Hoeveel bandbreedte nodig voor Xbox Live?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Frohike, 16 nov 2004.

1. Frohike

Frohike Beam me up Scully

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik geloof dat ik toch maar 's gebruik ga maken van zo'n Trial-card. Sinds enkele maanden eindelijk ADSL, maar ik vraag me af of de door mij ingekochte bandbreedte van 416 kb/s (direct ADSL GO van KPN) voldoende is om een beetje fatsoenlijk mee te komen. Ik heb lang genoeg gezocht naar het antwoord maar niet gevonden ... daarom maar hier gevraagd :)

Tot slot heb ik helemaal geen zin om een starterskit te kopen. Kan ik ook online gaan met de trial-card alleen of moet ik eerst nog wat installeren. De info hierover is tegenstrijdig. En als ik nog software nodig heb, van wie mag ik de disc dan effe lenen ;) Of werkt dat zo niet :confused:

2. XeoN

XeoN Guest

De minimale download, upload en ping snelheden zijn:

Download snelheid: 48.0Kbyte/s (384.0Kbit/s)

Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

Snapte? :)

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je hebt een credit card nodig om live te kunnen

4. XeoN

XeoN Guest

Dat vraagtie toch niet? :cool:

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nee, maar mensen die een trial gebruiken vergeten dat meestal ;)

6. Frohike

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik heb nu een bandbreedte van 416/160 en voldoe dus maar net aan de minimum requierements :{ Wat betekent dit in de praktijk? Gamen met horten en storen? En als ik mijn ADSL-verbinding doe upgraden naar 1120/352, betekent dit dat ik dan in ieder geval probleemloos kan gamen? Zou graag wat ervaringsdeskundige reacties vernemen :)

En hoe zit 't nou met de 'kit' ... heb ik die installatiedisc nog nodig of is het een kwestie van inpluggen, configureren en gamen? Maar om nou een hele starterskit te kopen voor een disc die ik maar 3 minuten nodig heb.

7. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat je gewoon goed genoeg kan gamen met die verbinding.

en over die kit, die heb je nodig voor de headset en er zit een jaar xbox live bij want daar moet je voor betalen. kitjes zijn goedkoop verkrijgbaar bij sommige Media markts en een aantal andere winkels (30 euro) in andere winkels is hij meestal 60 euro.

als het goed is heb je al een xbox live menuutje in je xbox hoofdmenu staan.

Laatst bewerkt: 17 nov 2004
  8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Man, ik speel met Chello Light en ik heb werkelijk zelden tot nooit last van lag of slowdowns of whatever.

9. Frohike

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, deze info geeft me al wat meer vertrouwen. Heb verder geen behoefte aan meer bandbreedte dus als ik het met mijn 416/160 kan redden is dat mooi mee genomen. Gewoon maar 's proberen lijkt mij. Tis niet voor niets een TRIAL-card ;)

10. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    ik download met gemiddeld 150kb/s en upload ong 20kb/s , voldoe ik aan de eisen , NEE , kannik liven , JA , kannik het lagloos JA..

kvind die requirements bullshit , ik heb een kutverbinding (wanadoo basic) maar laggen doe ikniet...

11. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook dat je met die KPN go meer lag zou hebben als je gewone pc games speelt. Xbox live servers leveren meer breedbandte dacht ik. Daarom zou je dan beter kunnen spelen.

12. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    haha, wat bazel je nou...denk dat je bits en bytes verward...een byte is 8 keer zo groot als een bit

oftewel, je verbinding is zeker snel genoeg voor Live...

ziehier...De minimale download, upload en ping snelheden zijn:

Download snelheid: 48.0Kbyte/s (384.0Kbit/s)

Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

13. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Is het niet handiger om gewoon te kijken hoe het gaat en pas verhogen als het niet werkt? Ik denk dat ze bij je proivider best wel snel kunnen verhogen als je ze dat vraagt, levert ze toch weer meer geld op.

Meespelen op LIVE zal niet zo'n probleem zijn. Als je zelf een game wilt "hosten" zal je wel tekort komen.

Ik heb 2048/416 (kbit/s) en het lagt (vertraagt) hier ook wel eens, dat komt doordat de lag meestal bij de host vandaan komt doordat hij teveel spelers host.

Overigens kan je er niet zomaar vanuit gaan dat een kbyte "gewoon" delen door 8 is bij ADSL. In de praktijk moet je door 9 à 10 delen om op de juiste snelheid in kbyte/s te komen. Dit komt door de overhead (extra informatie) die ADSL heeft.
    Bij mij uit zich dat in een upload van ongeveer 40kbyte/s en een download van ongeveer 220kbyte/s.

Je kunt op www.speedtest.nl kijken hoe snel je verbinding nou echt is.

Succes! Wanneer zien we je op LIVE? :)

Deel Deze Pagina