meer aan verdient. Maar dat zal nog wel een hele tijd duren. En er zullen ook nog een hele tijd mensen online blijven op de xbox 1. Nee, dat zal nog effe duren.

4. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ie morgen weg is...

5. Sander Sander

Sander Sander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de Xbox 2 gewoon dezelfde online service gaat gebruiken als van de xbox 1. Of heb ik dit nou helemaal verkeerd

6. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ja, hopelijk kan je je huidige account ook gewoon op de xbox 2 gebruiken. Heb net mijn account verlengt met een jaar en over 1 jaar is die xbox 2 er al dus hoop ik ook dit account bij de volgende xbox te kunnen gebruiken

7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Live is gewoon een service die overgenomen wordt door Xbox 2, het is niet iets wat ooit zomaar eindigd...Het blijft altijd evolueren en beter worden. Met de komst van Xbox 2 wel andere features voor Xbox 2 titels obviously, maar het Xbox 1 Live zal altijd bestaan om dat die twee in essentie identiek zijn! :)

Net als met je gamertag, kan je gewoon gebruiken op beide machines, is gewoon je online identiteit op Xbox Live, het Xbox Online Netwerk.

8. Seda

Seda Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is dus een groot probleem. Kijk eens naar games als DTM Race Driver 2. Ik kan met moeite een game vinden naar mijn behoeftes. Dit heb ik nog nooit meegemaakt op de PC. Dit komt toch doordat de xbox community A kleiner is en B moet betalen om van Live! gebruik te mogen maken. Deze twee factoren zijn beide belangrijk in de omvang van Live!. Ik denk zelf dat Live! niet zal verdwijnen maar dat het op de xbox langzamerhand zal verdwijnen, en verder zal gaan op zijn opvolger. Miscrosoft zal wel gek zijn om een nieuwe service aan te bieden.

9. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat klinkt inderdad logisch. De omloop met betrekking op Live spellen is natuurlijk veel sneller, omdat je maar 1.5 miljoen spelers hebt die op Live spelen en natuurlijk het nieuwste van het nieuwste willen spelen. :)

Op de PC heb je honderd duiznden mensen die simpelweg het zelfde oude spel spelen omdat hun PC niet beter kan of hun community actiever en aantrekkelijker is om bij te blijven, ook al zijn er betere en mooiere games.

Wil je dan nog goede games vinden, dan zul je je inderdaad toch echt moeten mengen in de community van fans denk ik. (nu bij sommige games dus ook al) Semi actieve PC gamers zijn er gewoon in de (tientallen, honderden?) miljoenen, Xbox Live spelers niet...

10. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    dit is inderdaad een probleem... en je ziet het al met veel games die nu op de xbox zijn, er zijn gewoon geen mensen meer waar je mee kunt spelen.

is dit erg, aan de ene kant niet aan de andere kant wel, je moet er van uitgaan dat games steeds beter worden en dat je oude games dus ook niet meer hoeft te spelen (ik speel zelf eigenlijk geen oude games, die verkoop ik namelijk). Maar als je inderdaad een spel hebt die jij helemaal te gek vind en op XBL wilt spelen tja dan kan ik me voorstellen dat je hier niet blij mee bent...

Microsoft kan hier verder bar weinig aan doen, er zijn nou eenmaal niet zo veel mensen die een xbox hebben (ten eerste) en ten tweede werkt het ook niet echt in het voordeel dat je een cc moet hebben en moet betalen...

maar goed ik denk dat alle huidige Xboxlive gebruikers het toch met me eens zijn dat de betaling gewoon door moet gaan, 60e is een zeer redelijke prijs voor de service die MS er tegenover zet. Dat de cc beter weg kan zijn we het ook allemaal over eens, maar goed dan verlies je ook de mogelijkheid om iemand voorgoed te bannen...

het mes snijdt aan twee kanten...

Laatst bewerkt: 29 mrt 2005
  11. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, 60 is denk ik goed, maar Microsoft gaat waarschijnlijk iets selectiever te werk met Xbox 2. Zo zal de machine de nodige features ondersteunen die de Xbox 1 niet zal ondersteunen, en dat zal mogelijk een drijfveer voor het bedrijf zijn om additionele subscriptiekosten te vragen voor die betreffende features. Maar omdat deze niet op Xbox 1 te krijgen zijn, zul je (zo begrijp ik 't) pakketten moeten kiezen die mogelijk meer of minder kosten.

Voorbeeld,

Xbox Live, 60 euro (online play op Xbox 1 en 2 content download, messaging etc. alles wat we nu kennen).

Opties voor Xbox 2

- videochat - 5 eur extra
    - downloadable demo's - 5 eur extra

Dat idee, van die paketten en opties waar je (mogelijk) additionele kosten voor betaald.

12. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat jij dit van een betrouwbare bron hebt en dat ze hier dus over aan het nadenken zijn...

Hoe logisch is dit voor microsoft om te doen, ze krijgen er meer geld voor, ok, maar is het ook te rechtvaardigen tegenover de consument? Je betaald namelijk ten eerste voor de camera en er zijn voor microsoft geen extra kosten voor elke extra gebruiker die deze camera op het live netwerk gaat gebruiken. Wat ik bedoel is dat de gemaakte kosten voor de ontwikkeling van de camera en codering op het live netwerk al betaald worden bij het kopen van de camera zelf...

het lijkt mij geen slim plan van microsoft om extra kosten te vragen voor iets waar mensen sowieso ook al voor hebben betaald. En ik denk dat microsoft dit toch ook in moet zien... Noem me naief maar het lijkt mij toch dat MS voor meer gebruikers gaat en niet in eerste instantie voor meer geld, en uberhaupt zijn ze ook helemaal niet in de positie om dit te doen in de huidige console markt...

bovendien is er al een camera verkrijgbaar voor de xbox1 in azie en daar worden naar mijn weten toch ook geen extra kosten voor gevraagd?

correct me if im wrong...

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, hoor geen betrouwbare bron, gewoon speculatie on my behalf en in simpele voorbeeldvorm gegoten. Ik verzin 't echter niet en het concept haal ik van een Xbox.com survey waarin ik talloze keuzes voorgeschoteld kreeg te vergelijken met de voorbeelden die ik noem.

Dus of de extra features iets extra kosten of niet, weten we pas zeker als ze het aankondigen, ik geef alleen aan dat dit aan logische stap zou kunnen zijn, die helemaal niet zo ver gezocht is aangezien die door TV kabelmaatschappijen, nu ook internetproviders (met telefonie) aangeboden worden. :)

14. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    maar hoe sta jij hier dan tegenover?

ik kan mezelf niet voorstellen dat MS er goed aan zou doen om nog meer extra kosten te vragen voor dergelijke services. Kijk maar naar de ps2 "fanboys" deze maakt het niets uit dat hun online functie crap is het is immers gratis... Mocht de sony online functie verbeterd worden (wat ik toch mag aannemen) en nog steeds gratis blijven, dan zou MS nog meer kopers verliezen, iets wat ze zeker niet kunnen gebruiken op dit moment...

alles is namelijk leuk en aardig, maar met alleen een goede online service zal de xbox 2 het niet halen. Zelfs nu al hoor ik mensen zeggen dat mocht de sony online functie verbeteren, dat ze overstappen op de ps3, mochten er nog eens extra kosten bovenop komen dan zullen veel meer mensen deze beslissing maken...

imho moet MS nu goed opletten wat zij gaan doen, ik denk dat het succes van de xbox 2 afhankelijk zal zijn voor het voortbestaan van de xbox franchise...

(heerlijk btw om even normaal te kunnen discussieren zonder dat er gelijk 2 pagina's met geblaat van anderen tussen staat ;))

15. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Microsoft heeft een grote voorsprong, Sony's online plan voor PS2 is een aanfluiting. Dus ik mag opzeker verwachten dat een systeem zoals Xbox Live, ook voor Sony's PS3 in plaats gezet zal worden, misschien wel een tikkeltje anders in opzet, maar met dezelfde algemene featureset die Xbox Live tot een succes en lwaliteitsservice maken.

Verder was Xbox een voet tussen de deur, niet bedoeld om ook daadwerkelijk effectief te concureren met PS2 (denk ik), maar voor Microsoft is het een mazzeltjes dat de console toch zo geweldig heeft weten te presteren eind 2004 zelfs een tijdje rond Halo 2 launch meer verkocht dan de Playstation 2 en daar tot op de dag van vandaag redelijk dicht achter weet te blijven. De Xbox naam is bekend aan het worden en met de Xbox 2, (360, whatever ze het ook noemen) hebben ze dus al meer dan een voetje tussen de deur gescoord dankzij het succes van de eerste Xbox.

Samen met die voorsprong op het online gebeuren denk ik dat het speelveld redelijk evenwijdig verdeeld zal zijn met het ingaan van de volgende generatie, waar het er naar uitziet dat Microsoft eerst in zal lanceren. Dus op zich denk ik dat extra features die naar hun waarde geprijst worden (vergeet niet dat de PS2 in alle opzichten duurder was als de Xbox met de aanschaf van memory units, online adapter etc.) dan moet dat geen probleem zijn voor de consumenten.

Ik denk dat je minder 'charity' kunt verwachten van Microsoft omdat ze nu een groeiende en bekende consolefranchise in de handen hebben, net zoals Sony geen freebies geeft en hun klanten of een service aanbied die vrijwel niets kost om te onderhouden (Sony online) of extra geld zal gaan vragen.

Dat gezegd moeten we nog maar afwachten welke stunts Sony uitvoert of welke trucs zij uit de mouwen trekken. Zelfde met Microsoft, we weten immers nog niet en speculeren is alleen interessant om de eventuele mogelijkheid die wij vanuit onze huidige kennis kunnen bedenken te bekijken.

Als het product naar waarde geprijst is, en de waarde wordt immers bepaald door de gamers, dan zie ik niet in hoe het een probleem zou kunnen zijn. Je bent dan niet verplicht een features extra aan te schaffen als je de cash (5 eur, op jaarbasis bijvoorbeeld) niet kunt missen. :)

We'll have to see. Persoonlijk denk ik dat Microsoft meer zal vernieuwen op Xbox Live dan dat ze momenteel duidelijk gemaakt hebben. Ze willen immers zeker nog niet alle azen laten zien, aangezien Sony natuurlijk ten alle tijden meekijkt en kan anticiperen, eind mei zullen we het allemaal weten!

Wat ik verwacht is een lancering einde van het jaar, Xbox Live migreert gewoon over, nieuwe features komen beschikbaar voor een prijs, simpelweg aan te zetten in je subscripties menu in je 'gamer card' menu waarna ze geboekt worden op je creditcard. Welke features moet je voor betalen? Geen idee, hopelijk zijn dat de leuke verassingen, maar voorbeelden zoals demo's downloaden lijken me mogelijkheden.. (videochat is lijkt mij standaard inbegrepen als je een camera koopt ofzo, die gooide ik er in omdat ik even geen andere kon verzinnen)

Edit: ik denk dat de console zelf ook vanuit dit principe zal werken, geen onnodige kosten voor Microsoft die nu 20.000.000 netwerkkaarten heeft betaald waar er misschien maar 5 miljoen van gebruikt worden door Xbox Livers en LANners. Zelfde met de harddisc, 90% van de Xbox Games gebruikt hem alleen voor opslaan savegames. Dus dat zouden dan optionele opties op de hardware kunnen zijn. Maar goed, dat horen we allemaal wel, het klinkt logisch.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2005
  16. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het volledig met je eens...

mij zal je niet horen klagen over 5 extra euro's voor uitgebreidere services (hell dat betaal je al voor een extra dc), maar denken de casual gamers hier ook zo over...

de reden dat ik toch een beetje bang ben komt omdat ik toch bang ben dat de xbox 2 inderdaad dezelfde verhouding zal hebben met de ps3 als nu de xbox <--> ps2 het geval is...

ikzelf heb de volle vertrouwen in MS en hun visie op console gebied, maar het lijkt me toch dat er iets moet gebeuren door MS om dit vol te kunnen houden in de toekomst. Ooit moet de verkoop van hun console toch winstgevend gaan worden anders stopt elke weldenkend bedrijf toch met dat onderdeel?

ik denk in ieder geval dat xbox live de grote troef gaat worden voor MS om de xbox 2 aan de man te brengen en een keuze uit verschillende pakketten is inderdaad een veel betere keuze dan een algehele verhoging van de xboxlive kosten.

verder denk ik dat naast de extra opties die jij noemde (als de gamertag, videochat en het downloaden van demo's) MS een erg goede troef achter de hand heeft in de vorm van hotmail en msn. En misschien nog wel beter de connectiviteit met windows based pc's (alhoewel dit natuurlijk ook door sony gedaan kan worden door extra software uit te brengen).

ik zie dan ook een mooie toekomst voor mij met de xbox 2, maar hoeveel mensen zullen met mij hiervan gaan genieten :)

maar goed om even ontopic te gaan weer, want we dwalen heel erg af ondanks dat dit natuurlijk wel heel interessante speculatie is. De xbox zal totdat MS stopt met de xbox franchise natuurlijk altijd gewoon op live kunnen. Hoeveel mensen je daar dan gaat vinden is natuurlijk de vraag, maar als alles goed gaat en kun je over 10 jaar als een old school die-hard nog steeds op xbox live ;)

17. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat 'pindakaas'gelijk heeft ;) volkomen zelfs kort maar krachtig

18. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Ik denk dat Xboxlive niet snel zal stoppen. Het is één van dé redenen om een Xbox te kopen en dat beseft MS ook. Ze hebben hiermee een super voorsprong op alle concurrenten.

Dat het steeds moeilijker gaat worden om het "oude" games leuke live potjes te vinden is zo. Maar meer en meer games gaan budget gaan worden (dus ook de live games) daarmee komen ze in het financiële bereik van meer en meer mensen. Dus mettertijd zullen ook de "oude" games weer een beetje opleven. Ik merk dat er steeds meer spelers voor b.v. DTM2 en zelfs MotoGP2 zijn/komen

Het blijft natuurlijk zo dat wij (en dat zijn bijna alle live spelers) graag spelen met de nieuwste games, dus daar tref je de meeste spelers aan. We hebben vaak het ene spel nog niet uitgespeeld of we hypen weer over de volgende game die we allemaal zó graag willen hebben………..

Persoonlijk denk ik dat het Xbox Live netwerk mettertijd onderdeel gaat uitmaken idee dat MS steeds meer in je huiskamer komt. (met de xbox en mediacenter). Waarom nog bellen met je gewone telefoon als je dit ook zo kunnen met b.v. Xbox live??? Waarom in de toekomst nog je videorecorder moeten programmeren als je met één druk op de knop je Xbox de opdracht geeft om via HDrecording een aflevering van “de lama’s” op te nemen. De programma info komt dat via Xboxlive (dit alles is puur speculatie)

De hamvraag: Xbox live verdwijnen..... Nee zeker niet, het zal alleen nog maar meer en meer een centrale rol gaan innemen in ons game-leven.

19. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat XboxLive gewoon blijft bestaan. Maar wel dat er gewoon zo nu en dan wat updates volgen zodat Live oo echt up-to-date blijft.

20. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Mja, dat is wel logisch. Live is ook maar een product, en een product dient verbeterd te worden om de concurrentie voor te blijven.

*vraagt zich af wat Sony gaat doen...

Deel Deze Pagina