Hulp bij aanschaffen nieuwe videokaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Hallooow, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag een nieuwe kaart aanschaffen (Nvidia geforce) omdat ik nu een Ati heb en ik tog veeel liever Nvidia heb ... Heb hier nooit problemen mee gehad en vind Nvidia veel gebruiksvriendelijker.

Heb nu een Ati Sapphire X1950GT 256mb DDR3

Waar moet ik opletten bij de aanschaf van een nieuwe Nvidia kaart, had deze op het oog: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA

Alleen is deze DDR2 en de kaart die ik nu heb DDR3 dit zegt mij echt helemaal niks ..... wat houdt dit precies in .....

En maakt het nog wat uit voor welk merk je gaat, asus, club 3d, xfx etc. ? Heb bewust voor xfx gekozen omdat ik deze voorheen ook ooit had en wel tevreden mee was, maar in hoeveree speelt het merk dus een rol ? Hoef overigens ook geen super grafische kaart te hebben aangezien ik bijna alleen css en cs 1.6 ermee speel. Ik wil een kaart die min of meer gelijk is aan m'n huidige kaart en dat is de XFX GF9500GT 550M volgesmij wel. Graag jullie mening/advies

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    DDR2 geheugen is trager dan GDDR3 geheugen en wordt ook warmer, maar de performance van een kaart hangt natuurlijk niet enkel van het soort geheugen af ;).

Qua merk maakt niet super veel uit. Het grootste verschil zit hem in de toegevoegde software en heel af en toe in de cooler, maar voor een mid-end kaart maakt dat niet al te veel uit.

De 9500GT is inderdaad min of meer gelijkwaardig aan je X1950GT.

Waar je op moeten van een switch Nvidia <> Ati is dat je de drivers van, in dit geval, Ati zeer goed verwijderd (dus na het uninstallen, driver cleaner runnen) want anders kan het wel eens zijn dat het conflicten oplevert.

Heb je meer vragen dan kan je die stellen in het Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen topic. Dit topic is dus dubbelop.

Slotje.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina