hey, ik vraag me af of een hub het zelfde is als een router, en of deze ook werkt met live: Unex HA080?
Nee, een router is wat anders. Een router maakt in feite zelf al verbinding met het internet en verdeeld het internet verkeer dan (bijvoorbeeld naar je xbox en pc). Een hub is gewoon een stekker kastje in principe, maar dan voor internet verkeer. En jou hub ken ik niet dus ik weet niet of die werkt.
niet alleen dat maar een router is toch zeg maar slimmer dan een hub. Een router kan toch verkeer van meerdere apparaten onderscheiden???
elke hub werkt met live alleen moet je dan wel met ICS werken... en het betekend dat je comp aan moet staan als je gaat spelen (want dan fungeert jouw comp als router) een router verdeeld de pakketjes informatie en brengt het naar de pc die erom vraagt ... een switch is "slimmer" dan een Hub een Router is heel iets anders en is meer meer een vraag/aanbod verhaal... zoekt straks wel ff een plaatje om het beter te kunnen uitleggen
hier staat het perfect uitgelegd. Wel in het Engels overigens... De reden waarom je een router nodig hebt staat er als laatste: