[XOne] Hub of Router

Discussie in 'Games' gestart door rolorob, 21 nov 2002.

1. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is nou het verschil tussen een hub en een router :|? Kan ik mijn internet via een hub naar mijn xbox sturen, of heb ik daar een router perse voor nodig? Ik vat het ff helemaal niet meer, plz explain. Het enige dattik weet is dat een Hub veel goedkoper te krijgen is (toch?).

2. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    hub moet je eerst de "hoofdPC" aan hebben en router split vanaf de modem en is veel duurder ja rond 100 euro
    hub al voor 20 ofzo

3. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    kan allebij d8 ik8)

4. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmmz, maar die hub die ik zag had allemaal uiteinden voor USB, een usb stekker kan je toch niet in je xbox stoppen :|?

5. tjt9sch

tjt9sch Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je een usb-hub heb gezien.

Deze hub maakt het mogelijk om meerdere usb apparaten op één usb poort aan te sluiten :D

6. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ow, natuurlijk :)

7. gegron

gegron Guest

als je een router neemt is dat het makkelijks want dan heb je geen gezeik met je pc
    en als je geen router wilt kopen moet je nog een netwerkkaart kopen en dan een snoertje van je pc naar je xbox laten lopen maar ik weet nie hoe dat zit is een beetje lastig volgens mij dam moet je helemaal moeilijk je internet verbinding delen enzo
    maar een hub heb je niks aan dat werkt nie volgens mij
    ik neem in ieder geval een router gaat ik zaterdag ff kopen op de gamexpo

8. Blue Flame

Blue Flame X-Box is like a drug

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook eventueel een switch kopen, is in principe hetzelfde als een hub, maar is naar mijn mening iets beter. Als je een hub koopt, zorg er dan wel voor dat je een 10/100 M hub hebt met een uplink mogelijkheid, want dat heb je nodig.
    Er werd hier ook ergens gezegd dat je als je een router hebt, niks met je comp te maken hebt. Dit is inderdaad waar, maar momenteel kun je alleen nog maar via xboxconnect of gamespy op het internet spelen. Je bent in het begin dus wel je comp nodig. Later met xbox LIVE, ben je volgens mij geen comp meer nodig.

Aansluiten doe je dan op de volgende manier:

Sluit de modem aan op de uplink poort van je hub/switch(/router).
    Vanuit de switch leg je een kabeltje aan naar de netwerkkaart van je comp en een van switch naar je box.
    Zorg er wel voor dat je geen crossover kabel neemt, maar een gewone straight.

Start nu xboxconnect of gamespy op en je kunt het internet op.

Even voor de duidelijkheid, wij doen het hier zelf met een switch en hebben het ook al eerder gedaan met een hub, deze werken dus allebei zeker weten.

9. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    Hub werkt ook hoor. zeker voor xbconnect & gamespy op dit moment.

Grote verschil is dat een HUB alles dat hij binnen krijgt naar iedereen door stuurt. (kan normaal geen kwaad)

Op een router kan je ook je verbinding instellen dus hoef je dan nooit meer via je pc in te loggen op het internet, daar zorgt de router voor.

Straks voor xboxlive hangt het er maar net van af wat voor systeem je hebt, hoe je op wilt lossen. Ik denk zelf dat ik geen problemen zal hebben om zowel m'n pc als m'n xbox via een hub op me modem tegelijkertijd op het internet te laten zijn. Als ik in ieder geval dezelfde netwerk instellingen op de xbox als op de pc kan instellen.

Maar zowiezo voor nu... moet een hub afdoende zijn hoor. en je kan zelfs gewoon een goedkope 10mb hub kopen... je kan wel een 100mb versie nemen maar als het alleen is om naar je modem te verbinden heb je niet veel aan die 90mb extra.

10. marc1234

marc1234 ///M-Tax\\\

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar

ja maar voor live moet je na dat jaar ook nog es iedere maand 10 euro gaan betalen.En ja dt is voor een arme leeling zoals mij best veel(ik heb ook geen zin om te werken.:confused: :confused:

11. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hub

Eigenlijk was ik gewoon van plan:
    Hub: snoer van xbox naar hub. snoer van modem naar hub. snoer van pc naar hub.
    is daar n probleem mee?
    of is een router dan weer veel beter? ik wil gewoon niet veel geklooi!! geen instellingen doen en alles! kan dit dan niet gewoon?

12. def

def Solid Snake rules :)

Leuk Bevonden:
    0
    Re: hub

das in feite een setup van een router ;)
    een pc kan net zo goed(zelfs beter) routen dan een router..enige "nadeel" is dat je pc steeds moet aanstaan wanneer je met iets online wil..
    ik zelf gebruik een switch,oude p133 met debian op..werkt perfect

13. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hub

maar kan et nou of niet??

14. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    ik raad je een hub aan. een router is meer bedoeld voor een netwerk en een hub is stuk goed koper, ik heb een hub en ben er zeer tevreden mee :D

15. Android

Android Aardappelhoofd

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou sowieso al geen hub kopen maar een hub/switch!!!!

een router is gewoon een hub/switch met een firewall erbij....

16. Android

Android Aardappelhoofd

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou een router kopen, want je isp zal wel geen meerdere computers ondersteunen..... daarom moet je gewoon ff een fire wall ervoor zetten zodat je isp niet weet wat er achter je router zit...

17. def

Leuk Bevonden:
    0
    en wat doet nou een router? juist een connectie DELEN met verschillende computers

of je isp het nu ondersteund of niet..maakt niet uit ze kunnen het toch niet traceren.

als je NIET wil delen heb je enkel een switch nodig(hub is inderdaad wat verouderd)...maar ik zie geen enkele reden waarom je NIET zou delen, kan je surfen en xbox'en tegelijk :)

18. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    vertraagt een router je verbinding? Kga er een kopen en er twee pc op aan sluiten.

19. def

Leuk Bevonden:
    0
    nee, tis te zeggen, je snelheid wordt wel verdeeld over 2pcs..

edit: hiermee wil ik niet zeggen, dat wanneer er niemand pc2 gebruikt jij maar de helf van de snelheid krijgt op pc1 :) wordt beetje gebalanceerd(als je wat deftige software/Regels hebt)

Laatst bewerkt: 30 dec 2002
  20. jelle1988

jelle1988 shop rider

Leuk Bevonden:
    0
    dit is echt de grootste onzin wat je nu verteld. want je kan ook gewoon direct van uit je modem die kabel in je hub steken en van af daar alle pc's erop aansluiten of je xbox. dat werkt perfect.

iik zou voor een hub gaan dat werkt perfect. en als je een beetje met compu's kan omgaan hoef je geen hoofdpc te maken en kan je gewoon met alle pc's uit via xbox live.

Deel Deze Pagina