1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Horizon Zero Dawn

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 16 jun 2015.

  1. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Meerdere ?

    Volgens mij maar 2, hooguit 3 (van de 68 ofzo)

    100 - 5
    98 - 2
    97 - 1
    96 - 1
    95 - 9
    93 - 2
    92 - 3
    90 - 23
    88 - 3
    87 - 2
    85 - 4
    80 - 9
    75 - 1
    70 - 2
    50 - 1

    46/68 are 90% and above.
    18/68 are 80%-88%
    4/68 are 75% and below.

    Eurogamer heeft het spel geen recommend gegeven. Maar ik vond het alles behalve een negatieve review. Wel vaag dat ze het spel met The Witcher 3 vergelijken. Maar goed...
    Er zullen nog wel wat reviews bijkomen. We zullen wel zien hoeveel negens/tienen of juist mindere reviews er nog bij komen.
    Ben vooral benieuwd naar de review van EDGE.
    Ach ja, uiteindelijk zijn reviews subjectief. En moet je voor jezelf bepalen of je het spel wil halen.

    P.S. Killzone 2 is trouwens VEEL vetter dan Killzone 3. Best grappig dat je die vergeet op te noemen.

    En geen topstudio ? Het is maar hoe je het wil bekijken. Nee ze zijn (nog) niet van Naughty Dogs niveau. Maar welke studio is dat wel ?

    Maar graphics-wise behoren ze tot de besten. Ik heb in ieder geval nog geen openworld game gezien die er zo mooi uitziet. Heb vandaag ook meerdere malen gelezen dat dit de mooiste open world game ooit is. Technisch zit het ook goed in elkaar (zie DigitalFoundry filmpje).

    De GG games vallen vooral story wise wat tegen (gelukkig is die niet het geval bij Horizon, als ik de reviews moet geloven). Voor de rest doen ze het gewoon goed. Ze zijn niet voor niks een first party studio.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2017
    AnubisNefer en Mallakai vinden dit leuk.
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    I don't believe the hype.

    Call me a hater but Guerilla is always style over substance. ;-)

    Veel plezier mensen, maar ik brand me vingers er niet aan.

    Mocht ik hem ooit voor rond de 25 euro kunnen halen, dan doe ik dat. ;-)

    Where are the dislikes? Muhahahahajaj hahaha.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Verder alles goed? Aandacht tekort zo te zien, beetje zielig om zo te vissen naar (negatieve) aandacht. Kritiek op de game hebben is prima maar gedraag je wel een beetje..
     
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Verder alles goed met jou?

    Natuurlijk is alles goed met mij. Dit is mijn mening over Guerilla Games. Take it or leave it Jorrie ;-)

    Gedraag me een beetje? Please. Ik ben niet je kind. Er zijn veel ergere posts hier op deze forum. Focus je daarop.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ja, in de GM. Ik vind je mening prima over GG maar om het zo te brengen vind ik wat kinderachtig, wat je hier verder meedoet mag je zelf natuurlijk weten :+
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Nahh, ben ook geen fan van GG. Maar Killzone 2 blijft wel 1 van mijn favoriete games ooit. Komt misschien ook omdat het mijn eerste PS3 (en MP) game was. De MP was rete verslavend destijds.

    Killzone 3 vond ik een stuk minder (ondanks de erg goede reviews). Shadow Fall was een ramp en heb ik zelf nooit uitgespeeld. Dus nu was het Do or die voor GG

    En ze hebben het toch geflikt; nieuwe IP en eerste open world game met deze scores.

    Dus ik koop hem gewoon voor €70 ekkies (Deluxe Edition) in de PS Store. :cool:

    GG take my money

    [​IMG]
     
    Xandorra en AnubisNefer vinden dit leuk.
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat mag je vinden Jorrie, dat is goed recht natuurlijk.

    Ik zie het niet als kinderachtig, ben bloedserieus ;-) Heb alle Guerilla Games op release dag gekocht, zelfs de Limited editions en uiteindelijk vond ik ze allemaal leeg aanvoelen. Vandaar mijn mening mbt style over substance.

    Ik wens iedereen veel plezier met deze game en geef alleen aan dat ik me vingers er niet aan brand vanwege persoonlijke ervaringen.

    Niks kinderachtigs aan naar mijn mening.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Lichtelijk??? ;)











     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2017
    Reckuuza vindt dit leuk.
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ben zelf geen fan van de Killzone serie, vond het maar matig, maar de game kreeg (muv de laatste) altijd hele goede cijfers.
    Vind het tof dat GG een nieuwe weg is ingeslagen en een hele mooie game heeft afgeleverd, de cijfers zijn top dus dat is altijd goed meegenomen.

    Top dat Sony alweer een dijk van een game heeft als exclusieve, mogen er nog vele volgen.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  10. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74

    Moet Jorrie toch wel gelijk geven, wel een beetje kortzichtig als zo´n ervaren gamer/forum poster hier Anubis.

    Maargoed 90% van de reviewers zullen wel allemaal fanboys zijn en betaald worden door Sony, dus doe jij er goed aan je vingers er niet aan te branden :p
     
    X-Junk en AnubisNefer vinden dit leuk.
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Van eurogamer.net

    This is far, far from a bad game - it's enjoyable in its own way, and you're certainly never short of things to do. There are zip-lines to chase down, towers to climb, dialogue trees to wander through, items to craft and a tech tree to explore; it's an exhaustive checklist of every trope of the modern day open world game where every component is at the very least competent. The core combat and aesthetic of Horizon Zero Dawn have been placed in fine focus; the rest, though, is something of an indistinguishable blur.

    Horizon Zero Dawn is a work of considerable finesse and technical bravado, but it falls into the trap of past Guerrilla games in being all too forgettable. For all its skin-deep dynamism it lacks spark; somewhat like the robotic dinosaurs that stalk its arrestingly beautiful open world, this is a mimic that's all dazzle, steel and neon yet can feel like it's operating without a heart of its own.

    Link

    Without a heart of its own is precies hoe ik het ervaar. Desalniettemin vind ik het tof dat GG een nieuwe Ip launched, maar het zal niet my cup of tea zijn. Dat ik dan 'kinderachtig' reageer, so what? Dat mag toch wel is? Niet elke post hoeft serieus te zijn...
     
    NaiZuro vindt dit leuk.
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Dat is toch niet zo gek? The Witcher 3 is nu dé standaard voor open world games.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Game lijkt me tof, maar Tweakers had het er bijvoorbeeld al over dat hij op de Pro een stuk mooier/beter loopt dan op de PS4, dus dan laat ik hem voorlopig wel liggen tot ik ooit wellicht een Pro heb. Eerste game die ik na mijn huidige backlog ga kopen is waarschijnlijk Yakuza Zero.

    Geweldig begin voor Sony met al die prima scorende exclusives voor PS4....
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik verwoorde het een beetje verkeerd. Ik zou ze bijna willen vergelijken met Crytek. Sublieme graphics altijd, maar mediocre gameplay. Zelf vond ik Killzone 2 niet zo bijzonder man, 3 deed mij echt veel meer. Campaign en MP.

    Maar qua gameplay heb ik GG als studio nog niet heel erg hoog zitten. Shadowfall ook echt een ongelooflijk matige titel. Ik ben zelf ook benieuwd naar de review van ACG. Die is altijd goed kritisch maar wel eerlijk. Aan het eind van de dag telt maar één ding en dat is hoe ik het zelf ervaar. :)
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  15. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Metacritic score is weer omhoog gegaan

    89 ipv 88

    Yaaaa :+

    @Modder-Eter
    Horizon is een compleet nieuwe IP. En dit is de eerste openwereld RPG van GG. Niet echt fair om het te gaan vergelijken met een Heavyweight Champ als The Witcher 3

    Was zelf een website die het spel ging vergelijken met Zelda. Nergens voor nodig.

    Ach ja...ben in ieder geval blij dat Sony een nieuwe IP erbij heeft. Na No Man's Sky en The Order 1886 had ik mijn twijfels.
    Maar ik denk dat Horizon een succesvolle franchise kan worden.

    Sony blijft maar met exclusives droppen; Eerst Gravity Rush 2, Yakuza 0 en Nioh, nu Horizon....in april Persona 5.

    Mooie tijden voor Sony.
     
    AnubisNefer en Mallakai vinden dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Enfin: laten we gewoon eerlijk naar elkaar zijn. Dit is Farcry maar dan 100 jaar in de toekomst. Is dat een slecht ding? Niet als het spel: 1) grafisch zo belachelijk mooi is als HZD en 2) als de setting interessant is. En de setting spreekt mij persoonlijk wel aan, een prehistorische setting gemengd met SF elementen. Vanuit technisch maar ook artistiek oogpunt is dit het neusje van de zalm. Eindelijk een console die krachtig genoeg is om programmeurs volledige expressieve vrijheid te geven.

    Dan wil ik best één keer accepteren dat ook in dit spel weer fetch quests zitten...

    /Good times for Sony +1
     
    Daz vindt dit leuk.
  17. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Dit is meer The Witcher 3 dan Far Cry als ik de berichten moet geloven

    Was in eerste instantie ook bang voor een Ubisoft openwereld game. Bleh......

    VG247 verwoordt het perfect; "Sony and The Witcher 3 had a baby, and it deserves to win your heart"
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dit is echt Sony's jaar, absoluut. Vorig jaar was natuurlijk al niet misselijk met Uncharted 4 en Ratchet and Clank, ook al was dat gewoon deel 1 met extra content, blijft een dijk van een game. Het mag langzaam zijn begonnen voor Sony met als uitzondering dus die bovenstaande games en Bloodborne,maar het gaat nu goed los.

    Qua dat gaat het met MS gewoon echt slechter. Ik kijk absoluut uit naar een Crackdown die we eindelijk bij E3 gaan zien en zou moeten uitkomen dit jaar, Sea of Thieves en State of Decay 2 ook nog. Misschien nog een verrassing game zoals vorig jaar met Dead Rising 4. Maar ik hoop al tijden lang dat MS een beetje meer als Sony kon zijn. Dit is echter niet iets wat zomaar even gebeurd. Sony heeft al die studios echt door de jaren gebouwd.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Hmmm, ik begrijp niet zo goed waar steeds de Witcher 3 vergelijking vandaan komt, behalve dat onderhand alles een open world titel is. HZD heeft toch praktisch alles wat een Farcry titel heeft? Dit doet me veel meer denken aan Farcry Primal, maar dan een stuk beter.
     
    AnubisNefer en Maddmonkey vinden dit leuk.
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    The Witcher 3 is ook de eerste openwereld RPG van CD Project Red. ;)
     

Deel Deze Pagina