[XOne] Hulp gevraagd bij aansluiting/instellen van XBL icm Speed Touch Home ISDN ADSL Modem

Discussie in 'Games' gestart door Zeo, 25 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeo

Zeo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Er zal ongetwijfeld al eens in een topic informatie over mijn kwestie staa, maar ik zie door de bomen het bos niet meer: er staat zoveel info, en vrijwel iedereen zegt iets anders. Ik kon in de eerste 3 pagina's geen antwoord op mijn vraag vinden, dus ik hoop dat deze topic niet gesloten zal worden.

Goed, ik heb een Planet Internet ADSL Comfort abbo;tje(2Mbit down/ 0.4Mbit up) in combinatie met een Alcatel Speed Touch Home ADSL ISDN Ethernet modem. Nu heb ik ongelooflijk veel problemen met het aansluiten op Xbox Live, het wil gewoon niet lukken en ik heb gelezen dat het door mijn ouderwetse modempje komt.

Nu probeerde ik vandaag een directe verbinding tussen de modem en mijn Xbox te leggen, maar dat lukte niet. Ik heb gewoon de kabel die normaal in de pc gaat in de Xbox gestoken en IP en DNS en alles in het XBL menu op automatisch gezet....maar connecten lukt niet. Hij geeft wel aan dat alle kabels correct zijn aangesloten maar bij de IP check gaat het mis.

Ik bel dus de XBL servicelijn en die kerel vertelt me dat ik bij PPPOE mijn gebruikersnaam en ww in moet vullen, maar ook dat werkt niet!

Nu wil ik maandag sowieso een router kopen omdat het simpelweg niet opschiet om elke keer te switchen tussen pc en XBox, maar ik wil er dan wel zeker van zijn dat het dan wel werkt en welke router ik dan nodig heb en eventuele andere dingen.

AUB concrete informatie, ik ben niet zo bekend in het wereldje van netwerken...

Welke opties zijn er nou om op XBL te gaan met mijn modem, en welke is de beste? Ik hoor de een nml praten over een extra netwerkkaart in je pc, de ander heeft het over een router en weer een ander zegt dat ik mijn modem moet verbouwen of een nieuwe aanschaffen.

Bij voorbaat dank voor alle reacties.

2. Een router is een goede oplossing.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zie internet delen

of je moet een router verbinding gebruiken

als je een directe verbinding wilt gebruiken dan moet je je modem even uit zetten ... en daarna alles aan zetten

Laatst bewerkt: 25 dec 2004
  4. Zeo

Zeo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb dus geen USB modem he...gewoon een Ethernet modem van Alcatel. Wanneer ik alles uitzet en correct aansluit werkt een directe verbindinge ook niet. Moet ik dan overigens mijn PPOE gegevens aan of uit zetten en IP/DNS op auto?

5. Met sommige van die modems kan je geen directe verbinding maken. Je moet dus gewoon een router halen.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heb je de centrale planet thread al door gelezen? of de centrale directe connectie thread ...?

alle routers werken ... zie de centrale router thread voor meer antwoorden

De beste oplossing is een router .... een extra netwerk kaart is een budget oplossing

Laatst bewerkt: 26 dec 2004
  7. Zeo

Zeo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik had die topics al gevonden, maar ik kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden. De een heeft het over een ICS verbinding, de ander noemt DNS getallen en weer een ander zegt dat ik een router moet kopen, vandaar mijn verwarring.

Maar als ik het goed begrijp komt het er dus op neer dat ik OF een router moet kopen OF een extra netwerk kaart omdat ik gewoon een oud &(%^&%# ADSL modem heb die geen directe verbinding ondersteunt?

Goed, ik koop morgen sowieso een router dan(welke maakt niet ui hebt ik begrepen), maar help me dan aub even met de opstelling daarvan want ik volg het niet helemaal meer.

Beneden in de meterkast staat het ADSL modem, die verbind ik met een (korte) UTP kabel met de nieuw gekochte router die ook in de meterkast staat. Vanuit de router trek ik zoveel als de router ondersteunt UPT kabels naar alle pc's en/of Xbox?
    Het is namelijk zo dat er 1 Xbox en 1 pc op mijn kamer staan, en het modem en straks dus de router beneden in de meterkast. Nu zie ik het niet helemaal zitten om weer gaten te boren en kabels te trekken, dus ik vroeg mij ook af of het mogelijk was om die ene UTP kabel die nu naar mijn kamer gaat in een HUB/switch te steken en van daaruit vervolgens 2 kortere kabels naar mijn pc en Xbox te trekken. De router staat dan dus nog steeds beneden, maar dan neem ik een extra switch op in het netwerk, is dat mogelijk?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina