1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 5 dec 2005.

?

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

  1. Mijn Xbox360 werkt prima!

    70,5%
  2. Mijn Xbox360 was inderdaad 'Dead on Arrival'.

    3,7%
  3. Mijn Xbox360 deed het eerst wel, maar nu is hij ook overleden.

    8,4%
  4. Mijn Xbox360 doet het wel, maar heeft wel wat mankementen.

    17,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    In navolging op deze thread is hier even een poll met als reden het creëren van wat overzicht met betrekking tot de kinderziektes.

    Belangrijkste redenen zijn:

    - Mensen wat meer duidelijkheid geven m.b.t. dit probleem.
    - Vragen over hoeveel er nou kapot zijn voorkomen.
    - Paniekreacties (ja die zijn er in die thread) wat uitdunnen. :cool:

    Zoals Taab al aangaf kan de poll een beetje een vertekend beeld geven, dus let op het aantal stemmers voordat je je oordeel klaarhebt. ;)

    Toelichting van de poll:

    - Mijn Xbox360 werkt prima!

    Spreekt ook voor zich dacht ik zo :cool:


    - Mijn Xbox360 was helaas 'Dead on Arrival'

    Spreekt voor zich. Je Xbox was overleden voordat je er iets mee hebt kunnen doen.


    Mijn Xbox360 deed het eerst wel, maar nu is hij ook overleden.

    Geen 'DoA' maar uiteindelijk wel gesneuveld.


    - Mijn Xbox360 doet het wel maar heeft wel wat mankementen.

    Geef bij deze optie even in de thread aan wat het probleempje is. Dingen als "hij maakt mij teveel herrie" tellen hier dus niet mee!




    Om een zo duidelijk mogelijk beeld te geven, vraag ik dan ook aan alle 360-bezitters om hier even hun stem achter te laten.

    Cheers!

    PS: Als je een gaar spel hebt doordat je xbox is gekanteld terwijl de game aanstond telt dat hier niet mee.

    PS2: Vorige Kinderziektes thread



    Edit; Hier is een mooie post van High 5 die mensen vast van de nodige hulp kan voorzien:

    High 5:

    Even een eerste poging mensen.
    Als je fouten ziet of als je iets aan de lijst wilt toevoegen, laat het dan even weten.
    Als iedereen zijn/haar inbreng heeft gehad kunnen we hem misschien met hulp van een mod als een vast forumgedeelte plaatsen.
    Alvast bedankt voor je input!
    High 5
    _________________________________________________________
    Dit is een onofficiele 'wat-te-doen' als je Xbox 360 kapot is.

    Hij is gemaakt aan de hand van ervaringen die zijn opgedaan door forumleden van www.xbw.nl
    Met speciale dank aan: Alle deelnemers aan de servicelijnrace, Phaelanx, Passie-42, Dusun_1, WeeGee, Jerhui, MrX, Xboxworld en de forumleden.

    GEEN PANIEK.
    Je bent nog gezond en je bent in elk geval slim genoeg om deze tips te lezen. :)
    Je hebt ruim 2 jaar fabrieksgarantie vanaf de aankoopdatum.
    Die fabrieksgarantie wordt helemaal verzorgd door Microsoft klantenservice, een service met een goede reputatie.

    DE WINKEL
    Over het algemeen zal het geen zin hebben om naar de winkel te gaan waar je je 360 hebt gekocht.
    Vaak weet een winkelier minder dan jij.
    TIP: Soms kun je daar gebruik van maken en mag je je kapotte 360 ruilen voor een andere.
    Als dat niet mag wordt dan niet boos!
    Een goed geinformeerde winkelier zal je volgens afspraak doorverwijzen naar de servicelijn van Microsoft.

    VOORBEREIDING
    Schrijf voor jezelf op wat nu precies de klachten zijn.
    "Hij doet 't niet" is een beetje te vaag voor een helpdeskmedewerker om je te kunnen helpen.
    Soms is het mogelijk om je klacht via de telefoon te verhelpen.
    Zorg voor een telefoonnummer waar je zelf bereikbaar bent.
    Zorg voor je juiste thuisadres.(echt waar, het komt voor dat mensen hun postcode verkeerd opgeven)
    Zorg voor het serienummer van je 360.(Achter op een sticker)
    Neem rustig de tijd.
    Soms kan het even duren voordat je een medewerker te spreken krijgt en soms kan het afhandelen van je klacht ook wat tijd in beslag nemen.
    Houdt pen en papier bij de hand om aantekeningen te maken en om eventueel je afhandelingsnummer op te schrijven.

    TELEFOON
    Ok, en dan nu de servicelijn zelf.
    0800 023 3894

    Slechthorenden (teksttelefoon):
    0800 023 3895

    De service is bereikbaar op:
    maandag - vrijdag: 09:00-22:00
    zaterdag: 09:00-20:00
    zondag: 09:00-17:00

    TIP:
    De servicelijn van Microsoft kan alleen vanaf een vaste telefoon worden gebeld.
    Dat komt omdat het gaat oom een 0800 servicenummer en dat is gratis.
    Als dat echt een probleem is omdat je alle vaste telefoonlijnen de deur uit hebt gedaan dan kun je het volgende doen:
    - Bel 020 500 1058 (Algemeen nummer Microsoft)
    - Kies de juiste menu optie (iets van thuisgebruiker)
    - Kies Xbox
    - Vraag aan de persoon die je dan aan de lijn krijgt of deze je kan doorvinden met de Xbox Helpdesk.
    TIP:
    Buiten kantooruren worden alle telefoontjes afgehandeld door een externe helpdesk.
    Voor simpele klachten kun je hier goed terecht maar als je 360 echt moet worden vervangen dan is het beter om te wachten tot er iemand van de servicelijn zelf aanwezig is.
    Het loont de moeite om te wachten met bellen tot werkdagen tussen 9:00 uur en 15:00 uur.
    Als je 360 dus kapot gaat op vrijdagmiddag, wacht dan met bellen tot maandagochtend.
    Buiten kantooruren worden je naam en je telefoonnummer genoteerd en later in de week word je teruggebeld door een medewerker.
    Dat terugbellen duurt enkele dagen langer dan wanneer je zelf binnen kantooruren belt.

    HET GESPREK
    Als je het servicelijn nummer hebt gebeld zul je je eerst door een paar automatische menu-keuzes moeten worstelen.
    1. Engelstalige of Nederlandstalige hulp.
    2. Xbox of Xbox360 enz..
    3. Software of hardware..enzovoorts.
    Het is erg simpel en het wijst zich vanzelf.
    Uiteindelijk wordt je in een wachtrij gezet of, als het rustig is, wordt je meteen doorverbonden met een medewerker.
    Zeg duidelijk je naam, die wordt namelijk meteen genoteerd en het praat voor de medewerker ook makkelijker dan "he, jij daar".
    Omschrijf in het kort wat precies je klacht is. Bijvoorbeeld:
    "De dvd-speler van mijn 360 accepteert geen games, gewone dvd's en oude xbox spellen meer. Nadat het logo verscheen,bleef de 360 maar proberen om te lezen, en na pakweg 10 sec kwam ik terug om het hoofdscherm. Met onderaan de melding 'Open Tray', alsof er geen DVD inzat."
    Na het aanhoren van je klacht zal de helpdeskmedewerker je vragen om je adres en om een telefoonnummer.
    Je krijgt van hem een afhandelingsnummer.
    Noteer dat nummer zorgvuldig, je kunt als je later nog iets te vragen hebt met dit nummer jezelf, je klacht en je 360, in 1 keer identificeren.
    Je krijgt nu de toezegging dat je 360 samen met de harde schijf, zal worden opgehaald door iemand van UPS en dat je 360 zal worden gerepareerd of zal worden vervangen.
    Goed nieuws dus.

    UPS
    Hier begint de fun!
    Bijna altijd al de volgende dag, zal er iemand van vervoersbedrijf UPS langskomen op het adres dat jij het opgegeven aan de helpdeskmedewerker.
    Hij zal een kartonnen inpakdoos afgeven met daarin een instructievel over hoe je je 360 kunt inpakken.
    Het is de bedoeling dat je de 360 samen met je harde schijf (als je die hebt) , in deze doos inpakt en dan UPS opbelt voor een afspraak om de doos weer op te halen.
    TIP:
    Vraag de man van UPS of hij eventjes 2 minuten wil wachten terwijl jij de 360 inpakt.
    Op die manier kan de doos weer meteen mee om te worden opgestuurd naar het reparatiecentrum van Microsoft, in Duitsland en krijg je je 360 een hele dag eerder weer terug!
    Benieuwd waar je 360 zich bevind?
    Ga naar de website van UPS: www.ups.com en kies bij "select your location" The Netherlands.
    In het vak "traceren" kun je het trackingnummer invullen dat op de bon staat die de man van UPS bij je heeft achtergelaten.
    Je moet het TR#: nummer hebben.

    Meestal komt je 360 de dag nadat je de doos hebt meegegeven, in Duitsland aan. (Dat is de overnight service van Microsoft/UPS)
    Als je 360 wordt vervangen voor een nieuwe dan zal er vrijwel meteen per omkerende post een doos met daarin de nieuwe 360 met harde schijf worden opgestuurd.
    Deze verzending krijgt een heel nieuw -en voor jou onbekend- trackingnummer.
    TIP:
    Bel met de helpdesk en geef ze je afhandelingsnummer, ze kunnen je dan het nieuwe trackingnummer geven en jij kunt mooi op de website van UPS kijken waar je nieuwe of gerepareerde 360 zich bevindt.

    Nu begint het gedeelte dat voor de meesten het langst duurt... wachten op je nieuwe 360.

    Veel succes!!
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2005
  2. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Mijn Xbox360 werkt dus zonder problemen en ben inmiddels ook op Live, met dank aan Fardo.
     
  3. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    nogmaals :p

    Mijn Xbox360 deed het wel maar heeft wel wat mankementen. was mijn keuze.

    alles werkt eigenlijk perfect, ook het aansluiten op i-net ging mij erg gemakkelijk af.

    enige wat mij opviel is dat tijdens het skippen van chapters tijdens een film de film vast liep. Wat overigens af en toe gebeurt en voornamelijk als je te snel skipped.

    verder kan ik de 360 echt aanraden.

    edit//
    bij ps: (aanstand) ff veranderen goiz :D
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    216
    Nogmaals ... hij werkt perfect!
     
  5. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    ook nogmaals :9: hij werkt perfect!
     
  6. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    ik voel me echt gezegend dat ie et perfect doet!!! Heb em nu echter ff in zn doos terug gestopt aangezien ik anders teveel afgeleid word.....voor de tentamens enzo...maarja prachtig ding.
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    \o/ :+
     
  8. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Boehoe... die van mij werkt niet :'-(
     
  9. Adaptor

    Adaptor Wipeout op de Xbox!

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    Even samenvatten wat ik in de 'kinderziektes' thread heb geschreven.
    Die van mij was kapot toen ik 'm kreeg.. Meteen vrijdag MS gebeld, ze hadden het erg druk en zeiden dat ik zo snel mogelijk terug gebeld zou worden. Dit had ik in eerste instantie maar geaccepteerd maar later op de dag kreeg ik toch het gevoel dat het niet helemaal klopte om zo in de wacht te worden gezet terwijl je een hele bak geld aan iets hebt uitgegeven. Dus vrijdagavond nog een keer gebeld en gezegd dat ik meteen geholpen wilde worden. Dit werkte want ik kreeg iemand aan de lijn. Hiermee heb ik een afspraak gemaakt voor het ophalen van de 360.
    Ik ben vandaag alsnog teruggebeld door MS (nog van die eerste terugbelafspraak) en heb aan die jongen uitgelegd dat 'ie inmiddels al opgehaald ging worden.

    Kan nu tot mijn vreugde zeggen dat ik 'm net aan een UPS man heb meegegeven. Deze wou me eerst alleen de doos bezorgen omdat 'ie niet wist dat de verzendbon (die je nodig hebt) in de doos zit. Let daar dus op. Dat je niet een extra dag kwijt bent daardoor. Als je vraagt of ze ff willen wachten dan kan je 'm makkelijk even inpakken terwijl UPS wacht. De doos is gemaakt om een 360 in te vervoeren dus je hoeft niet zoals met de xbox 1 helemaal moeilijk de doos zelf op te vullen met papier enzo.

    Oh ja, nog dit, eerst zeiden ze bij MS dat ie gerepareerd gaat worden maar nu blijkt dat ze bij die afdeling een voorraad 360's hebben voor dit soort gevallen. Je krijgt dus een nieuwe. Die je hebt in geleverd wordt wel gerepareerd maar, waarschijnlijk om je niet te lang te laten wachten, krijg je gewoon een nieuwe. Die oude wordt later wel weer verkocht. Ik was nl. al bang dat ik voor de tweede keer een kapotte zou krijgen maar ze verzekerden me dat elke xbox voor 'ie wordt teruggestuurd twee uur lang intensief wordt getest op alle functionaliteit.

    Nu dus maar afwachten. De kans is erg groot dat ik 'm iig voor volgend weekend weer in huis heb! :D
     
  10. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Xbox was / is een DOA!

    Net nog even contact gehad met de Helpdesk en nu met iets minder geduld.
    De persoon aan de lijn uitgelegd dat ik sinds vrijdagochtend 10:30 al zit te wachten op reactie maar dat ik nog steeds niets vernomen heb en dat ik me niet langer laat afschepen met het noteren van mijn gegevens en dat ik terug gebeld ga worden. Wat denk je? Mijn adresgegevens worden gevraagt, het serienummer van mijn Xbox360 en verdere benodigde gevens en UPS komt de Xbox360 ophalen en binnen 72 uur heb ik een nieuwe. Ik moet de Xbox console meesturen, de HD en de voeding. De medewerker van de helpdesk kon mij ook vertellen dat de Xbox niet gerepareerd gaat worden maar dat zodra ze mijn unit binnen hebben een nieuwe terug sturen.

    Moet Microsoft 1 ding meegeven, ze hebben een SUPER service als het gaat om dit soort problemen af te handelen!

    Duurt ff maar dan heb je ook wa' :confused:

    Groeten,

    Bart.

    ps. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte over het verdere verloop.
     
  11. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha... Ik dacht polletje aan gemaakt wat word daarmee bedoeld..
    Dacht wat heb ik nou weer gedaan?? Maar tis de poll...

    JA ga me spel ook idd terugbrengen
     
  12. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    die eerste dagen was het gewoon even tedruk dat was alles!

    ik ben zeer benieuwd wanneer je m eer hebt!
     
  13. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijne werkt perfect! :)
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mijn Xboxje werkt perfect. :)
     
  15. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn kindje heeft zijn geboorte ook foutloos doorstaan:p
     
  16. Souljah

    Souljah New Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    mijne werkt perfect hoor alleen soms gekke geluiden als ik PES5 speel
     
  17. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen klachten:D :D
     
  18. JrY

    JrY Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    prima.......
     
  19. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Die van mij doet het ook gewoon wel 2x een vastloper gehad met PDZ..
     
  20. berrens

    berrens Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    De 360 werkt bij mij prima._O_ *)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina