Ik ben van Ziggo internet naar Alice gegaan...ik moet er wel bij zeggen dat ik niks aan de settings van de router veranderd heb, toen ik de router aansloot een tijdje geleden werd ie gelijk gevonden bij 'maak verbinding met een netwerk' . Echter heb ik al een tijdje erg veel last van rare dingen op Xbox live. Soms kunnen mensen wel mijn party/chat in en soms niet. Soms krijg ik als ik wil inlogen op XBL een error dat het niet mogelijk is en later ineens wel. Kortom...ik begon een tutorial te volgen.. het bericht komt van Gandalf, check de link. http://forums.linksys.com/linksys/board/message?board.id=Wireless_Routers&thread.id=120920 Mijn Alice modem is aangesloten op de router, en een andere ethernet kabel loopt van de router naar mijn laptop. Dan werkt het uitstekend, echter zodra ik die kabel uit de laptop haal is alles weg...wanneer ik dan naar verbinding met een netwerk maken ga staat de router er helemaal niet tussen. Kortom alles moet overnieuw...nou word er op een gegeven moment in die tutorial verwezen naar een ander artikel voor zowel DSL als Kabel. Alice is geen kabel, maar ADSL, ik neem toch aan dat ik dan de tutorial voor DSL moet kiezen? Zo ja...dan ga ik al gelijk de mist in...bij de setup>basic setup>internet connection type setting van mijn router moet ik volgens die tutorial PPPoE kiezen. Dan moet ik een username en password invoeren van mijn ISP. Nou heb ik een eigen username en password voor de alice site,maar ik neem toch aan dat die niet bedoeld worden? Toch heb ik dit geprobeerd, toen heb ik 'save settings' gekozen. Dan naar status (zoals die tutorial zegt) en connect gedaan....maar na een tijdje krijg ik een error dat er geen IP adress van de PPPoE gevonden/gekregen kan worden.....tja...hier heb ik dus nog nooit wat mee te maken gehad. De vraag voor mij blijft dan ook...moet ik wel PPPoE kiezen? Moet ik niet gewoon automatic configuration (DHCP) kiezen al is Alice geen kabel? Dat moet ik eerst weten, hoe noob de vraag ook misschien klinkt. Want misschien ben ik wel met iets bezig wat nooit gaat lukken.