Is het jullie ook al eens opgevallen hoe vreselijk ingewikkeld de bediening van onze Xbox (of de PS2) eigenlijk is? Mijn zeun heeft momenteel een vriendje op bezoek. Uit Rusland. Dus denk ik "Ik pleur wel effe een eenvoudige game in dat ding en dat heeft ie wat te spelen." Nou, ik dacht het niet. Pak maar een game voor kinderen... Jedi Starfighter, voor 3 jaar en ouder. En doe dan eens net alsof je niet weet wat "Press Start" betekent. Nou, neem maar van mij aan dat dat voor zo'n kind een catastrofe is. Inmiddels is ie met Mad Dash (11 jaar en ouder) bezig en hij weet dat hij, als hij te traag is, het level opnieuw kan spelen door 2x op "A" te drukken. (Dat groene knopje, dan, want anders is het weer te ingewikkeld) Je zou toch eigenlijk zeggen dat de firma die trots is op haar grafische omgeving (Windows) toch op z'n minst de gameconsole ikoon-bestuurd zou maken. Niet, dus. <soapbox> Jammer dat 'grote mensen' (ik bedoel daarmee iedereen van pakweg 12 jaar en ouder) zich niet voldoende de moeite nemen om zich in te leven in de wereld van kleine kinderen. Dan had de interface er vast wel heel anders uitgezien. </soapbox>
Dan is die rus toch wel een ongelofelijke analfabeet. Want zelfs mijn neefjes van 10 en 5 snappen dat ze bij doa3 gewoon op die knoppen moeten rammen.
dan koop je toch een kiddycube voor je vriendje van je zoon uit rusland, dus alleen omdat je gast niet kan spelen moet je een nutteloze post plaatsen best triest
Het is natuurlijk niet voor niks dat ze die knoppen kleuren geven. Maar inderdaad kinderen jonger dan vijf kunnen weinig met eender welke console.
Dat klopt, maar als de kleuren niet gebruikt worden in de uitleg dan wordt het al lastiger. Ik zag bovendien een aantal schermen die helemaal vol staan met mogelijke opdrachten. Play: Press A Cancel: Press B Options: Press C Nou is het vrij makkelijk om een ander voor analfabeet uit te schelden, en iemand met een gebrekkige ontwikkeling zal dat dan ook wel doen, maar het moge toch wel duidelijk zijn dat iemand die de Engelse taal niet machtig is geen idee heeft wat nou "Play" en "Cancel" en "Options" betekent. Het is voor een 16 jarige wel makkelijk om flink te doen en te schrijven "Gut wat ben ik toch flink" als ie Engels verstaat en die taal ook op school krijgt, maar je moet mij maar eens uitleggen hoe bijv een Japans kind Halo moet starten. Nutteloze thread? Vast wel. Maar dan nooit meer zeiken dat de Xbox in Japan geen succes wordt. Lekker je oogklepjes opzetten en alles in het Engels doen. Heel stoer en flink doen en dan stomverbaasd staan te kijken als er landen zijn waar ze de Xbox terecht liever links laten liggen. Jammer. Ik dacht een constructieve discussie op gang te zetten maar dat heeft bij sommigen onder u kennelijk geen zin.
Ze zijn hier nogal bang voor mensen die kriktiek hebben op de Xbox. Kinderen vanaf een jaar of zeven hebben volgens mij zo door hoe het moet. Niet elk spel is natuurlijk geschikt maar ik denk dat het erg mee valt. De spellen en de handleiding worden natuurlijk vertaald in het Japans.
Jappaners hebben japanse versies van halo en russen ook, Waarom denk je in godsnaam dat het zo lang zit tussen release dates. Nederlands hebben ze bij Engeland getrokken omdat hier toch alle spellen in het engels uitkomen, vandaar dat je je reward pack uit engeland kreeg. En BTW: Ik ben al 18
is idd erg moeilijk om op C te drukken nee maar je hebt wel gelijk. Of ze zouden zo'n kiddy menutje moeten maken, wat me eigenlijk niet echt DE goede oplossing lijkt, maar dan vind ik dat ze die 3+ dingen op 8+ ofzo moeten zetten, want er is (bijna dan) geen een kind van 3 dat weet hoe ie en spel op een console zou moeten spelen.
Tjah mijn broertje van 8 kreeg fifa toch zelf in gang, al wist hij enkel hoe hij simpelweg moest spelen en niets kon en begreep van de extra opties. Ik moet je gelijk geven dat kleinere kinderen en mensen die geen engels begrijpen niets ervan kunnen. Men zou toch wel een minimumleeftijd op consoles moeten zetten. Maar zoals ik al hoorde, voor kleine kinderen is een gamecube of misschien een gameboy (al dan niet advanced) een betere oplossing imho. ps2 en xbox richten zich meer op oudere gamers. En in halo bv staat er toch altijd 'press A' en dan nog eens een figuurtje van de knop.
mijn neefje van 4 speelt DOA3 alsof ie al een xbox had in de baarmoeder, hij is er best goed in, hij kan bv makkelijk de story mode van DOA3 uitspele ( wel op easy)
Kleine kinderen zijn helemaal niet de doelgroep van de xbox. Dan hoeft daar toch ook niet echt rekening mee gehouden te worden lijkt mij dan.
Ja, dat kan ik me voorstellen. In ons land werken kinderen in groep 1 v.d. basisschool al met computers en de drempel naar game consoles is daardoor veel lager. Maar zelfs dan is een spel gemarkeerd "3+" (dus voor 3 en ouder) beslist niet geschikt voor 3 jarigen (voor Lammetje maak ik gezien zijn hoge intelligentiegraad een uitzondering). En het is zo vreselijk simpel om games veel toegankelijker te maken voor "computer-leken", of ze nou oud of jong zijn, zelfs zonder dat je voor elk taalgebied een aparte versie hoeft te maken. Enfin, ik heb hierover wel een email naar Microsoft geschreven. Ieder land is anders en in elk land zie je dat mensen dingen anders interpreteren. Als je symbolen gebruikt ipv tekst komt je een stuk verder bij een grote groep mensen. Het gaat velen op dit forum er om dat er meer Xboxen verkocht worden, toch? Nou, verbeter het ding dan (of stimuleer M$ om het te verbeteren) en dan zijn er ook meer mensen die iets met zo'n Xbox kunnen doen! PS: Ik realiseer me dat je sommige dingen nooit kunt vervangen. Stel je voor dat Cortana niet meer mag vertellen dat er een boef om de hoek zit die je even deskundig moet sniperen! Moet je dat dan even tekenen?
Ik kan me nog herrineren dat ik mn neefje van 4 een DC controller in zn handen stopte en ik ging spelen en hij meer denken dat die zo goed was
ja je kan ze controller 2 geven en dan zelf alleen spele met controller 1, doe ik altij met muh neefje(4), bij halo toch, DOA3 kan hij best goed
De hoeveelheid geld die in huishoudens met kleine kinderen beschikbaar is voor entertainment en opvoeding van die zelfde kinderen is vele malen groter dan in gezinnen met wat oudere kinderen. Reken maar dat dat een doelgroep is voor spelcomputers. Merk op dat er een flink aantal spellen die zijn "geschikt voor 3 en ouder" worden verklaard. Ahum...
dit heeft te maken, met de hoeveelheid: geweld,actie,bloed taaltgebruik etc. bv: rsc daar leert een kind van 3+ niks fouts van,en het is ook niet eng ofzo, maar dat wil niet zeggen dat het spel gericht is op iedereen boven de 3