Hulp bij FTP.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door *Xink*, 4 nov 2006.

1. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een file gaan downloaden van 38gb (groot he? :+ ) maar ik heb geen plaats meer op mn laptop.
    Daarom wil ik het 1 en ander overzetten op een andere pc die ernaast staat zodat ik wél plaats heb.
    Ik kan dat doen met een usb stick van 256 mb, maar om daar 30+ gig mee over te zetten is niet zo fijn. :D
    Nu hangt die pc aan mn laptop door middel van 2 kabels en een hubje, werkt, ik share er ook internet mee, en wou ik ftp proberen.
    Lang geleden heb ik bijna hetzelfde gedaan met het programma ''FlashFXP'', Geweldig programma! alleen toen kon ik een password enzo invoeren...
    Nu dacht ik... er staat geen pass op die pc dus ip invoeren en klaar, niet dus, hij maakt verbinding en valt meteen weer weg..

Iemand een idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?
    Eventueel met ander progje of andere manier...

bvd ^_^

2. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je laptop wireless heeft, en je een wireless router hebt. Je pc en laptop staan dus in een netwerk, wat denk je ervan om gewoon die 38 gig in een shared mapje te zetten, of het mapje waar die 38 gig in staat even te sharen. Dan hoef je hem vanaf je pc alleen nog maar binnen te halen, dit duurt wel ff, maar je hoeft het alleen maar aan te zetten, dan kun je in de tussentijd gamen/bier drinken/chicks score/vanalles dus:p

3. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    er moet wel een FTP server staan op die andere pc, dat lees ik hier niet in terug. Als je dat wel hebt moet je even in de log kijken wat hij aangeeft als fout, daar kom je meestal wel een stuk verder mee.

4. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn wireless gaat naar mn laptop en dan naar mn pc.
    Maar dan heb ik een aangesloten netwerk, en netwerken vind ik zo klote :p
    Kan ik niet direct de files die ik wil via een kabel ernaatoe ''slepen'' ?

Even een screen van de log maken, komt er zo aan.

//Ta-da!

Laatst bewerkt: 5 nov 2006
  5. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook bij internet explorer op deze manier een ftp starten:
    Open internet explorer en typ dit als adres in:
    ftp://Gebruikersnaam:wachtwoord@xx.xxx.xxx.xxx ( = het ip adres van de pc waar je toegang tot wil hebben)

je krijgt als het goed is nu alle mappen (dus ook je harde schijf) te zien.

6. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Je moet op de PC waar je verbinding mee maakt wel een FTP server opzetten. Je kunt voor dit soort dingen beter op de ene PC een map delen en vanuit je laptop daarnaar verbinden (\\COMPUTERNAAM\MAPNAAM)

7. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik zon map delen/server opzetten dan?
    Gewoon een thuisnetwerk maken zeg maar?

Enne, die pc heeft zover ik weer geen wachtwoord ingestelt, wat moet ik dan invoeren?

8. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
  9. Jorrit

Leuk Bevonden:
    9
    Delen zit ergens bij eigenschappen van de folder en een wachtwoord hoeft dan niet volgens mij

10. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom het zo moeilijk maken als je gewoon simpel een gedeeld mapje kunt maken 8)

11. Jorrit

Leuk Bevonden:
    9
    Dat is dus precies wat ik bedoel :)

12. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag dan wel 10 weken ict'er zijn, maar ik haaaaaaaaaat netwerken. :9

13. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    dan ben jij ook een ict'er van niks :p

14. Jorrit

Leuk Bevonden:
    9
    wat hij zegt

15. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gewoon een thuisnetwerk gemaakt, werkt goed en alles maar lijkt net of ik ruimte op mijn HDD niet vrij kan maken ofzo.
    Als ik iets naar de gedeelde map van de pc hiernaast kopieer krijg ik geen ruimte vrij.. hoe komt dit?

En @ die lullo's hierboven :9
    Dit is een basisjaar en je leert er echt geen zak, word etc :+

16. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt niet uit of het je 1e week of 2e jaar is; het delen van mappen en de rechten daarop binnen een Windows (XP) netwerk staat gewoon uitgelegd binnen Windows zelf en ook in de Google-opdracht eerder in dit topic.

Met XP Home kan het, volgens mij, niet. Met XP Pro wel; hou dan wel in de gaten dat je op de ontvangende PC de account Gast/Guest aanzet (want die is standaard disabled) of dat je een nieuwe account maakt met een password en dat account ook rechten geeft op de gedeelde map.

*edit*
    Kan je niet ff van iemand een externe USB-schijf lenen? Werkt veeeel sneller dan FTP over WLAN.

Laatst bewerkt: 7 jan 2007
  17. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Nee want het is blijvend
    Kan wel zijn dat het binnen windows uit word gelegt maar ik ben er zo door getraumatiseerd :p
    Iedere keer gaat er naar een tijdje iets fout, en dat zuigt gewoon.
    Maar hoe kan het dat mn schijf vol blijft staan nadat ik het over gezet heb dan?

18. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @OP: Voor je een FTP connectie kan maken met een andere PC moet ie natuurlijk wel een FTP Server hebben opstaan he ;)

19. SiNNeD26

SiNNeD26 The world, chico.

Leuk Bevonden:
    0
    Je maakt dus eerst die gedeelde map aan en met de PC waar je data naar wilt overzetten ga je naar die map toe en kopieert de data uit deze gedeelde map over naar een andere locale map. Op de bron PC kan je vervolgens de gedeelde map leegmaken en/of verwijderen. Kijk, een map die je deelt is alleen bedoeld voor het delen van bestanden en is dus in dit geval een handig hulpmiddel om de data over te zetten. Heb je dit eenmaal voor elkaar dan kan je de data weggooien maar doe dit dus alleen als je de data uit de gedeelde map hebt gekopieerd naar de PC waar het op moet komen te staan.

Deel Deze Pagina