home cinema

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TeT NL, 7 jan 2003.

1. TeT NL

TeT NL THE FREAKY CLOWN

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een jvc-home-cinema, ik wil mijn geluid natuurlijk over het 5.1 systeem laten lopen maar het lukt niet echt, kan iemand mij helpen voor een nog beter geluid??

2. Lethal

Lethal adult member

Leuk Bevonden:
    0
    je moet een advanced scart kable kopen voor je xbox en een glasvezelkabel om je xbox aan te sluiten op je jvc set.
    Als het goed is zit er in je jvc setje een digitale ingang, hierop moet je je xbox aansluiten om dolby digital geluid te krijgen. lees in de handleiding van je home cinema set hoe je e.e.a. moet inregelen.
    hierna kan je pas genieten van dolby digital 5.1

3. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Heee das toevallig ik heb ook zo`n home cinema set, een panasonic welliswaar, en zit tog ook wel met dat probleem. Heb nog niet echt geprobeerd.
    Maar die advanced scart kabel die moet dan gewoon in je tv doen en dan met van die witte en rooie stekkertjes met je hoemcinema verbinden ofzo???

4. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Als je het zeer goedkoop maar toch perfect wilt hebben kun je zelf een 5.1 stekkertje op de xbox maken. kost 1 euro, en het is dezelfde kwaliteit als die dure scartkabel...

5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe wou je dat maken dan??

6. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    waar zit de digitale ingang van de xbox, heb hem nog niet ontdekt namelijk

7. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Heb ik al :+
    Gewoon 2 draadjes solderen op het Xbox moederbord en een mooi tulp-socket stekkertje erop maken (naast de AV connector bijvoorbeeld). Dit kun je met een gewone kabel met 2 tulps aan beide kanten perfect aansluiten op je DTS receiver enzo...

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Xdoos heeft geen digitale ingang... digitale uitgang kun je krijgen met behulp van de advanced scart kabel.

9. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    hoe werkt dit precies dan en waar koop ik zoiets

10. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik wist hoe het werkte was ik zelf wel aan het solderen geslagen... 8)

Maar je kan 'm overal halen waar ze xbox troep verkopen.

11. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Die kabel is super duur zoals ik bergrepen heb. Als je kunt solderen kun je het ook makkelijk zelf maken. Het is een gefriemel, maar het lukt zeker...

Kom op mensen....modden!!!!!!!11 :9

12. Joeri71

Leuk Bevonden:
    1
    Ja he en als je nou niet zo`n zin hebt om te modden hoe moet het dan want nou snap ik er nog steeds geen f*ck van, zal wel aan mij liggen:confused:

13. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Als je geen zin hebt om te modden moet je een adv. scartkabel kopen...

14. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kabeltje kost normaal gesproken 30 euro.

15. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Dat zeg ik: DUUR

"ach ja, kost toch maar 66 gulden"

Als het voor 1 euro kan doe ik het liever op mijn manier, en ik wil het ook best voor anderen doen :+

16. Lethal

Lethal adult member

Leuk Bevonden:
    0
    voor dat jullie je xbox gaan verneuken ff dit.

1.-om digitaal geluid te krijgen uit je xbox en je home cinema set moet je 1 een digitale ingang hebben op je cinema set.
    2.- om digitaal geluid te horen moet je dus gebruik maken van een glasvezelkabel die hiervoor speciaal gemaakt is (of een digitale coaxkabel maar die past niet in je xbox advanced scart kabel)
    3.-als je met tulp stekkers gaat werken in je home cinema krijg je nooit een dolby digital geluid. er komt wel geluid uit alle speakers maar niet dolby digital. dolby digital houd in dat elke speaker apart word aangestuurd door je versterker. uit elke speaker krijg je dus afzonderlijk geluid. met tulp stekers krijg je alleen de 3 voorste speakers stereo geluid en de 2 achter speakers mono
    4.-als je aan je xbox gaat sleutelen en je verampeneerd de zooi ben je duurder uit dan 2 kabels kopen. een glasvezelkabel kost denk ik 40 euro en een advanced scart ook 40 euro of zo iets
    5.- hoe sluit je het aan dan.... aan de advanced scart kabel zit iets voorbij de stekker die in je xbox gaat een zwart langwerpig doosje hierin kan je de glasvezelkabel in stoppen de rode gele en witte tulpstekkers kan je in de scart plug die bij je xbox zit stoppen en dan je tv in. nu moet je je glasvezelkabel alleen nog in je versterker pluggen en een digitale uitgang instellen dat staat beschreven in de handleiding van je cinema set.

ga anders ff naar aan radio speciaal zaak (je weet wel waar ze alleen dure shit verkopen bijvoorbeeld staffhorst) en vraag ff uitleg hoe het werkt om uit een dolby digital versterker DIGITAAL geluid te krijgen. Laat ze ff voordoen hoe je een dvd speler aansluit met een glasvezel kabel op je versterker...het aansluiten van je xbox gaat net zo.

snappie het nog :confused:

17. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Jawel, ik heb achter op mijn xbox één tulp stekker (coaxiaal, dus digitaal) en dat werkt perfect. Nogmaals: het KAN voor 1 euro, maar je mag natuurlijk altijd zelf beslissen wat je doet ;)

18. Joeri71

Leuk Bevonden:
    1
    Euhm nou ik snap het niet helemaal maar als ik een keer tijd over heb zal ik me er eens in verdiepen, ik laat het nu nog maar even gewoon via mijn tv over de boxen van mijn surround set gaan, nioet in 5.1 maar ja...

19. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien ik op mijn stage vandaag niet veel beters heb te doen heb ik maar wat zitten Photoshoppen, zie daar : De Advanced Scart Cable Setup.

Ingredienten :
    1 x Xbox
    1 x Advanced Scartcable
    1 x TV met scartingang (als je er 2 hebt dan is #1 meestal RGB)
    1 x Versterker met optische ingang
    1 x Optisch/Glasvezel kabeltje

Er zitten dus geen tulp stekkertjes aan. Voor zo ver ik weet is een advanced scart cable alleen handig indien je:
    -Een RGB signaal naar de TV wil hebben.
    -Dolby® Digital / DTS geluid wil horen (mits door Spel/DVD-film ondersteund).

Ook belangrijk :

20. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Ja klopt. Is ook zo. Normaal kun je ook niet via tulp stekkers DTS krijgen want dan heb je 2 stekkers:

1 rode (geluid rechts)
    1 witte (geluid links)
    dus samen gewoon stereo

Maar ik heb 1 tulp stekker gesoldeerd op het moederbord (aan de AV aansluiting) en daar zit hetzelfde signaal op als 5.1 optisch. Deze kabel dus: http://www.pruts.nl/~luuk/Xboxworld/optical.jpg

Alleen gebruik ik niet de optische aansluiting maar de coaxiale. Hetzelfde resultaat dus.

Voor diegenen die dus goedkoop 5.1 DTS willen hebben kun je dus ook mijn manier doen. Komt zelfs nog beter uit, want niet iedere receiver heeft een optische ingang ;)

Al zou ik het graag via de optische willen hebben, zodat ik dan 1 ingang vrij heb op m'n receiver :+

Deel Deze Pagina