HTML/website vraagje ...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door FeaR, 6 feb 2005.

  1. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoi, ik heb sinds kort een eigen site ... en wou weten hoe je het voor elkaar kan krijgen dat als je bijvoorbeeld een berichtje plaatst, mensen erop kunnen reageren ... zoals bijvoorbeeld bij Fok.nl of hier op XBW ..

    leek me wel leuk om dat eens te proberen

    misschien dat 1 van jullie hier veel verstand van heeft, ik ben pas begonnen met HTML ...

    maar goed, thnx in advance _0/


    (en nee, tis niet de site hieronder in mn sig ... lol )
     
  2. ZwartePiet

    ZwartePiet Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarvoor moet je server side scripting gebruiken.
    Je hebt oa ASP (microsoft) en PHP.
    Je moet maar eens kijken of de server van uw site een van beide script talen ondersteunt.
    Alvast veel succes ermee
     
  3. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    ish dat gratisch? :)
     
  4. Adaptor

    Adaptor Wipeout op de Xbox!

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is alleen PHP echt gratis. Maar los daarvan, als je net met HTML begint is een eigen berichten systeem maken wel erg lastig denk ik.
    Als ik jou was zou ik zoeken naar een al bestaand systeem en dat in je site 'plakken'. Tenzij je een echte wizzkid bent :)
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    PHP is gratis maar niet elke host ondersteund het, de meeste betaalde hosts ondersteunen het, maar als je bij een gratis host zit heb je kans dat het niet ondersteund wordt. Naast dat je de scriptaal nodig hebt om berichten in de database te zetten en eruit te lezen, moet je ook een database tot je beschikking hebben. Als je nog bezig bent om HTML te leren heb je nog een lange weg te gaan voordat je zo een reactiesysteem kan maken. Een standaard script daarvoor gebruiken is een prima oplossing, maar dan zal je ook nog wel de basis van PHP/MySQL moeten weten om te zien hoe je het script in je site kan verwerken en wat het doet.
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Zet dat maar uit je hoofd als je net met HTML begint. Zorg er eerst voor dat je daar de basis van kent, en dat je dus een platte site kunt maken die niet interactief is. Als je dat kunt, kun je verdergaan met scripttalen als php, waarmee je veel meer interactiviteit toe kan voegen op een website. Maar dat is wel een stuk geavanceerder dan HTML.
     

Deel Deze Pagina