[XOne] Hulp gezocht - Xbox aansluiten online

Discussie in 'Games' gestart door Brammos, 22 mrt 2010.

1. Brammos

Brammos Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste,

Ik heb sinds ongeveer een jaar een Xbox 360 in mijn bezit. Hiermee maakte ik eigenlijk tot nu toe alleen gebruik van de functionaliteit om spellen te spelen, dit alleen lokaal, zonder online te gaan.

Ik heb echter gemerkt dat het via mijn xbox en pc mogelijk moet zijn om filmbestanden van mijn pc naar mijn xbox te streamen. Om dit te bewerkstelligen heb ik een 85mbps powerline twinset van sweex gekocht. Ik heb deze verbonden via mijn alcatel speedtouch router, waar ook mijn computer aangesloten zit.

Het aansluiten lijkt echter niet te lukken. Via de indicatoren op de powerline adapters krijg ik te zien dat als de pc en xbox 360 aan staan er een dataverbinding is. Dit lijkt dus niet het probleem te zijn.

Ook herkent mijn pc de xbox 360. Deze komt naar boven als externe adapter en staat daarna ook in mijn thuisnetwerk aangegeven. Echter, het streamen lijkt nog steeds niet te lukken. Wanneer ik via media center op de pc (vista home premium) de configuratie zoals aangegeven start blijft deze op de welbekende 3e stap hangen.

Ik heb verschillende fora al afgezocht wat het probleem zou kunnen zijn, maar mijn technische kennis gaat niet zo ver dat ik dit zelf in orde kan maken. Daarom de vraag of iemand hier enig idee heeft wat er aan de hand is, en dit probleem voor mij zou kunnen verhelpen.

Mijn dank zou enorm groot zijn!

2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
  3. Brammos

Brammos Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na deze stap gaat het fout:

Hij geeft aan dat dit niet mogelijk is, en van daar zit ik eigenlijk vast..

ik krijg dan deze melding:

Ook de tip van Fardo in media extender topic om dit te verhelpen via mmc in startmenu heb ik al geprobeerd maar haalt niets uit.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  4. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je hebt dus reeds geprobeerd om manueel het certificaat te verwijderen zonder succes? Herstart dan eens de Network List service.

Start > typ Services.msc in Start search > kijk of bij Network List service started staat bij status & automatic bij startup type > herstart dan de extender service.

Probeer het dan nog eens.

5. Brammos

Brammos Member

Leuk Bevonden:
    0
    Done, zelfde effect :mad:

Dank voor alle hulp trouwens!

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou een herinstallatie van vista proberen. Vervolgens de media center instellen en dan de andere progs .. is veel werk ... maar wel de gemakkelijkste oplossing. Persoonlijk zou ik geen Media Center gebruiken (alleen voor het streamen van tv)

Voor het streamen van films raad ik ps3mediaserver aan of tversity. Dan heb je ook gelijk ondertiteling bij je films

Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  7. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Wat Fardo reeds zei, & de alternatieven die hij aanhaalt moeten inderdaad aan functionaliteit & gebruiksgemak niet veel inboeten t.o.v. media center extender.

Maar wat is je specifieke error bij je event viewer rond het tijdstip dat je probeert te connecten/configureren met je xbox 360?

8. Brammos

Brammos Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, neem ik meteen aan. Is er dan een soort van tutorial om mijn ps3mediaserver werkend te krijgen? Heb ik geloof ik wel ergens gezien hier maar kan het momenteel niet vinden

9. Brammos

Brammos Member

Leuk Bevonden:
    0
    géén idee wat je hier exact mee bedoelt.. :mad:

Ik heb weinig eisen eigenlijk, gaat mij echt om streamen van films naar mijn tv over mijn xbox. Hoeft geen ondertiteling bij of niets, gewoon het streamen op zich. Ben er zelf al een paar dagen mee aan het klooien maar krijg het gewoon niet aan de praat..

10. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Typ event in de searchbox bij start in Vista. Start de eventviewer en kijk op het tijdstip dat je ongeveer je configuration error krijgt op je xbox bij het configureren & syncen.

Maar als het gewoon voor films is, zelfs zonder dat je subs ofzo nodig hebt, kan je dan al niet even snel gewoon WNP11 gebruiken? Of zoals Fardo zei tversity (of ps3mediaserver) gebruiken, zijn tegenwoordig redelijk gebruiksvriendelijk en zouden geen problemen mogen geven.

11. Brammos

Brammos Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik heel graag doen, maar ps3mediaserver vindt ook mijn xbox niet :mad:

12. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    En met WMP11 gewoon?

Vreemd dat PS3MS niet gewoon werkt, heb je wel alles correct geinstalleerd neem ik aan? Hier is alvast een user-howto voor PS3MS te vinden.

(Je kan naar de volgende chapters gaan door rechtsboven op de link te klikken voor de volgende chapter entry, ik zeg het maar omdat ik het nogal onduidelijk vond dat er geen inhoudstabel/overzicht was)

13. Brammos

Brammos Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik zie staat alles goed. Poort geforward naar een andere, juiste network card geselecteerd.

Rare is, als ik via mijn xbox de media extender software draai krijg ik die 8 cijferige code, als ik dan via mijn pc naar media center ga vindt pc dus mijn xbox, ik look dan alle stappen door, geeft ook aan dat hij mijn extender herkent, maar bij de configuratie loopt hij vast en dat is alles wat ik op dit moment kan.

Xbox geeft ook bij geen enkele andere network test aan dat er een verbinding mogelijk moet zijn, maar moet dus wel zo zijn want pc herkent op bepaalde momenten de xbox..

Ik word echt helemaal radeloos dat dit niet werkt, het klinkt allemaal zo simpel!

edit:

zo ziet de configuratie er op dit moment op de pc uit:

Dit dus alleen als ik met de media center extender bezig ben, anders verdwijnt de xbox360 uit het diagram

Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  14. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je xbox is dus gewoon via ethernetkabel verbonden met je switch, net zoals je PC?
    En heb je verder nog firewalls aanstaan? If so, even uitzetten of kijken of je manueel een uitzonderingsregel ofzo kan aanmaken.

15. Brammos

Brammos Member

Leuk Bevonden:
    0
    firewall is uit. pc hangt met ethernetkabel aan switch, xbox via een 85mpbs powerline adapter aan switch.

16. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ah, dan ligt het probleem misschien wel daar. Nu op zich zouden homeplugs wel goed moeten werken, maar er zijn ook mensen die disconnects melden. (En zei je zelf al niet dat je pc soms je xbox ziet, of maar even, en dan weer niet?)

Kan je praktisch niet eens even testen met een ethernetkabel en kijken of het probleem dan nog aanhoudt? Indien niet, steekt je adapter misschien niet rechtstreeks in de muur maar in een verlengkabel? Of gebruik je toch geen stroompiekbeveiliger?

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zitten de pc en Xbox360 wel op het zelfde netwerk ?
    Dit omdat jouw pc is aangesloten op de modem/router en jouw Xbox360 op de Sweex.
    Zowel het modem als Sweex (Homeplug) maken elk zijn eigen serie ip-adressen aan !!!

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    werkt xbox live bij jou? Als je xbox gebanned is werken bijv. een aantal functies niet meer (waaronder media center). Maar normaal streamen zou moeten werken. Dus ik denk dat melbuuln gelijk heeft. Probeer ook eens tversity (probeer eerst deze apps te laten werken) Heb je ook een andere pc .. een laptop bijv? Dan daar mee testen. Het kan namelijk ook zijn dat sommige spyware, addware of virussen deze poorten gebruiken. Maar de eerste tip is om je pc ook op de sweex aan te sluiten.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2010
  19. Brammos

Brammos Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou zomaar kunnen van niet. Hoe zet ik dat om? :) (hopeloos geval hier, ik weet het).

Ik kan ook geen verbinding met Xbox live maken, krijg ook daar foutmeldingen. Nooit gedaan hiervoor ook, ik game alleen of met vrienden lokaal.

En idd, pc herkent alleen de xbox wanneer ik de media center procedure op de xbox doorloop en dan daarna via de pc media center opstart en de 8 cijferige code doorvoer.

Heeeeeeeeelp! Het leek allemaal zo simpel :mad:

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Probeer eens het volgende.

Van de modem/router gaat er een utp-kabel naar de Sweex (Homeplug).
    Van de andere Sweex (Homeplug) gaat er een utp-kabel naar de Switch en vanaf daar gaan er utp-kabels naar pc en Xbox360.
    Op deze manier zijn alle apparaten op het zelfde netwerk aangesloten !!

Wat je ook kan proberen is om de UPnP in de modem/router te activeren.
    Windows zal dan een melding geven wanneer er een andere apparaat bijvoorbeeld de Xbox360 op het netwerk beschikbaar is.

Deel Deze Pagina