HUB of Router???? Beste mensen, Vandaag heb ik Xbox Live gekocht en kan niet wachten tot het is aangesloten. In veel berichten kom ik de ROUTER vaak tegen, maar die heb ik niet. Ik heb alleen een gewone HUB, die al 2 PC's verbindt. Kan ik de Xbox gewoon met een kabel op deze HUB aansluiten of moet ik toch een router kopen??? B.V.D. The slayer
1 computer van jouw heeft een ics verbinding dus je kan gewoon een kabeltje inpluggen dan kan je ics computer nog steeds als router fungeren ... maar ICS is niet de beste oplossing
Wat is dan ICS???? Je zegt: "is niet de beste oplossing". Hoezo? Is de internetsnelheid dan langzamer???
ICS is internet connection sharing ... ehm vooa er zijn veel problemen met ICS vooral als je werkt met windows 98 ... en je computer moet aanblijven staan voor de connectie
zie voor ics --> ics zie voor router --> router hier staat veel informatie lees deze threads eens door
Bedankt.....ik heb iets over het ICS opgezocht en hierin stond dat er gebruik wordt gemaakt van een USB aansluiting van het kabelmodem, maar deze heb ik niet. Moet ik nu toch een router kopen??? The slayer
Nee .. ik vermoed dat je 1 pc hebt met 2 netwerk kaarten eentje naar je modem de andere naar de hub ... klopt dit?
ricktheslayer: je moet wel goeie informatie zoeken ICS is een optie in windows om je internet te delen met andere pc een voorbeeld: je steekt de kabel van de kabelmodem in de (hoofd)pc en steek een kabel van de pc naar de hub (2de netwerkkaart) je schakelt ICS in en als je het goed gedaan hebt heb je internet op de andere pc
hmmm ... dan fungeert jouw modem als router? of mag je maximaal 2 ip adressen hebben... welk abbo heb jij en welke modem?
Kabelmodem | | Hub --------- | | PC1 PC2 Zie het schema. Ik heb 2 verschillende IP adressen voor de PC's.