Hulp gezocht voor aanschaf DVD Brander

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 23 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Allemaal

Ik ging gister naar de winkel om Battle for Middle Earth te halen. Ik had nog naar de systeem eisen gekeken en dat kon mijn pc nog wel aan. Dus ik ging blij naar huis en toen deed die het niet.
    Ik dus even gekeken wat het probleem was. Het bleek een dvd versie te zijn. Ik heb geen dvd speler in mijn pc dus ik heb hem meteen weer teruggebracht en ze hebben nergens een cd-rom versie.

Volgens mij worden steeds meer games op dvd uitgebracht en niet meer op cd en ik zit dus te denken om dan maar meteen een dvd-brander te kopen zodat ik ook makkelijk backups kan maken, omdat ik nu met heel veel normale cd's werk en daar kan niet zoveel op.

Ik wil dus eigenlijk dus ook veel DVD-RW gaan gebruiken als extra harde schijf en voor backups maar welke brander kan ik dan het beste nemen? Hij moet ook wel redelijk snel zijn zodat ik spellen goed kan afspelen.

Ik heb der namelijk helemaal geen verstand van. Is het dan ook niet slimmer om een externe te nemen? Want Interne moet je je pc openbreken en ik weet niet of ik dat wel kan

Kan iemand misschien een bepaalde brander aanraden die een beetje aan mijn eisen voldoet en niet al te duur is. Of een interne misschien als die beter zijn en niet al te lastig in te bouwen zijn. Liefst gewoon in de winkel te koop

Iemand heeft mij al de NEC 3500a aangeraden. Hebben jullie misschien tips of andere ideeen over die brander? En waar kan je die kopen, want ik zag hem gister nergens.

Alvast bedankt
    ProXi

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zag hem bij Vicompters voor € 75
    Ik twijfel nog om hem te gaan kopen.

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    nec schijnt vrijveel hikups te hebben.Plextor is toch wel mijn merk aleen geen duallayer en prijzig maar dan heb je ook wat .Dit kan trouwens wel in het pc topic met vragen over onderdelen etc

4. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je dan voor games te branden ofzo?

5. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Een eigen topic is wel wat handiger zodat mensen die hier verstand van hebben meteen het kunnen zien aan de titel

maar wat is een hikup?
    en duallayer?
    Ik heb der namelijk totaal geen verstand van namelijk :)

Iemand anders nog goede tips?

Was die laatste vraag aan mij gericht?

6. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    De NEC staat algemeen algemeen bekend als de beste DVD-brander. Hij biedt gewoon het meeste waar voor zn geld.

Natuurlijk zullen er ook wel betere zijn, maar daar betaal je ook veel meer voor. Als het goed is moet je die NEC voor rond de 65 euro wel kunnen vinden.

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    mjah de nec schijnt toch veel problemen te hebben met competebilyteit van verschillende merken waardoor hij slecht brand (hickups).Dual layer : een normale schijf heeft 1 laag van 4.2 gig en een dual layer heeft er 2 van 4.2 gig daarvoor zijn speciale schijfjes en branders nodig.Die branders zijn oa van nec (3500) en philips.Deze kosten ongeveer 60/80 euro.Dan heb je de normale branders (die iets minder dan dat kosten) En de duren uber branders die wellis waar geen dual layer kunnen maar wel alles branden wat je der instopt en nog is snelheid +stabiliteit geeft deze kosten 100 euro`s of meer.

hopelijk heb je der wat aan

P.S : aint a nerd ;) :cool:

8. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ik zou voor een Lite-On gaan, heb hem zelf ook zeer hoogwaardig, scoort ook erg goed bij testen...kost net ietsje meer als een NEC maar dan heb je ook wat...

9. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf een NEC 2510a en ben daar zeer tevreden over, ik heb er nog nooit een slechte dvd mee gebrand.
    Even over de compatibiliteitsproblemen; dat is inmiddels al voor het grootste gedeelte opgelost door middel van firmware updates. En dat gaat dan alleen maar over de brand-media dus als je gewoon een merk DVD-R's hebt die werken, kun je die gewoon blijven gebruiken (meestal blijf je toch bij 1 merk als je er tevreden over bent).

10. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    volgens tweakers.net is de nec hier voor Double Layer de goedkoopste en ook nog eens de beste brander om te kopen...

dus mijn advies is ook om gewoon de nec 3500 te halen...
    _0/

11. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
  12. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je kan kan in de thread verder gaan die hierboven staat, of je gaat hier verder.

Dicht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina