Ik heb 1 computer met een ADSL-modem. Ik ga xbox live nemen en wil dus een netwerk maken. Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is, ik wil zonder dat de PC aanstaat kunnen gamen, en ik moet ook tegelijk op beide kunnen internetten. Wat is de goedkoopste/snelste/beste manier?
Switch, snel en vooral goedkoop, heb een maand geleden een 8 poorts switch voor 30 euro gekocht, wel even een software matige firewall op de aangesloten pc's installeren.
router is het beste, maar als je minder wilt uitgeven kun je voor 15 euro ook al wel een goede switch vinden.
Met alleen een switch kun je (waarschijnlijk) niet tegelijkertijd met PC en Xbox op internet zitten. je hebt waarschijnlijk een router nodig, maar dan is het wel handig als je even vertelt wat voor spullen je hebt en wat voor abonnement. Zo lang dat geheim blijft kan niemand je het juiste antwoord geven, en degene die pretendeert dat ie dat wel kan denkt waarschijnlijk niet verder dan het puntje van zijn neus...
Nja, als je router meer ports heeft ... meestal zit er maar 1 port op dus heb je een switch of hub nodig om het verkeer te regelen
Dit gaat helemaal nergens meer over. het antwoord op dit soort vragen, "welke hardware heb ik nodig voor Xbox Live", staat in de FAQ. Kijkt u daar dus maar eens.