[Hulp] DVDs - spelers / branden / problemen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Humorke, 18 jul 2006.

1. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een paar pagina's doorgescanned, maar zag nergens een hulp-thread ivm met DVDs. Als er al eentje is die ik overzien heb, mijn verontschuldigingen, maar zo niet is dit misschien handig.

Ik start dit natuurlijk niet puur uit goede wil om iedereen te helpen, maar omdat ik zelf ook een vraagje heb. Ik heb een DVD gebrand, een gegevenschijf met filmpjes op. DVD+R schijfje ongeveer 4,3 GB ofzo gevuld en het is gebrand geweest in 20-25 minuten. Als ik hem in mijn goedkope DVD-speler steek, waarmee ik DivX kan afspelen, heeft hij zijn momenten dat hij een seconde of 5 overslaat. Meestal na 10-15 minuten de eerste keer, en daarna steeds meer. Als ik hem in mijn PC stak, was er op dat moment niets, maar toen ik hem terug in mijn DVD-speler stak ook niet, de tweede keer dat het zou gebeuren terug wel.

Nu vraag ik me af, waarom? Is het door het papiere covertje op de DVD? (Zou me verwonderen, want het hangt er goed aan vast, en je als je niet naar de cirkel binnen kijkt (waar je sporen van uitgeknipt ziet), lijkt het net een normale DVD. Ligt het aan het schrijven, of aan m'n DVD-speler?

Alvast bedankt,

EDIT: Btw, als ik een van de filmbestandjes apart op een CD-RW zet, kan ik hem zonder haperingen bekijken op diezelfde DVD-speler.

Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    over dat stotteren koop een goede lege dvd en zet je brand snelheid op maximaal 2 X de snelheid!
    Het beste is om DVD - R te gebruiken i.p.v +

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    hm ik brand mijn filmpjes altijd gewoon op 6x, nooit problemen.

4. patrickm

patrickm you only live once

Leuk Bevonden:
    0
    waar brand je het mee?
    nero of ????

5. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Sonic Record Now!, want die zat gratis bij m'n PC. Maar die CD-RW die perfect werkt, ook met SOnic, dus

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    probeer is clonedvd ik gebruik het ook , en het werkt goed :D

7. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ligt het nu eigenlijk aan het schrijven? Want op m'n PC had ik toch niet wat voor toen ik het daarop afspeelde...

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik brand al mijn iso's met dvd decrypter. En als de data geen iso is, maak ik er een iso van :)

//edit:

Als ik hem in mijn goedkope DVD-speler steek

Misschien is de software/firmware van die standalone dvd-speler niet echt super geschikt voor divx/xvid?

Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  9. patrickm

patrickm you only live once

Leuk Bevonden:
    0
    probeer nero eens daar zit een functie op dat de dvd het op de meeste spelers doet.

Deel Deze Pagina