Ik stel deze vraag even omdat ik best haast heb hiermee en ik bij het centrale topic niet echt mijn vragen beantwoord zie (en tevens door de bomen het bos nietmeer zie ) Ik ga zaterdag op een nieuw adres wonen voor 7 maanden. Hierbij moet ook een internetverbinding worden aangesloten. ADSL leek me prima, maar ik hben niet van plan een telefoonlijn aan te melden wat 30 euro per maand kost. + ik zit nog 5 maanden aan een abbonement vast wat ik waarschijnlijk toch niet kan gebruiken. Kabel biedt dus oplossingen, omdat modem en adsl eigenlijk te langzaam of te duur worden (adsl betaal ik dus en adsl en telefoon ) Mijn oog valt nu op casema maxi, voor 50 euro per maand. Heeft iemand hier evaring mee in utrecht (zuilen)?? Ik heb begrepen dat de snelheden heel erg afhankelijk zijn van het aantal inwoners per regio met kabel en ik heb wel eens gehoord dat het gewoon erg dramatisch is allemaal dat kabel verhaal. -Hoe lang duurt aanmelden? -Wat is de snelheid (up/down) in realiteit vergeleken met theorie? -zit ik hier ook 1 jaar aan vast? (Kon ik niet vinden op site)? -Die modem die wordt geleverd, is dat ethernet (zoiets heb je nodig voor xbox live geloof ik) + we hebben meerdere pc's dus dat zal wel nodig zijn. Bedankt voor de hulp alvast!! edit: als jullie een oplossing hebben die beter/goedkoper is dan hoor ik het graag.
Je zit er een jaar aan vast. Snelheden zijn op zich goed (1mbit zat op 120kb/s, 2mbit op 230kb/s, 256 up is rond 30kb/s). Ik had voorheen (na snelheidsverhoging) problemen met kabel, maar met nieuwe instelling is dat over en heb ik constant een goede snelheid. Kan dan ook niet zeggen of het verschil uitmaakt als meerdere mensen zelfde abbo hebben of niet. Modem is ethernet, als het goed is, zijn nl 2 modems, maar die zal met netwerkkabel naar je pc of naar je router/switsh/hub lopen. Geen idee hoe lang aanmelden duurt, maar zal denk toch minstens een of twee weken duren. Na die 7 maanden verhuis je neem ik aan weer, heb je daarna al internet, anders zou je een adreswijziging door kunnen geven en dan op nieuwe locatie internetabbo door laten gaan en zo het jaar vol maken.
www.speedtest.nl kan je de resultaten per postcode bekijken! Ik heb hetzelfde abonnement en sinds gisteren het nieuwe motorola modem ( wat jij meteen krijgt ) ik haal nu heel nette snelheden en kan op xbox live perfect hosten ( 240 down , 40 up 1000 conn/min ) regio Breda Je krijgt een ethernet modem, je zit er een jaar aan vast en na dat jaar automatisch weer een jaar tenzij je opzegd! Lijkt me geen slechte optie, zelf dacht ik eraan over te stappen, maar na het nieuwe modem blijf ik bij casema loopt echt als een zonnetje nu! ( bovendien naar verluidt aan 't eind van het jaar nog een snelheidsupgrade ) Hopelijk heb je wat aan de informatie! Groeten Ewout Edit: correctie op fargo, als je adsl neemt bij xs4all of iets dergelijks hebben ze het over 14 dagen... een kennis heeft 2-3 weken op de casema aansluiting moeten wachten!
ik heb net eindelijk hun telefoonnummer gevonden, die hadden ze goed verstopt . Ik krijg idd een ethernetmodem, dus dat is prima. Dat grietje aan de telefoon maakte me duidelijk dat het spul mits telefonisch besteld in 2 weken binnen is. En dat ik na die 7 maanden verhuizen waarschijnlijk onder mijn contract uit kan. Ik zeg dat ik dan weer thuis woon voor even, en hier hebben ze geen kabel... en daarom mag ik er onderuit. Heel apart Maar als de snelheden prima zijn daar (wat ik op speedtest al zag)dan neem ik kabel. Dan ben ik zelfs met een duur abbo als dit goedkoper uit dan modem (30Euro aansluit kpn pm + tel tikken ) of adsl (dezelde E30 + adsl kosten) + er wordt geadverteerds dat het al xboxlive compatibe is...lekker makkelijk dus lijkt me bedankt voor de snelle reacties.